Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

core unlocker.

hej har ett Asus M5A78L-M LX AM3+ och en athlonII x2 270 3,4ghz tänkte låsa upp några kärnor till men skulle gärna villja veta hur man gör?
tacksam för all hjälp.

Visa signatur

|| Amd Phenom II x4 955 @ 3,3ghz|Asus HD 7850 2gb DCII @ 1ghz|8gb|GIGABYTE 870|Corsair CX 500w |Seagate 320gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvedberg:

hej har ett Asus M5A78L-M LX AM3+ och en athlonII x2 270 3,4ghz tänkte låsa upp några kärnor till men skulle gärna villja veta hur man gör?
tacksam för all hjälp.

När du startar din dator kommer det inte upp där det står "Unlock all cores"?
Om det skulle göra det så ska det stå vilken knapp man ska trycka på för att komma in på den inställningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvedberg:

hej har ett Asus M5A78L-M LX AM3+ och en athlonII x2 270 3,4ghz tänkte låsa upp några kärnor till men skulle gärna villja veta hur man gör?
tacksam för all hjälp.

Har ASUS M5A78L-M/USB3 och en Phenom 2 x4 955 BE, när man bootar upp systemet så står det "press 4 to unlock 2 additional cores". Eftersom din bara är x2(alltså 2 kärnor) så kan du nog inte låsa upp fler eftersom det inte finns fler att låsa upp.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Butch3r:

När du startar din dator kommer det inte upp där det står "Unlock all cores"?
Om det skulle göra det så ska det stå vilken knapp man ska trycka på för att komma in på den inställningen.

gkömde fråga blir prollen varmar när jag unlockar?

Visa signatur

|| Amd Phenom II x4 955 @ 3,3ghz|Asus HD 7850 2gb DCII @ 1ghz|8gb|GIGABYTE 870|Corsair CX 500w |Seagate 320gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvedberg:

gkömde fråga blir prollen varmar när jag unlockar?

Alltså, du kan inte låsa upp mer kärnor om du har en x2 prolle. Du har en Dual core och det är bara 2 kärnor du kan ha. Du kan dock överklocka dem och då kan de bli varmare.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvedberg:

gkömde fråga blir prollen varmar när jag unlockar?

bör den väl inte bli sålänge du inte överklockar.