Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

Hard Freeze i Youtube

Hej jag har ett problem då min dator hard freezar helt random vid i youtube videos, det händer aldrig genom windows media player eller i spel. Har haft de här problemet väldigt länge(1 år kanske) då ingen vet vad som är felet.

Har formaterat, byt drivisar, webbläsare och stängt av hardware acceleration och endå händer detta slumpmässigt. De kan gå från 1-2 gånger om dagen till 2 dagar eller mer varje gång de händer.

Någon som vet hur man blir av med den här plågan?

Permalänk
Medlem

Har haft ett liknande problem med ett av mina byggen. Det hela eskalerade under vinterhalvåret med nästan dagliga omstarter, och jag kunde inte hitta några fel i diagnostikprogram såsom OCCT eller Windows memory diagnostic tool. På våren försvann problemet, om detta hände på grund av en mjukvaruuppdatering eller förändrad luftfuktighet vågar jag inte spekulera om, men chansen är stor att det är något slags ESD-relaterat problem.

Med mer än så kan jag inte bidra, hoppas du hittar felet! Som sagt, OCCT och Windows memory diagnostic kan vara bra att använda.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Skrivet av Niczo:

OCCT och Windows memory diagnostic kan vara bra att använda.

Ska prova. Tack för svar!