Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AMD kan upphöra med månatliga uppdateringar av Catalyst

Permalänk
Medlem

inga problem för min del om de släpper med lite mindre mellanrum. bara releaserna verkligen är av högre kvalite. och inte som man kan tro ibland. skära ner på kostnader.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Rent tekniskt sätt så är det bara bra att satsa på störreuppdateringen med lite längre mellanrum istället för flera små, Jag gillar id'en med betor och previews istället för att släppa en ny drivrutin varje månad som är framstressade av ledningen bara för att släppa nånting.

sen vet jag inte om man kan applicera talesättet "Bättre att ha 50% av nånting istället för 100% av inget" på drivrutiner.

Men jag hoppas att dem kan få mer tid på sig att lösa diverse problem istället för att stressa ut en ny mjukvara.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Avstängd

AMD är redan dåliga på att få till sina drivrutiner. Så om dom väljer att lägga ner mer tid på att utveckla dom så blir de troligtvis också bättre. Men dom har redan haft 12.5 i beta ett tag nu så varför envisas med 12.6 beta också. Snart bör dom få ut en WHQL version tycker jag! Men de är ju inte upp till mig. Jag har iaf haft tur med mitt HD7950 då jag inte har drabbats av några buggar eller problem rellaterat till grafikkortet.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det du skriver får mig att tro att du inte ägt ett Nvidiakort innan! Själv så tycker jag att det är rätt lika på båda lägren! Kanske därför jag alltid väntar minst 3 månader med att uppdatera driviserna till alla mina kort
En regel som jag haft i 2år, och som har sparat mig mycket tid & kraft!
Visst man förlorar mycke blingbling med att vänta, men det har jag inga problem med alls. Då allt basic funkar som det ska!

Sen om det är Nvidia eller AMD är skit samma, dom är lika goa!!

Hade först ATI i 6 år, var väll inga större problem. Sedan Nvidia i ca 6 år, hade problem med senaste korten men det var Gigabytes fel men annars var drivrutierna utmärkta. Nu de senaste månaderna är jag tillbaka med AMD och det är bara skit.

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

Då kanske dom spenderar lite mer tid med att faktiskt få dom att funka ordentligt, jag är rädd varenda gång jag ska uppdatera

Varför uppdaterar du då?

Skrivet av backfeed:

Så bra. Det är bara korkat att släppa nya versioner med jämna tidsintervall, istället för när det egentligen behövs.

Jag håller med. Det är lite som att köpa nya skor vid en viss tidsintervall istället för när dom är utslitna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen717:

Varför uppdaterar du då?

Näe jag ska gå tillbaka till drivrutinerna som kom på skivan med grafikkortet....?

Jag uppdaterar såklart för att jag vill få det absolut mesta ur min dator. Är inte det den enda anledningen?
Man uppdaterar ju sällan bara för att det är kul?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

Näe jag ska gå tillbaka till drivrutinerna som kom på skivan med grafikkortet....?

Jag uppdaterar såklart för att jag vill få det absolut mesta ur min dator. Är inte det den enda anledningen?
Man uppdaterar ju sällan bara för att det är kul?

Ja men om du nu är så RÄDD för att uppdatera så är det väl bara att låta bli?
Då är det väl heller ingen bra idé att gå tillbaka till skivans drivare? Då blir du väl rädd då också?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Hade först ATI i 6 år, var väll inga större problem. Sedan Nvidia i ca 6 år, hade problem med senaste korten men det var Gigabytes fel men annars var drivrutierna utmärkta. Nu de senaste månaderna är jag tillbaka med AMD och det är bara skit.

Låt bli beta-mjukvarorna och vänta tåligt som en vuxen människa tills fullklara utgåvor släpps så ska du se att problemen försvinner med AMD catalyst.

Jag har Catalyst och har aldrig haft problem, mitt catalyst-program uppdaterar till och med sig själv med jämna mellanrum.