Epic Games publicerar video från Unreal Engine 4

Permalänk
Melding Plague

Epic Games publicerar video från Unreal Engine 4

På Electronic Entertainment Expo bjuder Epic Games på en förhandstitt av spelmotorn Unreal Engine 4, fylld med bländande grafik och påkostade effekter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser nice ut!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Denna Development Walkthrough är kul att se efter "trailern"
http://www.youtube.com/watch?v=MOvfn1p92_8

Permalänk
Medlem

Och i första spelet som kommer ser vi inte ett spår av allt godis som visades här
/pessimist

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Sjukt snygga effekter.

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Medlem

Såg ut som vilken Blizzard pre-render som helst, coolt att ha det i spel realtime.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SolidReactor:

Denna Development Walkthrough är kul att se efter "trailern"
http://www.youtube.com/watch?v=MOvfn1p92_8

Trodde det var den hela nyheten skulle vara om. Mycket mer sevärd än den korta resultat-trailern

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Såg ut som vilken Blizzard pre-render som helst, coolt att ha det i spel realtime.

Nja, inte riktigt. Men det börjar närma sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Denna Development Walkthrough är kul att se efter "trailern"
http://www.youtube.com/watch?v=MOvfn1p92_8

Denna var ju mycket bättre!

Permalänk
Inaktiv

Inte alls imponerad grafiskt sett, tycker nästan att UE3 samaritan såg bättre ut. Men dom kanske bara behöver lära sig jobba bra med motorn så ska det bli bra. Har alltid varit imponerad av Unreal Engine, lätt bästa spelmotorn och så mångsidig.

Permalänk
Medlem

Riktigt najs!

Permalänk
Avstängd

riktigt snyggt men tycker att de borde lägga ner lite mer tid på lavan

Permalänk
Avstängd

på Skavlan.

Permalänk
Medlem

Vafan, vilka spel använder sig utav ue3 då?
& Nu har dom redan gjort en ny engine.

Permalänk
Medlem

Lite skadad man är när man tänker följande:
"Åhhh, feta berg.
Undra vart man kan lägga en fet linje utför några klippor."

För långt till vintern igen...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

Åååh! Ett Diablo-FPS drivet av UE4!!! a´la Hexen

Jag tänker iaf på Diablo när jag ser klippet :P;)

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem

Flöt inte på 100%. Speciellt i början hackade det friskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser jävligt bra ut/som en film synd bara att det säkert kommer ta minst 10 år till innan det faktiskt ser ut så här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I 480p ser det grymt ut, men i HD är ju kantutjämning helt åt helvete. Och texturerna ser relativt fattiga ut.

In before "är du dum i huvudet?": För att vara spelgrafik är det imponerande och visar nog rätt bra hur spel inom en ganska snar framtid kommer se ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Vafan, vilka spel använder sig utav ue3 då?
& Nu har dom redan gjort en ny engine.

Skojar du eller?
Finns hur många spel som helst som använder UE3 som engine, den har funnits sedan 2007/08.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engine_games#Unre...

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Skojar du eller?
Finns hur många spel som helst som använder UE3 som engine, den har funnits sedan 2007/08.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engine_games#Unre...

Aha oj, jag trodde det var ue2..
Jag trodde att ue3 kom ut med samatirian trailern.
Dumt av mig!

Permalänk
Medlem

måste säga att cryengine 3 imponerade mig mer plus att man inte behöver köpa rättigheterna för att använda motorn innan man använder den.

Permalänk
Avstängd

inte impad alls. fulare än wc3 cinematics från 2000talet.... Ja ni läste rätt ! film sekvenser som jag jämför med men detta är 2012!!! pinsamt ibland... Nå folk ska inte klaga på WoW... För dagens spel är inte snyggare än det typ...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Flöt inte på 100%. Speciellt i början hackade det friskt.

Det gjorde det för mig med i Chrome, men funkade bättre i Firefox.

Inte jätteimponerad av det här demot. Måhända att de lägger till nya features, men de verkar ju inte ändra något visuellt direkt.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Detta var fan i mig snyggt för att vara Unreal Engine, i alla fall ifall man kollar igenom den här videon www.youtube.com/watch?v=MOvfn1p92_8

Mycket snyggare än Frostbite 2, däremot tycker jag att cryengine 3 fortfarande är snyggare
Har aldrig sett sådana refektioner och partiklar som rör sig, verkligen underbart att kolla på hur rummen blir till ett disco rum när kulan rullar och man lyser med flashlight på den samt partiklarna från frost och eld. Helt underbart.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joshoa:

inte impad alls. fulare än wc3 cinematics från 2000talet.... Ja ni läste rätt ! film sekvenser som jag jämför med men detta är 2012!!! pinsamt ibland... Nå folk ska inte klaga på WoW... För dagens spel är inte snyggare än det typ...

haha troll

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Entusiast
Skrivet av joshoa:

inte impad alls. fulare än wc3 cinematics från 2000talet.... Ja ni läste rätt ! film sekvenser som jag jämför med men detta är 2012!!! pinsamt ibland... Nå folk ska inte klaga på WoW... För dagens spel är inte snyggare än det typ...

Du har aldrig funderat på att dem videosekvenser från WC -spelen är förrenderade med en enorma datorresurser bakom sig, och det som visas här är realtidsrendering i en spelmotor tänkt att köras på en modern persondator?

Stor skillnad.
realtidsrendering är inte samma sak som för-rendering

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Skojar du eller?
Finns hur många spel som helst som använder UE3 som engine, den har funnits sedan 2007/08.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engine_games#Unre...

Tänkte säga samma sak, man måste vara blind för att inte tro det.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Skrivet av Blazin87:
Skrivet av joshoa:

inte impad alls. fulare än wc3 cinematics från 2000talet.... Ja ni läste rätt ! film sekvenser som jag jämför med men detta är 2012!!! pinsamt ibland... Nå folk ska inte klaga på WoW... För dagens spel är inte snyggare än det typ...

haha troll

Jag är inte heller impad, fult rent ut sagt.
Vist det är realtidsrenderat men efter vad man sett tidigare så är det inte mycke, animeringarna när han gick va dåliga.
Hela klippet va tråkigt, iden dom hade gjort till en animering känndes lite dagis över.

Fast sen bryr ja mig iofs inte så mycke om UE o allt sådant.