Permalänk
Medlem

logitech G35

Hej alla kunniga personer!
Jag har under en längre period sökt efter ett riktigt bra headset som ligger under 1.5 K och min vänn tipsade mig om logitech G35 som är precis som G930 så om någon har dom lurarna kan ni gärna också svara.

Min fråga är relativt enkel då ljudet ur lurarna är ruskigt bra. nu kommer dom viktiga frågorna...

Läcker det mycket ljud? t.ex om jag skypear med folk, lyssnar på musik och spelar med normalt ljud( inte max dubstep och bf3 i bakgrunden )
detta kanske också leder till frågan är micken bra? plockar den upp för mycket ljud runtomkring och annat ljud?(finns det mute knapp?) eller plockar den bara upp pratet som vissa utomordentliga mickar gör.
Alla svar är värdefulla även om ni bara skriver, micken är bra...

skrev från telefonen så ni får ursäkta fel i texten, tack för mig!
Twitter: @TP_Citore

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Haft mina G35 i kanske ett år nu
Gick från steelseries men dem gick sönder rätt snabbt så bestämde mig för dessa då.

Kan säga att jag själv har aldrig haft bättre hörlurar när det gäller till gaming på denna prisnivå

Verkligen värt o rekommendera
Tung bas och bra mic ja hela kitet är kanon

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Läcker mycket ljud: Nej. Micken är otroligt bra enligt mina vänner jag snackat med på skype, flertalet av dom har sagt att dom aldrig hört någon så klart och tydligt som mig i mitt G35.
Man kan stänga av micken genom att trycka på en knapp på sidan, eller helt enkelt föra upp micken.
Fick mina för 600 spänn på komplett och jag är nöjd! Dock så är jag inte jättekräsen med ljud, men detta är det bästa jag varit med om.

En kompis fick låna dom när han var hos mig, Jag satte igång Rammstein - Los, han hörde låten så pass bra, så han bad mig att stänga av mina högtalare, som inte ens var igång

Nackdelen med dom vad jag kan se änsålänge är att dom stänger ute ljud, så ifall morsan vill något och knackar en på axeln så skiter man på sig av rädsla...

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av scallow:

Hej alla kunniga personer!
Jag har under en längre period sökt efter ett riktigt bra headset som ligger under 1.5 K och min vänn tipsade mig om logitech G35 som är precis som G930 så om någon har dom lurarna kan ni gärna också svara.

Min fråga är relativt enkel då ljudet ur lurarna är ruskigt bra. nu kommer dom viktiga frågorna...

Läcker det mycket ljud? t.ex om jag skypear med folk, lyssnar på musik och spelar med normalt ljud( inte max dubstep och bf3 i bakgrunden )
detta kanske också leder till frågan är micken bra? plockar den upp för mycket ljud runtomkring och annat ljud?(finns det mute knapp?) eller plockar den bara upp pratet som vissa utomordentliga mickar gör.
Alla svar är värdefulla även om ni bara skriver, micken är bra...

skrev från telefonen så ni får ursäkta fel i texten, tack för mig!
Twitter: @TP_Citore

Skickades från m.sweclockers.com

Dom är bra o sköna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Läcker mycket ljud: Nej. Micken är otroligt bra enligt mina vänner jag snackat med på skype, flertalet av dom har sagt att dom aldrig hört någon så klart och tydligt som mig i mitt G35.
Man kan stänga av micken genom att trycka på en knapp på sidan, eller helt enkelt föra upp micken.
Fick mina för 600 spänn på komplett och jag är nöjd! Dock så är jag inte jättekräsen med ljud, men detta är det bästa jag varit med om.

En kompis fick låna dom när han var hos mig, Jag satte igång Rammstein - Los, han hörde låten så pass bra, så han bad mig att stänga av mina högtalare, som inte ens var igång

Nackdelen med dom vad jag kan se änsålänge är att dom stänger ute ljud, så ifall morsan vill något och knackar en på axeln så skiter man på sig av rädsla...

Har också varit med om knackningar på ryggen men nu låser alltid jag mitt rum så inge kommer in utan att knacka på dörren!:D

Permalänk
Medlem

Tack för alla snabba och bra svar. ska köpa dom så snabt som möjligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av scallow:

Tack för alla snabba och bra svar. ska köpa dom så snabt som möjligt

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket bra val

Dock är där en knasighet att tänka på innan du kopplar in dem. Om du inte har instalerat mjukvaran (Logitech game center) innan du kopplar in headsetet för första gången, så kommer den usb-porten du kopplade in det i aldrig fungerar tillsammans med headsetet igen. Skitkonstigt, jag vet, men det är min erfarenhet.

En av anledningarna att du vill ha Logitech game center (skit i det som kommer med skivan, det är utdaterat) är equalizern. Du kan helt klart få bättre ljud om du lyckas med bra instllningar.
Jag har delat med mig av mina här förut och fick svaren:

"Hmm.. låter riktigt bra faktiskt! Tack för tipset :)" och "TACK!!!! Du räddade min lördagkväll!".

Så du kan ju testa och se om det låter förjävligt

Här är dom (börjar på preamp):
0 3 2 1 2 5 3 0 -1 -2 -1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Mycket bra val

Dock är där en knasighet att tänka på innan du kopplar in dem. Om du inte har instalerat mjukvaran (Logitech game center) innan du kopplar in headsetet för första gången, så kommer den usb-porten du kopplade in det i aldrig fungerar tillsammans med headsetet igen. Skitkonstigt, jag vet, men det är min erfarenhet.

En av anledningarna att du vill ha Logitech game center (skit i det som kommer med skivan, det är utdaterat) är equalizern. Du kan helt klart få bättre ljud om du lyckas med bra instllningar.
Jag har delat med mig av mina här förut och fick svaren:

"Hmm.. låter riktigt bra faktiskt! Tack för tipset :)" och "TACK!!!! Du räddade min lördagkväll!".

Så du kan ju testa och se om det låter förjävligt

Här är dom (börjar på preamp):
0 3 2 1 2 5 3 0 -1 -2 -1

Låter bra Ska prova och ladda ner nyaste drivrutinen och köra med dina settings

Edit: Jag tycker det låter sämre inte lika klar sång eller bas

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av xeno95:

Låter bra Ska prova och ladda ner nyaste drivrutinen och köra med dina settings

Edit: Jag tycker det låter sämre inte lika klar sång eller bas

Alla digitala förändringar försämrar ljudkvalitet. Men jag tycker att dom inställningarna låter bättre för vad jag vanligtvis lyssnar på. Blir inte lika platt som default.
Men du får väll fiffla själv då, smaken är som baken

Btw tänk på att det är stor skillnad på med eller utan surround igång, du får klarare ljud om det är avstängt

Edit: Är du säker på att du har ställt in rätt? Jag har svårt att se hur det skulle låta sämre än utan equalizern? Sitter här och togglar på och av den och det blir definitivt bättre med EQn:P

Permalänk
Skrivet av mille666:

Nackdelen med dom vad jag kan se änsålänge är att dom stänger ute ljud, så ifall morsan vill något och knackar en på axeln så skiter man på sig av rädsla...

Asså det där... Det e så sjukt obehagligt xD För mig har det varit så att morsan kommit in i rummet börjat snacka, så sitter jag i mina hörlurar o märker inte ens att hon e här. Sen vänder jag mig om, ser henne där o ramlade nästan av stolen! xD

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks