Galaxy S3 första intryck ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koltrast:

S3 har inte Tegra 3, den har Samsungs Exynos 4 Quad.

Oj ja så är det ju, ursäkta.

Permalänk
Medlem

För er som missat så har swedroid äntligen kommit med sin recension

http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-recension/

Permalänk
Medlem

Fick precis hem min!.. Och den är gudomlig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har de löst problemet med SII:an att Spotify inte alltid gick att hantera med headsettet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Volymknappen på S3an, sitter den som sten på era? Liksom av/på knappen. Tycker att min volymknapp går att gunga rätt mkt..

Visa signatur

Fetischism

Permalänk
Medlem
Skrivet av yopiboy:

Volymknappen på S3an, sitter den som sten på era? Liksom av/på knappen. Tycker att min volymknapp går att gunga rätt mkt..

Tycker mina sitter bra, klagade dock redan i första inlägget på att jag tycker att de är för känsliga, jag föredrar lite trögare knappar som man måste trycka så att man känner att man trycker. Taktil feedback alltså.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Fick hem min Blåa idag från CDON. Och kan säga en av dom bästa telefonerna jag har någonsin Köpt. 10 P!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nu är det ju dock så att en Blade har högre reell PPI än en SGSIII, get you facts straight dude.
Att Blade inte skulle vara skarpare skulle vara konstigt, då den inte har PenTile och en relativt högupplöst skärm.

Vad som står på papperet fungerar inte när det gäller PenTile, och ni som inte ser PenTile ljuger antingen för er själva för ni vill vara nöjda med det ni köpt, eller så har ni dålig syn.

"Den faktiska upplösningen kretsar enligt Ars Technicas formel på runt 590×1050 pixlar och eftersom subpixlarna är av olika storlek så kan friska ögon utan vidare urskilja pixlighet och ett slags sicksackmönster, kanske främst vad gäller horisontella och vertikala delar av grafiska element – som ikoner och text."
Saxat från Swedroids recension, kul att jag verkar vara den enda här med friska och bra ögon..

Jo så kan man räkna. Men jag tycker personligen att det är ett ganska fånigt sätt att räkna på. Kan ju inte räkna bort hela pixlar för att det saknas en subpixel i jämförelse med rgb matris. Men det är som sagt bara vad jag tycker.

Idealet hade ju helt klart varit att displayen hade varit så skarp så att man inte kunnat se skillnad på pentile och rgb matris över huvud taget. Kan vi nog se fram emot i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Måste bara säga att headsetet som följer med går helt klart att leva med för ren musiklyssning om man använder den extrema EQ-inställningen i Volume+ som jag beskrev ovan. Det låter nämligen löjligt rent och tål nästan hur mycket kräm som helst, det är bara det att det har en förfärligt krokig frekvensgång original - massor med skrikigt övre mellanregister!

Plus är att det är den mest bekväma in-ear lur jag hitills använt och det är riktigt skön kvalitet på kabeln, luren är faktiskt väldigt mycket bättre än det Apple skickar med så Samsung skall ha cred. Utan Volume+ med EQ låter det dock riktigt illa, och minus är att det inte går att byta låt på sladden. Men volym och paus är bättre än inget.

Jag har ett Sony Ericsson bluetooth headset med manöverknappar och display och möjlighet att koppla in vilka lurar man vill som jag skall testa det vad det lider, har inte hunnit det än, men jag är inte lockad direkt av att använda det eftersom det blir en extra pryl att hålla reda på.

Jo jag tycker det medföljande headsetet är helt okej för att vara ett just medföljande headset Vad jag märkt verkar ljudkvaliteten från micken vara bra också.

Kommer helt klart att leka runt lite med vodoo sound och kanske även volume+ för att få till lite skönlyssning med mina akg lurar

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Tycker mina sitter bra, klagade dock redan i första inlägget på att jag tycker att de är för känsliga, jag föredrar lite trögare knappar som man måste trycka så att man känner att man trycker. Taktil feedback alltså.

Trevligt att höra.

Någon som kan känna på volymknappen, om dessa går att gunga på i "glipan"? Orolig för att just detta blir värre med tiden, av tidigare erfarenhet. Ska ner och kika i butik imorn.

Visa signatur

Fetischism

Permalänk
Medlem
Skrivet av yopiboy:

Trevligt att höra.

Någon som kan känna på volymknappen, om dessa går att gunga på i "glipan"? Orolig för att just detta blir värre med tiden, av tidigare erfarenhet. Ska ner och kika i butik imorn.

Min volymknapp har inget glapp alls! Och den är varken trög eller för lätt

Permalänk
Medlem

När jag köpte min stod det att det var 16 GB minne. När jag nu har den i handen står det att jag har 11 GB varav 470 MB är upptaget (470/11000 MB). Varför har de valt bort 5 GB för säkerhetskopiering eller vad det nu är? Själva Android är bara 25 MB enligt telefonen (exklusive alla appar, klockor osv. Fast de är också inräknade i 470 MB). Finns det något sätt att "låsa upp" de här 5 GB? Det är ju trots allt ganska mycket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av combatzone:

finns väl bara i vit i sverige

Får min blåa idag från Telia så nu finns dom.
En del andra har redan fått sina, längtar tills jag får leka med den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defecto:

Är även på jakt efter en bättre kalender. Inte så imponerad av S planner. Gillade week calendar till ios men har inte hittat någon motsvarighet till android.

Business Calendar är riktigt bra imo... Den kanske inte är assnygg, men den är riktigt funktionell.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nu har jag inte S3 men kanske några "nackdelar" ?

Ingen fysisk kameraknapp vad jag vet.
Hemskärmen finns inte i landskapsläge.
Vissa upplever brus eller att personen inte hörs överhuvudtaget. Brusredurecingen verkar ställa till det för vissa? Varför inte använda bättre mic/lur?

Synpunkter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nu har jag inte S3 men kanske några "nackdelar" ?

Ingen fysisk kameraknapp vad jag vet.
Hemskärmen finns inte i landskapsläge.
Vissa upplever brus eller att personen inte hörs överhuvudtaget. Brusredurecingen verkar ställa till det för vissa? Varför inte använda bättre mic/lur?

Synpunkter?

1* 4.8" att trycka på.
2* stödjer inte tw det?
3* Det är inte för att micken är dålig, det är för att ta bort oönskade ljud, t.ex blåst osv.
Vet att vissa hade problem med eko på s2an som kunde avhjälpas med att stänga av brusreduceringen.
Men jag tycker det funkar jäkligt bra.
Satt o åkte bil i ~100knyck på väg till jobbet med rutan helt nere när frugan ringde. Då undrade hon om jag redan var framme (innomhus). Det tycker jag nästan är smått fantastiskt?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Boss302:

1* 4.8" att trycka på.
2* stödjer inte tw det?
3* Det är inte för att micken är dålig, det är för att ta bort oönskade ljud, t.ex blåst osv.
Vet att vissa hade problem med eko på s2an som kunde avhjälpas med att stänga av brusreduceringen.
Men jag tycker det funkar jäkligt bra.
Satt o åkte bil i ~100knyck på väg till jobbet med rutan helt nere när frugan ringde. Då undrade hon om jag redan var framme (innomhus). Det tycker jag nästan är smått fantastiskt?

Är hela hemskärmen en kameraknapp?
tw?? Läste en recension på att hemskärmen kan du bara ha i porträttläge s.a.s, stämmer det? Vet ej.
Nähä? menar du det? Jag vet vad brusreducering är till för men vissa har problem även om den är på eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Är hela hemskärmen en kameraknapp?
tw?? Läste en recension på att hemskärmen kan du bara ha i porträttläge s.a.s, stämmer det? Vet ej.
Nähä? menar du det? Jag vet vad brusreducering är till för men vissa har problem även om den är på eller inte.

Det var mina synpunker eftersom du efterfråga synpunkter?

Med en annan annan kamera app så kan du få det iaf om man tycker det är svårt att pricka avtryckaren.
Vet att många tycker det är bra med en knapp, personligen är jag lika gärna utan.

Jag vet inte ang touchwiz då jag personligen aldrig använt det på min s2. Stänger personligen också alltid av landscape i mina launchers. Tycker det är irriterande när skärmen plötsligt välter omkull för att man inte håller luren upprätt.

Ok, jag fatta som att du tyckte de skulle sätta in en bättre mick istället för brusreducering.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Boss302:

Det var mina synpunker eftersom du efterfråga synpunkter?

Med en annan annan kamera app så kan du få det iaf om man tycker det är svårt att pricka avtryckaren.
Vet att många tycker det är bra med en knapp, personligen är jag lika gärna utan.

Jag vet inte ang touchwiz då jag personligen aldrig använt det på min s2. Stänger personligen också alltid av landscape i mina launchers. Tycker det är irriterande när skärmen plötsligt välter omkull för att man inte håller luren upprätt.

Ok, jag fatta som att du tyckte de skulle sätta in en bättre mick istället för brusreducering.

Nu menag jag knappen för att starta kameran (Och som då man även tar bilder med) Att pricka avtryckaren på skärmen är inge svårt för mig iaf:)
Jo det tycker jag nästan (Andra på XDA också) att de kunde gjort, andra ska inte helt plötsligt sluta höra en när man använder en telefon för 6000 kronor.
Visst är ingen telefon felfri men iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nu menag jag knappen för att starta kameran (Och som då man även tar bilder med) Att pricka avtryckaren på skärmen är inge svårt för mig iaf:)
Jo det tycker jag nästan (Andra på XDA också) att de kunde gjort, andra ska inte helt plötsligt sluta höra en när man använder en telefon för 6000 kronor.
Visst är ingen telefon felfri men iaf.

Det är väl så att det är en liten inlärningskurva att fota/filma med SIII, eller en smartphone öht, och det kan man ju diskutera hur bra det är. Men är man villig att lära så är det inte alls svårt att göra det.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nu menag jag knappen för att starta kameran (Och som då man även tar bilder med) Att pricka avtryckaren på skärmen är inge svårt för mig iaf:)
Jo det tycker jag nästan (Andra på XDA också) att de kunde gjort, andra ska inte helt plötsligt sluta höra en när man använder en telefon för 6000 kronor.
Visst är ingen telefon felfri men iaf.

Nu vet jag inte hur det går att konfa tw. Men de flesta launchers har swipe/dubbeltryck m.f. alt för att starta appar. Själv har jag dubbeltryck på hem knappen för att starta kameran.
Som sagt så vet jag att många vill ha kamera knapp, men jag begriper inte riktigt varför.

Om micken lägger av så skulle jag rma luren.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Boss302:

Nu vet jag inte hur det går att konfa tw. Men de flesta launchers har swipe/dubbeltryck m.f. alt för att starta appar. Själv har jag dubbeltryck på hem knappen för att starta kameran.
Som sagt så vet jag att många vill ha kamera knapp, men jag begriper inte riktigt varför.

Om micken lägger av så skulle jag rma luren.

Jag gör, går "fortare" att starta kameran istället för att behöva bläddra runt i programmenyn, smidigare överhuvudtaget och det blir enklare att ta bild både med en och två händer.

Micken dör inte helt.

Va in på elgiganten idag och klämde på S3an, smidig telefon som fan och snygg:)
Blir nog en sån vid nästa lön!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Business Calendar är riktigt bra imo... Den kanske inte är assnygg, men den är riktigt funktionell.

Har testat den lite nu. Den var helt okej faktiskt Inte så snygg som du säger fast den är ju lättöverskådlig.

En sak jag saknar dock är mallar för aktiviteter man lägger in. Var grymt smidigt med Week Calendar till iOS där man gjorde mallar till återkommande möten och aktiviteter. Var en grymt bra funktion.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av yopiboy:

Trevligt att höra.

Någon som kan känna på volymknappen, om dessa går att gunga på i "glipan"? Orolig för att just detta blir värre med tiden, av tidigare erfarenhet. Ska ner och kika i butik imorn.

Inget glapp så, dock känns den lite för lätt att trycka på faktiskt.
Lär inte vara några somhelst problem men jag är van vid volymknapparna på X10 Mini pro..

Permalänk
Medlem

Var på lite studentutrusning idag och filmade med SIII, måste medge att jag blev shockad när jag spelade upp filmerna på min 40" Full-HD därhemma. Det var ju blu-ray kvalitet på det jag filmat, löjligt bra. Att printscreena stillbilder från filmerna fungerar alldeles utmärkt som ersättning för vanliga fotografier.

Om man skall anmärka på något så var det att bildkvaliteten var FÖR bra dvs att allting var i mycket snygga pastellfärger medan verkligheten faktiskt är ganska så grå, men det känns småaktigt att klaga eftersom allting såg bättre ut än i verkligheten ...

Den tighta kopplingen till DropBox är ju fortfarande trevlig, inte nog med att alla mina filmer synkades automatiskt i molnet utan att jag behövde göra något. Jag fick 3GB lagring extra i bonus för att jag är så duktig på att filma, uppe i 53,5GB nu hos DropBox. Gratis

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Nja, det stämmer ju inte, en EQ har ju ingenting med dynamik att göra. Den ändrar nivån på olika frekvenser vilket är en helt annan sak, dock stämmer det att en EQ normalt kan orsaka klippning av ljudet om man höjer någon frekvens för mycket , vilket det gör också med SIII varför jag skriver att det bästa är att ligga på 50 vilket är rakt(max är 100 vilket är rätt oanvändbart).

Men sen kan Volume+ också höja endast volymen, det finns en särskild regel för det och den begränsas naturligtvis av hur högt EQn är, normalt sett skulle även det kunna orsaka klippning men har man inte EQ högre än 50 är det i detta fallet lugnt. Att det fungerar öht att använda Volume+ på SIII beror ju också mycket på att originalvolymen är låst en bra bit lägre än klippning så det finns en del att spela med. Om det inte varit så skulle det kunna ha klippt nästan direkt om man höjde.

Jag förespråkar alltså också att inte leka för mycket med EQn i Volume+, kör rakt och inte för högt. Men en liten bashöjning, 5-10% kan man många gånger kosta på sig, förstärkaren i SIII orkar driva det utan problem Det finns ju också en separat basregel i Volume+, men den fungerar inte alls på SIII.

Orsaka klippning = förlust av dynamik. I övrigt håller jag med.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Orsaka klippning = förlust av dynamik. I övrigt håller jag med.

Exakt, så är det. Fast klippning är ju en no-option, det vill man inte alls ha eftersom ljudet blir helt kass då(tyvärr klipper ju många moderna låtar redan i själva inspelningen så då hjälper det inte hur bra grejor man har, det låter kass ändå typ Veronica Maggio och Lady Gaga som uppvisar kraftig dynamikklippning i inspelningen om man gör en analys på dom).

Jag lyssnade på en helt nysläppt(2012) Jazzplatta igår via Spotify som hade rejäl dynamik, det lät brutalt bra med stora hörlurar(MDR CD-770) kopplade till SIII, så potentialen finns där helt klart

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Skaffade mig en nu också och är jävligt nöjd. Det jag är mest nöjd med är flytet i den. Man får anstränga sig för att den ska lagga till. Dessutom är batteritiden enastående får jag säga. Nu ringer jag inte så mycket, men jag pillar ju på den hela tiden och den håller utan problem minst 1½ dag.

Har faktiskt ingenting direkt ont att säga om den förutom att vissa appar inte funkar till den än och att jag är förbannat rädd för att tappa den Sen är det riktigt korkat att de konstruerat kameraglaset så att det står ut från telefonen. Det lär ju inte ta lång tid innan det blir repigt.

Permalänk
Medlem

För er som tycker musiklyssning är viktigt, och S3s Wolfson-DAC lovar ju en del, så kan jag bara konstatera att Sony MDR-ZX700 tillsammans med Volume+ appen och en mild bashöjning på de två lägsta banden låter löjligt bra. Och det går att spela riktigt högt. Det är faktiskt portabel HiFI!

Märkligt att Sony MDR-ZX700 är så billiga, 749Kr, det är ju riktigt bra hörlurar på alla sätt och vis! Nu har jag en riktigt fin portabel Spotify-rigg, förutom allt annat som S3 är bra på.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the squonk:

För er som tycker musiklyssning är viktigt, och S3s Wolfson-DAC lovar ju en del, så kan jag bara konstatera att Sony MDR-ZX700 tillsammans med Volume+ appen och en mild bashöjning på de två lägsta banden låter löjligt bra. Och det går att spela riktigt högt. Det är faktiskt portabel HiFI!

Märkligt att Sony MDR-ZX700 är så billiga, 749Kr, det är ju riktigt bra hörlurar på alla sätt och vis! Nu har jag en riktigt fin portabel Spotify-rigg, förutom allt annat som S3 är bra på.

Tycker man musiklyssning är viktigt så införskaffar man en riktig musikanläggning och inte en mobil eller mp3-spelare

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you