Permalänk

Beställde en TV och ett ljudpaket från CDON igår, blir spännande och se hur bra det funkar med frakten osv

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Skrivet av ChristofferC:

Måste tyvärr klaga på CDON:s support. Jag fick ett defekt RAM-minne från CDON som jag felanmälde för en vecka sedan med en utförlig beskrivning på hur problemet uppenbarar sig och hur jag har felsökt för att komma fram till att det är minnet som är defekt.

I det första svaret från supporten ber de mig om en utförlig beskrivning på problemet... Det vore trevligt om ni läste vad man skriver innan ni svarar med ett (antar jag) copy-pasteat standardsvar.

Ok, så jag skickar samma meddelande en gång till så att de riktigt ska förstå vad problemet är. Får följande svar:

Detta var alltså för en vecka sedan, och jag har inte hört något mer sedan dess. Ursäkta CDON, men jag bryr mig faktiskt inte ett skvatt om er felanmälan till er leverantör och när ni får svar på den. Det är knappast mitt bekymmer. Hur svårt kan det vara att skicka en fraktsedel till mig för att få ett uppenbarligen defekt RAM-minne utbytt?

du e inte ensam xD

Svar 2012-05-25 19:23

Vi har nu skickat en reklamationsansökan till vår leverantör och återkommer så snart vi fått svar från dem.

Permalänk
Medlem

Tycker CDON är väldigt bra, och snabba. Inte haft returärende på länge dock, hoppas att det funkar i regel bra

Permalänk

Försokte Tried to use the rebate code on http://cdon.se/hemelektronik/gainward_gtx_560_ti_448_cores_12...
5 juni kl 23:00 och det funkade inte ??++ Det är billigt ändå (1790)

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Daniel75
10% rabatt på komponenter
Just nu erbjuder vi dig 10% rabatt på ett brett utbud av datorkomponenter.
Tag chansen att uppgradera din dators prestanda! Använd nedanstående
kod i kassan för att erhålla rabatten.

Kod: xY3ZCadt

Erbjudandet gäller t o m 2012-06-05 och kan endast användas vid ett köptillfälle.
Gäller endast lagerhållna varor. Observera att koden inte kan kombineras
med andra rabattkoder och gäller endast för den fraktklass som produkten ingår i.

Permalänk
Medlem

Ni som fått svar i stil med:
"Vi har skapat en reklamationsansökan hos leverantören och kommer inom kort att få bekräftelse från dem. Vi återkommer då till er med närmare returinstruktioner."
och väntat ett tag kan ta och kontakta dem igen. Jag väntade i 10 dagar utan att nåt hände men när jag sedan kontaktade dem och undrade vad som stod på så visade det sig att allt var fixat så de skickade retursedeln först när jag kontaktat dem igen...

Sen kan man ju undra om de verkligen skickade den när de sa att de gjort det för det tog ytterliggare 1 vecka innan den kom fram.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Angående packningen så använder CDON ett företag i Helsingborg som heter Order för att packetera och skicka sina beställningar.

Vi köper ganska mycket från CDON och merparten av försändelserna är packade under all kritik. Moderkort som bara ligger rakt ner i en vanlig kartong, som är precis lika stor som moderkortet, inget skyddande inneremballage och liknande.

Så kritiken mot packningen kan ja helt enkelt säga att den är befogad till 100%.

Att CDON har billiga priser osv är givetvis bra, men ORDER borde fan se till att packetera försändelserna bättre.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Tips på något fraktfritt och billigt man kan lägga till för att komma upp över 600kr ? För att få en rabattkod, måste varornas pris vara över 600 eller slutsumman ? Dvs. innan man dragit rabattkoden eller efter?

Permalänk
Medlem

Helt omöjligt att komma in på CDON.se nu sen en tid tillbaka, vad sker?
Funkar 1 gång av 30.

Permalänk
Inaktiv

Försökte beställa från Cdon.com igår kväll och samtidigt använda 10% rabatten som skulle gälla t o m 2012-06-05. Men den fungerade inte i kassan... Är det möjligt att få 10% i efterhand eftersom det skulle fungera men inte gjorde det?
Annars blir det att beställa från en annan butik tyvärr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Agile:

Helt omöjligt att komma in på CDON.se nu sen en tid tillbaka, vad sker?
Funkar 1 gång av 30.

Sidan fungerar inte för mig heller, det är helt dött.

Permalänk
Medlem

Samma sak hände för mig.... Kul att man skulle investera i ett nytt rig så sker detta ändå fast det står att det ska gälla tills den 5/6....

Permalänk

När får CDON in NAS SYNOLOGY DISK STATION DS1512+ ?? Enligt prisjakt är det ni av de "vettiga" butikerna som har bäst pris just nu men...ni är de enda som inte har den på lager. Kan man förvänta sig att den finns att köpa snart eller skall man vända sig till någon konkurrent?

Permalänk
Avstängd

Har CDON tagit bort sin chatt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ChristofferC:

Måste tyvärr klaga på CDON:s support. Jag fick ett defekt RAM-minne från CDON som jag felanmälde för en vecka sedan med en utförlig beskrivning på hur problemet uppenbarar sig och hur jag har felsökt för att komma fram till att det är minnet som är defekt.
I det första svaret från supporten ber de mig om en utförlig beskrivning på problemet... Det vore trevligt om ni läste vad man skriver innan ni svarar med ett (antar jag) copy-pasteat standardsvar.
Ok, så jag skickar samma meddelande en gång till så att de riktigt ska förstå vad problemet är. Får följande svar:
Detta var alltså för en vecka sedan, och jag har inte hört något mer sedan dess. Ursäkta CDON, men jag bryr mig faktiskt inte ett skvatt om er felanmälan till er leverantör och när ni får svar på den. Det är knappast mitt bekymmer. Hur svårt kan det vara att skicka en fraktsedel till mig för att få ett uppenbarligen defekt RAM-minne utbytt?

Skrivet av Psychadaelic:

du e inte ensam xD
Svar 2012-05-25 19:23
Vi har nu skickat en reklamationsansökan till vår leverantör och återkommer så snart vi fått svar från dem.

Skrivet av Trazer:

Ni som fått svar i stil med:
"Vi har skapat en reklamationsansökan hos leverantören och kommer inom kort att få bekräftelse från dem. Vi återkommer då till er med närmare returinstruktioner."
och väntat ett tag kan ta och kontakta dem igen. Jag väntade i 10 dagar utan att nåt hände men när jag sedan kontaktade dem och undrade vad som stod på så visade det sig att allt var fixat så de skickade retursedeln först när jag kontaktat dem igen...

Sen kan man ju undra om de verkligen skickade den när de sa att de gjort det för det tog ytterliggare 1 vecka innan den kom fram.

Hej

Har kikat på rutinerna kring det här och jag har framfört kritiken och det jobbas redan nu för att ta fram ett flöde som ska funka mycket mycket bättre.
Om era ärende inte är löst ber jag er PM:a mig era ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Skrivet av mikegnorp:

När får CDON in NAS SYNOLOGY DISK STATION DS1512+ ?? Enligt prisjakt är det ni av de "vettiga" butikerna som har bäst pris just nu men...ni är de enda som inte har den på lager. Kan man förvänta sig att den finns att köpa snart eller skall man vända sig till någon konkurrent?

Hej

Enligt disten så dyker den upp hos oss i nästa vecka.

MVH Edin

Skrivet av Marcusk:

Tja

Det tackar jag för, har nu meddelat webbgruppen som löser det.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk

Måste nu börja varna för CDON.com som inte kan sköta vare sig sina leveranser eller sin kundservice.

Jag har under våren flera gånger handlat från cdon och det har fungerat sådär men jag har stått ut med lite olika besked och den långa väntetiden för chatsupport (telefonnummer till företaget finns som Ni vet inte alls).
Jag la förra fredagen på förmiddagen en beställning och kontrollerade noga att allt fanns i lager då det var viktigt för mig att min beställning skulle komma fram i tid (på riktigt).
När jag sedan kontrollerar min status på måndag så står det att den fortfarande packas. När jag sedan på tisdagen (då jag borde ha fått min beställning) åter igen kontrollerar min beställning så står det fortfarande att den packas. Jag kontrollerar att allt finns i lager och kontaktar support.
Jag väntar länge på chatsupporten som efter en tids talande kommer fram till att han inte kan hjälpa mig utan att jag måste lägga upp ett ärende då han inte har någon kontakt med lagret.
Jag lägger sedan upp ett ärende och får svaret att det skickas vidare till elektronikavdelningen.
Får sedan svar från vad, jag antar är elektronikavdelningen, att de runt 13.30 ska kolla med lagret och återkomma.
Sedan händer ingenting.
Idag får jag svar att en av mina komponenter hade tagit slut (trots att jag kontrollerade lagersaldot både när jag beställde samt under tisdagen) men att allt kommer att skickas idag.
Jag har nu precis kontrollerat min beställning och allt finns i lager men ingenting är skickat utan den packas fortfarande enligt status. Precis som den gjort sedan jag la min beställning förra fredagen.

Så jag måste tyvärr varna alla för att lite eventuellt lägre priser inte på något vis väger upp att man inte får sin beställning inom utlovad tid eller att företaget rakt i ansiktet lovar att beställningar kommer skickas som sedan inte alls skickas.

Någon som upplevt något liknande?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tuffejalle:

Någon som upplevt något liknande?

Hahaha, dagens garv. Har du inte läst tråden?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Uppdatering på min minus -10 CD.ON. Givetvis har jag offrat min fritid flera ggr om via mail och gått in på kundtjänst via chatt för att få ordentliga svar.

Jag fick äntligen mitt monster chassi idag, hade ingen aning att det var så stort NZXT Phantom och den ser ut att vara ok. Den är ju gigantisk i normal förpackningen så det kanske räcker men om det varit annat företag hade dem packat det ännu mer safe? Dvs i en ytterliggare kartong för att garantera felfri produkt. Eftersom det vara originalförpackning jag fick skickad i, så givetvis saknas det ett kvitto ifall produkten visar sig vara defekt.

Jag har kollat snabbt och hittills ser det ut att vara ok, men givetvis skall man förvänta sig det i alla lägen. Jag fick ju som sagt ta själv kontakt med kundtjänst för att få ett kvitto. Aldrig varit med om liknade faktiskt... väldigt synd för just att packningen ser lite halvbra ut köper jag nog inte min framtida skärm på CD.ON om jag nu inte blir garanterad att den blir säkert emballerad och bildbevis på det. Finns risk att den får ta mycket stryk annars..

Kundservice var dock helt ok, fick bäst hjälp via chatten, men sedan om deras komptetens sträckers sig lite mer detaljerad angående felsök etc får andra fylla i. Helt godkänd service alltså.

Posten/lagerarbetarna hade ju tabbat sig och jag fick ett kolli nr för lite. Nu har jag fått hela datorkitet från cd.on och inget verkar vara öppnat eller skadat om inte transporten har orsakat det, samt mitt chassi kom o verkar ok. Blir det en slutsumma på 7/10 i betyg till cd.on. Jag fick alla grejerna till slut, dock saknades det kvitto, samt pakningen var väl lite halvbillig. Kundservicen hjälpte mig ganska snabbt och bra i min enkla ärenden.

Hade ni bara haft bättre/tryggare pakning och inget velande från lageravdelningen med saknade garantisedlar så hade ni kunna titulera er som bästa val för köp av datorkomponenter men nu vettifan även om jag fick det billigare är värt besväret jag får göra adminastrativt. Tack o hej leverpastej!

Permalänk
Medlem

Just chassin skickas nog aldrig i något annat än originalkartong (så länge den finns kvar förstås), däremot är det ju märkligt att du behövde ta kontakt själv med dom för att få ett kvitto på beställningen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Just chassin skickas nog aldrig i något annat än originalkartong (så länge den finns kvar förstås), däremot är det ju märkligt att du behövde ta kontakt själv med dom för att få ett kvitto på beställningen.

Då är det ju lugnt, jag nojja som fan inför för jag har ju läst lite om CD.ON lagerkompetens, alla grejer kom som sagt och inget ser paj ut. Märkligt att man ska behöva oroa sig för sådant inför när det gäller ett sådant stort företag som CD.ON även om de saknar spetskompetens på just datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

du e inte ensam xD

Svar 2012-05-25 19:23

Vi har nu skickat en reklamationsansökan till vår leverantör och återkommer så snart vi fått svar från dem.

Samma här.

Skrev en ordentlig uppsats på vad som var felelt och vad som orsakat det och liknade, fick bara ett standard formulär tillbakak, bara copy pastade min tidigare uppsats.

Fick till svar att de registrerat mitt service ärende.

Så jag frågade vad det betydde.

Fick till svar att jag skulle invänta fraktsedel, har väntat en vecka nu...

Permalänk
Inaktiv

Handlade på Cdon förra helgen. Stått packar varorna i tre dagar(räknar inte med nationaldagen), ska endast ta ett dygn enligt Cdon själva och skrev ett brev att jag ville avboka men tydligen hade orden gått för lågnt så måste först vänta på att dom ska skicka varorna för att jag sen ska kunna skicka tillbaka dom ..... Inte ett dugg nöjd med live chatten tyvär..

Permalänk

Ni har ett erbjudande om filmboxar för 69kr, om man handlar för 200kr.

http://cdon.se/film/filmboxar_för_69_kr/

En lustig sak med den sidan, är att några av boxarna är prissatta till 38kr
och när man lägger dom i kundvagnen så höjs priset till 69kr.. lol..

edit: Nu verkar det som om de tagit bort eller ändrat pris på 38kr boxarna, för de med lägst pris kostar nu 99kr.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Verkar vara helt still på cdon.com. Dom har inte ens svarat på mitt svar som jag postade igår. Allt jobb som går åt till detta. Man borde få ersättning för all tid man är tvungen att lägga ner.

CDON.COM - Så lite. För så mycket.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Aldrig mer CDON...beställt grejer för 7000 för 2 veckor sen...inte ett ord från dom. Kundservice svarar inte på mail och i chaten fattar dom nada.
Blir att handla från riktig butik nu,typ...........INET
Edit: Fick räkning på 12849:-....och inte en ända grej från min beställning. Det här är fan skrämmande

Visa signatur

Cooler Master Storm Trooper,MSI Z77A-G45,ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP,Corsair 8GB 1600MHz/CL9/VENGEANCE,OCZ 750W ZS,Intel Core i5-3570K 3.4GHz,Cooler Master HYPER 212 EVO,Arctic Cooling ARCTIC F12,Be quiet ShadowWings 120mm PWM

Permalänk
Medlem

Det står att de skall svara på kundtjänstärenden inom 24 timmar, mitt svar, som kom efter 18 timmar bestod i "vi har mottagit ditt ärende, vi återkommer med svar" (något förkortat).

Började maila MÅndagen den 4:e, fick svar på tisdagen att de skulle återkomma. De återkom på torsdagen mitt på dagen.
Jag svarade efter ca 20 minuter. Och idag har de fortfarande inte svarat.

Sjukt frustrerande då det gäller en reklamation.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Jag kan inte annat än att avråda alla från att handla på CDON. Helt sjukt vad dom strular. Tyvärr var jag så dum så jag betalade direkt via min bank (10.000,-) för ett gäng komponenter som skulle finnas på lager (Under deras 10% rabatt drive)

Av 11 komponenter så har dom skickat 1, resten är ... Ja jag vet inte. Fick ett mail nu att dom hade ett systemfel och ordern var blockerad. Känns som att dom försöker dölja något. Om nu systemet kraschar och min order blockeras, varför VARFÖR skickar dom då iväg ett sketet USB minne för ?

Hoppas hoppas bara jag kan avbeställa det här nu. Jag börjar redan oroa mig för om den dagen kommer då jag vill utnyttja garanti.

Så alla där ute som funderar på att handla via CDON, sluta fundera. GÖR DET INTE !!

Update:

Fick precis svar från CDON att min order är avbeställd och att pengarna återbetalas! Känns som en riktig seger

Inet here i come...

Update
Visa signatur

Intel

Permalänk
Medlem

Låter illa gubbs, känns nästan som jag har vunnit på lotteri för jag fått samtliga saker, ännu bättre om de visar sig fungera... Billigast är inte alltid bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.ekstrom:

Jag kan inte annat än att avråda alla från att handla på CDON. Helt sjukt vad dom strular. Tyvärr var jag så dum så jag betalade direkt via min bank (10.000,-) för ett gäng komponenter som skulle finnas på lager (Under deras 10% rabatt drive)

Av 11 komponenter så har dom skickat 1, resten är ... Ja jag vet inte. Fick ett mail nu att dom hade ett systemfel och ordern var blockerad. Känns som att dom försöker dölja något. Om nu systemet kraschar och min order blockeras, varför VARFÖR skickar dom då iväg ett sketet USB minne för ?

Hoppas hoppas bara jag kan avbeställa det här nu. Jag börjar redan oroa mig för om den dagen kommer då jag vill utnyttja garanti.

Så alla där ute som funderar på att handla via CDON, sluta fundera. GÖR DET INTE !!

Update:

Fick precis svar från CDON att min order är avbeställd och att pengarna återbetalas! Känns som en riktig seger

Inet here i come...

Vad köpte du för goa grejer? Av en slump var den kampanjen när jag köpte...

Permalänk
Medlem

Köpte en Ssd samsung 830 igår av cdon. Då fanns varan i lager men inte idag. Dock står det givetvis att varan packas. Den gubben har jag varit med om förut. Kan ju ta några dagar detta misstänker jag.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.