Dags för DICE att bli väck alla småbuggar snart?

Permalänk

Dags för DICE att bli väck alla småbuggar snart?

Tycker att DICE/EA borde lugna ner sig lite med sina coola DLCs och Premium grejer, och faktiskt rappa på lite med att fixa all små små buggar, som ändå tillsammans får spelet att kännas halvdant. Många buggar är också så små att det känns som att det skulle ta en eftermiddag för dem att fixa ett 30tal av dem.

Här är några exempel på vad jag pratar om:

  • Spöket i Canals (se #1 för förklaring)

  • Delar av vapen försvinner, t.ex cylindern på REX eller pipan på AN-94.

  • Magasinet fylls ibland inte efter att man laddat om med halvtomt magasin, utan stannar kvar på samma värde det hade innan.

  • Man lever trotts 0% HP.

  • Fiende tar ingen skada om skotten inte hinner registreras innan man dör.

  • Granater dödar trotts att det finns en kontainervägg eller betongvägg mellan spelaren och granaten.

  • Dartbuggen som höjde skadan och träffsäkerheten med Dart avsevärt. (se #2 innan du kommenterar)

Detta är de enda jag kan komma på just nu, men som sagt, är så många små, onödiga saker som i mina ögon sänker kvalitén på spelet, ett skitbra spel som förstörs av buggar, stora som små, medan de lägger tiden på att få in mer pengar på ett spel som aldrig riktigt hann ta sig ut ur beta stadiet.

Är det EA som pushar DICE att producera sånt de kan tjäna pengar på eller vad är det som är problemet, varför lägger DICE ner så lite tid på att fixa det som är trasigt istället för att sälja fler möbler åt det redan trasiga golvet?

Förklaringar:
#1 Om man i TDM på Canals går till kajen motsatt tågstationen, och ställer sig under kranen så kan man höra fotsteg eller "gnissel" från en "spelares" utrustning när han hoppar eller springer, trotts att det inte är någon där. Rätt irriterande i TDM då man måste vara oerhört allert, och aldrig kan veta om det faktiskt går någon där eller om det bara är buggen.

#2 Jag vet att buggen redan är fixad, men det borde ha fixats en timme efter att patchen släpptes, inte flera veckor senare, är trotts allt något som påverkar spelet väldigt mycket, och nej, inte bara på Operation Metro. Gillar man rush eller TDM så kunde någon som körde med Dart bli oerhört frustrerande.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ehh vilket spel pratar du om?

Permalänk
Skrivet av Batwoman:

Ehh vilket spel pratar du om?

Battlefield 3, är väl det enda aktuella Battlefield spel som DICE har just nu?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt trött på det spelet, alla förväntas spela det.. inte jag dock. (har svårt med alla uttryck etc.)

Permalänk

fan, har bara upplevt din 4:e punkt men det är inget problem för mig. Skillnaden mellan 1% och 0% är typ inte problem i detta spelet. Dör du inte så varför klaga, dör inte din motståndare så döda han igen. Fan, har spelat från början och inte bryr jag mig om småbuggar utan nyttjar dom till bästa förmåga istället..

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Skrivet av KlasXpress:

fan, har bara upplevt din 4:e punkt men det är inget problem för mig. Skillnaden mellan 1% och 0% är typ inte problem i detta spelet. Dör du inte så varför klaga, dör inte din motståndare så döda han igen. Fan, har spelat från början och inte bryr jag mig om småbuggar utan nyttjar dom till bästa förmåga istället..

Som jag redan sagt så är inga av dessa buggar några direkta problem, utan får bara spelet att kännas slarvigt. Sen finns det ju många större buggar/problem, som t.ex lantecyn, men de kan jag förstå tar tid, det jag inte förstår är hur såna små skitbuggar inte kan ha fixats än.

Har svårt att se hur du skulle "nyttja de till bästa förmåga" när det gäller buggar som försvunna texturer och sånt som jag nämnt. Dock så är det just folk som utnyttjar buggar som jag ogillar, för det är just dessa personer som konstant sprang runt med dart och kände sig duktiga när de egentligen visste att de lika gärna kunde laddat ner ett fusk och fått samma orättvisa resultat.

Skrivet av Batwoman:

Jag är riktigt trött på det spelet, alla förväntas spela det.. inte jag dock. (har svårt med alla uttryck etc.)

Jag har inte förväntat någon att spela det, dock blir det nog en intressantare diskussion om folk vet vad för saker jag pratar om i mina exempel

Detta kanske kommer låta lite otrevligt, men för folk som är hemma på Battlefield, och inte kunde lista sig till att en tråd om DICE aktuella spel som ligger i forumdelen Battlefield betyder Battlefield 3 är helt enkelt inte några som denna tråd berörde

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

mm har aldrig nyttjat Darten men småglillar dock när man snipar nån på 300 m och kroppen hittas 50 m från den platsen han sköts på. Sexigt med låga ping. Dart är riktigt loser men ska vara fixat nu. Hur som helst, gillar BF3 men buggar borde fixas snart.

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Delar av vapen försvinner, t.ex cylindern på REX eller pipan på AN-94.

Tror jag läste att det fixades i patchen?

Citat:

Man lever trotts 0% HP.

Det beror nog på skalning av värdet bara, när det är 0% hp så är det 0.1%-0.9%. Varför det skalas neråt är nog för att du alltid ska gå till 99% hp när du tar någon minimal skada. (99.1% - 99.9%)

För övrigt så är det två helt olika utvecklingsteam som har hand om kommande content och bug fixar. Så att nytt släpps betyder absolut inte att gammalt inte håller på att fixas.

Men jag tror att EA pushar Dice lite för mycket gällande content.

Permalänk
Skrivet av KlasXpress:

mm har aldrig nyttjat Darten men småglillar dock när man snipar nån på 300 m och kroppen hittas 50 m från den platsen han sköts på. Sexigt med låga ping. Dart är riktigt loser men ska vara fixat nu. Hur som helst, gillar BF3 men buggar borde fixas snart.

Jo, men det jag ville få fram var inte i första hand vilka buggar som finns, eller hur stora problem de ställer till, utan tycker att de borde fixa sina misstag innan de börjar på något nytt. Förut undrade jag alltid vad de höll på med egentligen, inget hände ju, inga fixes kom under långa perioder, och när de väl kom var det bara småsaker som skulle kunnat fixas på en vecka eller några dagar, och nu kommer det ju fram att de tydligen jobbat hårt på dessa 4 DLCs och sitt premium.

Visst är det skitkul med nya banor och vapen, men hur mycket hjälper det när man ( iaf jag) blir förbannad över latensproblem som gör att man aldrig riktigt vet om motspelaren var bättre än en själv, eller om det bara handlade om att den ena fick ett orättvist övertag pga av latens.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Tror jag läste att det fixades i patchen?

Det beror nog på skalning av värdet bara, när det är 0% hp så är det 0.1%-0.9%. Varför det skalas neråt är nog för att du alltid ska gå till 99% hp när du tar någon minimal skada. (99.1% - 99.9%)

För övrigt så är det två helt olika utvecklingsteam som har hand om kommande content och bug fixar. Så att nytt släpps betyder absolut inte att gammalt inte håller på att fixas.

Men jag tror att EA pushar Dice lite för mycket gällande content.

Det har inte fixats för mig i patchen i alla fall, fanns kvar igår.

Jo, jag tänkte också att det nog beror på det, men om de inte kan visa tiondelar av en procent i skada så behöver de väl inte ha med det? Känns bara så löjligt att ha 0% HP och leva.

Okej, om det är så, så tycker jag att DICE kanske ska se över vad det ena utvecklingsteamet gör om dagarna, då de verkar ta 35 kafferaster per dag, är ju inte direkt mycket som händer från deras sida, milt sagt.

Är kanske bara jag som lägger för stor vikt i detaljer, men spelet känns så slarvigt, och när folk pratar om att BF3 är ett spel som kan bli stort inom E-sport så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta...

Är som att föreslå en blind dommare till ett 100meterslopp, som sen får gissa vem som kom först i mål. Lite överdrivet exempel, men på grund av latensen i första hand så är ju rättvisa matcher inget som existerar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det har inte fixats för mig i patchen i alla fall, fanns kvar igår.

Jo, jag tänkte också att det nog beror på det, men om de inte kan visa tiondelar av en procent i skada så behöver de väl inte ha med det? Känns bara så löjligt att ha 0% HP och leva.

Okej, om det är så, så tycker jag att DICE kanske ska se över vad det ena utvecklingsteamet gör om dagarna, då de verkar ta 35 kafferaster per dag, är ju inte direkt mycket som händer från deras sida, milt sagt.

Är kanske bara jag som lägger för stor vikt i detaljer, men spelet känns så slarvigt, och när folk pratar om att BF3 är ett spel som kan bli stort inom E-sport så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta...

Är som att föreslå en blind dommare till ett 100meterslopp, som sen får gissa vem som kom först i mål. Lite överdrivet exempel, men på grund av latensen i första hand så är ju rättvisa matcher inget som existerar.

Okej, jag ska inte säga något, har inte spelat på ett tag, så får ta ditt ord för att det fortfarande är kvar

Angående 0% delen, jag tycker det är helt okej, att överleva med 0% är så jävla gött! Dom skulle ju kunna införa 10 decimaler men det skulle väl inte vara så kul

Sen över vad som händer hos Dice osv, jag tror att de flesta buggar inte handlar om att ändra en rad i koden, det är nog mycket mer än det. Det är vad jag tror. Sen vet jag inget hur det faktiskt är, det vet dock inte du heller

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

[*]Man lever trotts 0% HP.

Det kan dock vara 0.1 % vilket som avrundas till 0 %

Jag upplevde idag flygande bilar och väggar på ett sönderbombat hus som jag kunde se igenom. Betongklumpar flöt runt i luften.

Detta är en bugg som jag recordat.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av HElephant:

Det kan dock vara 0.1 % vilket som avrundas till 0 %

Jag upplevde idag flygande bilar och väggar på ett sönderbombat hus som jag kunde se igenom. Betongklumpar flöt runt i luften.

Detta är en bugg som jag recordat.
http://www.youtube.com/watch?v=JjPpTQh8C6U

juste, den där buggen har man ju varit med om ett par gånger brukar hända om man blir revivad precis när man ska respawna

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

juste, den där buggen har man ju varit med om ett par gånger brukar hända om man blir revivad precis när man ska respawna

Precis!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tycker att DICE/EA borde lugna ner sig lite med sina coola DLCs och Premium grejer, och faktiskt rappa på lite med att fixa all små små buggar, som ändå tillsammans får spelet att kännas halvdant. Många buggar är också så små att det känns som att det skulle ta en eftermiddag för dem att fixa ett 30tal av dem.

Här är några exempel på vad jag pratar om:

[*]Fiende tar ingen skada om skotten inte hinner registreras innan man dör.
.

Ville bara tillägga att detta inte är en bugg, utan ett resultat av en dålig kod. Problemet fanns också i BC2, kan inte erinra mig om att jag upplevde det i BF2 och 1942, kan dock vara för att jag var mer tolerant mot sådant skit på den tiden

Känns som att problemet har blivit större sedan BC2. Vet inte hur många gånger jag kan skjuta, avfyra objekt, kasta granat, röra på mig etc. och sedan dö 2 sekunder senare och märka att allt jag gjort de senaste 2 sekunderna inte alls har registrerats. Så många gånger har jag också blivit påkörd rakt framifrån i luften av idioter fastän jag har väjat 2 sekunder tidigare.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Har bara märkt av 0% HP buggen men tror inte det är en bugg, snarare att hälsan räknas 0.5% eller något sådant.

Har märkt av mer balansproblem än buggar, känner inte igen något annat. Ofta finner man på stora kartor spelare med KD's på 41 - 0 eller högre för att dem enbart sitter i planen och lyckas fly alla former av motattacker. Balansen känns fortfarande som en prioritet. Den enda annan bugg jag råkat ut för eller kommer på är att comrosen blinkar ibland, men efter att ha tryckt esc så löser den sig. ALT-TAB problem.

Vet inte om jag kanske har mer tålamod med spelet kanske. Förväntade mig aldrig perfektion redan från release och de skavanker som finns förstör inte spelet för mig i alla fall. Märker vi av flygplansjönsar som nämnda ovan byter vi server helt enkelt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Okej, jag ska inte säga något, har inte spelat på ett tag, så får ta ditt ord för att det fortfarande är kvar

Angående 0% delen, jag tycker det är helt okej, att överleva med 0% är så jävla gött! Dom skulle ju kunna införa 10 decimaler men det skulle väl inte vara så kul

Sen över vad som händer hos Dice osv, jag tror att de flesta buggar inte handlar om att ändra en rad i koden, det är nog mycket mer än det. Det är vad jag tror. Sen vet jag inget hur det faktiskt är, det vet dock inte du heller

Skulle väl vara lika gött att överleva med 1% hp, om 0% betydde död? annars kunde de inför att när man har 0% så läggs decimalerna till, för att försvinna när man kommer upp i 1%, så skulle man ju få maximal göttighet om man visste att man överlevde med 0,1% hp

Visst kan dessa småsaker ta jättelång tid att fixa, men känns inte som att de hunnit göra spelet och grafikmotorn på några år om det tar ~5 månader att fixa en försvinnande textur.

Och sen kan man tänka på hur många saker som på kort tid fixades från betan till release, efter det så hände inte lika mycket längre.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Skulle väl vara lika gött att överleva med 1% hp, om 0% betydde död? annars kunde de inför att när man har 0% så läggs decimalerna till, för att försvinna när man kommer upp i 1%, så skulle man ju få maximal göttighet om man visste att man överlevde med 0,1% hp

Visst kan dessa småsaker ta jättelång tid att fixa, men känns inte som att de hunnit göra spelet och grafikmotorn på några år om det tar ~5 månader att fixa en försvinnande textur.

Och sen kan man tänka på hur många saker som på kort tid fixades från betan till release, efter det så hände inte lika mycket längre.

Det skulle kunna vara en bra lösning på problemet, men frågan är: Är det tillräckligt mycket folk som har tagit upp detta problemet på det officiella forumet? För om typ bara 1 person skriver att han stör sig på det, så tror jag inte de kommer lägga något krut på det

Och nu undrar jag varför jag tänkte att tråden handlade om D3, blev väldigt förvirrande i huvudet... tillbaka till BF3!

Jag vill inte svara på mer, jag har mina gissningar till varför saker går segt osv men det är absolut inget jag kan ha något stöd för, och alltid om man försvarar Dice så verkar det som om alla går på en Jag är en person som typ är glad vad som än händer, the perfect customer typ ^^

Permalänk
Skrivet av KTL:

Har bara märkt av 0% HP buggen men tror inte det är en bugg, snarare att hälsan räknas 0.5% eller något sådant.

Har märkt av mer balansproblem än buggar, känner inte igen något annat. Ofta finner man på stora kartor spelare med KD's på 41 - 0 eller högre för att dem enbart sitter i planen och lyckas fly alla former av motattacker. Balansen känns fortfarande som en prioritet. Den enda annan bugg jag råkat ut för eller kommer på är att comrosen blinkar ibland, men efter att ha tryckt esc så löser den sig. ALT-TAB problem.

Vet inte om jag kanske har mer tålamod med spelet kanske. Förväntade mig aldrig perfektion redan från release och de skavanker som finns förstör inte spelet för mig i alla fall. Märker vi av flygplansjönsar som nämnda ovan byter vi server helt enkelt.

Jo, jag vet att de buggar jag nämner inte är det största problemet, men eftersom nästan inget annat fixas heller så tycker jag att de iaf skulle kunna ägna någon dag åt såna småsaker

Känns bara så tråkigt att ett så bra spel ska bli förstört av så dumma saker som latens och långsam patchning

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Det skulle kunna vara en bra lösning på problemet, men frågan är: Är det tillräckligt mycket folk som har tagit upp detta problemet på det officiella forumet? För om typ bara 1 person skriver att han stör sig på det, så tror jag inte de kommer lägga något krut på det

Och nu undrar jag varför jag tänkte att tråden handlade om D3, blev väldigt förvirrande i huvudet... tillbaka till BF3!

Jag vill inte svara på mer, jag har mina gissningar till varför saker går segt osv men det är absolut inget jag kan ha något stöd för, och alltid om man försvarar Dice så verkar det som om alla går på en Jag är en person som typ är glad vad som än händer, the perfect customer typ ^^

Haha xD

Tror att så många blir förbannad på DICE för att de verkligen gillar BF3, de tycker det är så roligt, men blir så förbannade på när dumma balansproblem inte fixas snabbt.

Många säger ju att DICE är inkompetenta, men handlar nog mer om att man vill ha svar.
Visst, låt patchen ta tid, men förklara varför, gör ett litet offentligt uttalande där ni förklarar att ni hade problem med att fixa det ena eller det andra, och att ni beräknar att det kommer bli klart om 3 veckor eller what ever.

Personligen hatar jag denna tystnad som får en att tro att de bara sitter och såsar hela dagarna, och i slutet av veckan kommer de på att juste fan, vi ska ju släppa en patch om två dagar, bäst vi slänger ihop något. Är ovetskapen som är värst xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Precis det är bristen på information som är värst. De skulle haft en officiell lista på alla buggar så att man vet att de vet om buggarna.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

En bug som jag har ragat över ett antal gånger är när TV-missilen från en helikopter träffar men inte gör någon skada (Får inte ens någon hitmarker). Jag är trött på dessa buggar som de borde fixat för längesedan! Dels också den du nämde när skotten inte registreras. Jag har upptäckt att om du spelar med väldigt låg ping försvinner detta problem. Men när man har 40+ ping så återvänder det och så ska det inte vara!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Precis det är bristen på information som är värst. De skulle haft en officiell lista på alla buggar så att man vet att de vet om buggarna.

Detta! IMO så är inte det stora problemet att buggarna är där om dem inte är game breakers eller balansen utan total avsaknad av kommunikation. http://blogs.battlefield.com/ Denna t.ex. är ju bara en reklampelare, här hade dem kunnat uppdatera sådant.

Sen får vi ta och ha i beaktande att vi vet inte vad EA gett personalen för order om kommunikation utåt. EA betalar trotts allt DICE för att få utveckla spelet idag. Vill inte spä på nån anti-EA debatt här, anser den väldigt skev idag men alla utgivare lägger såna krav på sina studios. Vad kan vi göra? Inte mycket men prata med personalen när man kan nå dem. http://www.dreamhack.se/dhs12/2012/06/04/dice-at-dreamhack-su... Om ett antal nämner detta här t.ex. så kanske saker förändras. Vad vet jag? Ska i alla fall se om man får chansen till att yppa nått under detta.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Jag är riktigt trött på det spelet, alla förväntas spela det.. inte jag dock. (har svårt med alla uttryck etc.)

De flesta som läser här i Battlefield forumet spelar nog det Spelar du bara äldre battlefield?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lasergurka:

....

#2 Jag vet att buggen redan är fixad, men det borde ha fixats en timme efter att patchen släpptes, inte flera veckor senare, är trotts allt något som påverkar spelet väldigt mycket, och nej, inte bara på Operation Metro. Gillar man rush eller TDM så kunde någon som körde med Dart bli oerhört frustrerande.

Du vet om att de skapade en ny bugg med underslung i senaste patchen? Ett visst vapen, underslung med en viss kombo är nu den nya oneshotkill på vilken distans som helst. Det är inte samma som tidigare men ändå en redig bugg.

Vi provade igår, det stämmer. Ikväll testar vi om vi kan kicka på killkoden.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Du vet om att de skapade en ny bugg med underslung i senaste patchen? Ett visst vapen, underslung med en viss kombo är nu den nya oneshotkill på vilken distans som helst. Det är inte samma som tidigare men ändå en redig bugg.

Vi provade igår, det stämmer. Ikväll testar vi om vi kan kicka på killkoden.

jo, har hört nått om det, är väl nya Bössan tillsammans med någon Lantbrukare eller liknande med Lastpallar?

Dock har man ju bara X-antal skott eller något sånt, istället för 20-30 snabbmatade skott som man hade med M26

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lasergurka:

...

Dock har man ju bara 5 skott eller något sånt, istället för 20-30 snabbmatade skott som man hade med M26

Mm, ville inte sprida det men jo. Den är det.

Visst, du har inte så många skott men helt plötsligt kan du döda till exempel snipers på vilket avstånd som helst. Ingen bullet drop.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Mm, ville inte sprida det men jo. Den är det.

Visst, du har inte så många skott men helt plötsligt kan du döda till exempel snipers på vilket avstånd som helst. Ingen bullet drop.

aha, fixade det nu

Ingen bullet drop? Blir spännande att se hur många månader det tar för DICE att fixa detta

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag har inte råkat ut för mer problem än att spelet är överkänsligt (flyttar jag musen en cm snabbt vrids jag runt ett varv nästan i alla fall) och det blir samtidigt dålig precision. Så det är svårt att ge 100% när man måste tänka på att inte röra musen för mycket (händer inte så i andra spel).

Kan säga att om man rör den som man brukar är den trögare (är precis som det är extra mus acceleration i spelet).

Sen flyter spelet skit trots 35 i ping (kör typ under low).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Jag har inte råkat ut för mer problem än att spelet är överkänsligt (flyttar jag musen en cm snabbt vrids jag runt ett varv nästan i alla fall) och det blir samtidigt dålig precision. Så det är svårt att ge 100% när man måste tänka på att inte röra musen för mycket (händer inte så i andra spel).

Kan säga att om man rör den som man brukar är den trögare (är precis som det är extra mus acceleration i spelet).

Sen flyter spelet skit trots 35 i ping (kör typ under low).

Hm...låter som att det är något med din mus i så fall, känner inte alls igen vad du pratar om.

Flyter skit trotts 35 ping? Tror att du ska kolla på FPS, inte hur snabbt bredband är, pingen märks inte i "flyt" förän man kommer upp i kanske 200-250 ping, då man ibland dras bakåt när man springer.

Vet inte hur lätt ditt 5770 har att hänga med i BF3, men borde väl klara mer än 35 FPS (om det nu var det du menade?).

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |