Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Permalänk
Skrivet av etermos:

jupp, men vad har det med vägar och skolor att göra?
om nu staten förlorar pengar (dock småpotatis gällande BF3) var tror ni dessa besparningar kommer att göras?

vill bara säga att oavsett så tycker jag inte det är ok att lura staten på pengar...
finns ju flera trådar i detta forum som handlar om hur andra har blivit lurade på dvs saker på köp&sälj,
samt att det är oheligt att behålla något som sweclockers sponsorer har skickat fel etc etc.

som en sista parantes så ser jag även likheter mellan att diskutera hur man köper spel och mjukvara billigare
och hur man "hittar" program och musik/filmer på nätet, detta drabbar ju upphovsmännen/kvinnorna på samma sätt...

//E

Jag ser inte hur du plötsligt fick in vägar och skolor i det hela, jag nämnde bara det där med staten och moms för att någon undrade om någon förlorar pengar om man handlar från Indien. Som du säger är det bara småpengar, därför blir det dumt att jämföra att handla utomlands med bedrägeri, det finns väl inget som säger att man inte får handla från utlandet (förutom EA:s användarvillkor)? Förresten har OP bett om att vi ska hålla snack om rätt/fel undan den här tråden, jag ber om ursäkt för det.

Permalänk

Tjena tråden!

Jag försökte vid tidigare under dagen att använda mig av den så kallade ``Proxy metoden``
Jag använde mig utav proxy hemsidan valde ett Indiskt IP/Port 8080 med tillhörande IP med hög säkerhet ändock när jag skall navigera mig till Battlelog och Origin så är allt på engelska, och jag kan inte välja indien som land på origin store.
Jag läste ett inlägg tidigare i Tråden där någon stötte på exakt samma sak, dom använder sig av nyclearad webbläsare har manuell proxy men stöter ändock på the engelska/amerikanska origin/battlelog.

Har läst instruktionerna flertal gånger i detalj läst alla svar men finner inget lösning.

Använder mig utav Firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturenorth:

Tjena tråden!

Jag försökte vid tidigare under dagen att använda mig av den så kallade ``Proxy metoden``
Jag använde mig utav proxy hemsidan valde ett Indiskt IP/Port 8080 med tillhörande IP med hög säkerhet ändock när jag skall navigera mig till Battlelog och Origin så är allt på engelska, och jag kan inte välja indien som land på origin store.
Jag läste ett inlägg tidigare i Tråden där någon stötte på exakt samma sak, dom använder sig av nyclearad webbläsare har manuell proxy men stöter ändock på the engelska/amerikanska origin/battlelog.

Har läst instruktionerna flertal gånger i detalj läst alla svar men finner inget lösning.

Använder mig utav Firefox.

Har du kryssat i "Använd denna proxy för alla protokoll"?

Permalänk
Skrivet av Sturenorth:

Tjena tråden!

Jag försökte vid tidigare under dagen att använda mig av den så kallade ``Proxy metoden``
Jag använde mig utav proxy hemsidan valde ett Indiskt IP/Port 8080 med tillhörande IP med hög säkerhet ändock när jag skall navigera mig till Battlelog och Origin så är allt på engelska, och jag kan inte välja indien som land på origin store.
Jag läste ett inlägg tidigare i Tråden där någon stötte på exakt samma sak, dom använder sig av nyclearad webbläsare har manuell proxy men stöter ändock på the engelska/amerikanska origin/battlelog.

Har läst instruktionerna flertal gånger i detalj läst alla svar men finner inget lösning.

Använder mig utav Firefox.

Det hände mig med flera gånger, det kan vara att proxyn bara vidarebefordrar viss typ av trafik (t.ex. http, men inte https), testa att byta. Har du bockat i rutan "Använd för alla protokoll"? Jag tror att man måste hitta en proxy som fungerar för all slags trafik. Annars går det kanske att försöka använda olika proxys för http och ssl.

Permalänk

Re-proxy

Skrivet av alexbriss:

Det hände mig med flera gånger, det kan vara att proxyn bara vidarebefordrar viss typ av trafik (t.ex. http, men inte https), testa att byta. Har du bockat i rutan "Använd för alla protokoll"? Jag tror att man måste hitta en proxy som fungerar för all slags trafik. Annars går det kanske att försöka använda olika proxys för http och ssl.

Hej tack för svaret - ni har båda helt rätt - bocka i ruta inne på firefox inställningar samt testa olika proxys till man hittar en som kan vidarebefodra ens info.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Klassas inte detta som bedrägeri?

Det skulle jag nog vara rätt säker på att det gör.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

därför blir det dumt att jämföra att handla utomlands med bedrägeri, det finns väl inget som säger att man inte får handla från utlandet (förutom EA:s användarvillkor)?

förmodligen knorrar både företag x, skatteverk, handelsorganisationer etc av diverse olika intressen.

"staten" kanske förlorar lite, men det är knappast det största problemet utan de som kommer i förlängningen, om alla börjar göra såhär kommer företgen antingen att börja styra hårdare med regionsindelningar igen, eller så tvingas de höja priserna på den marknad som utnyttjas till en mindre intressant gräns för gråimport, varpå det då främst kommer drabba indierna i det här fallet. Battlefield 3 eller 4 nya hjul till min Tata?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

förmodligen knorrar både företag x, skatteverk, handelsorganisationer etc av diverse olika intressen.

"staten" kanske förlorar lite, men det är knappast det största problemet utan de som kommer i förlängningen, om alla börjar göra såhär kommer företgen antingen att börja styra hårdare med regionsindelningar igen, eller så tvingas de höja priserna på den marknad som utnyttjas till en mindre intressant gräns för gråimport, varpå det då främst kommer drabba indierna i det här fallet. Battlefield 3 eller 4 nya hjul till min Tata?

Det värsta är vilka priser dom tar för det. Om man skulle ha förbokat BF 3 på orgin och sen köpt prem har man lagt ut ca 1000kr. Lite väl mycket pengar, sen tar webbutiken betydligt pengar mer än vanlig butik (lite synd). För det kostar ju mindre att ha webbserver, än att ha butik och lager.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det värsta är vilka priser dom tar för det. Om man skulle ha förbokat BF 3 på orgin och sen köpt prem har man lagt ut ca 1000kr. Lite väl mycket pengar, sen tar webbutiken betydligt pengar mer än vanlig butik (lite synd).

För det kostar ju mindre att ha webbserver, än att ha butik och lager.

vad som är dyrt beror alltid på hur mycket man egentligen vill ha det. visst, det är inte tokbilligt om man ser det som ett enda köp, men nu är det ju DLC som står för en stor del av den där summan.

ja, och därför behöver man inte rea ut grejer som är i vägen på lagret.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

vad som är dyrt beror alltid på hur mycket man egentligen vill ha det. visst, det är inte tokbilligt om man ser det som ett enda köp, men nu är det ju DLC som står för en stor del av den där summan.

ja, och därför behöver man inte rea ut grejer som är i vägen på lagret.

I för sig. Men dom som har första så betalar man ju för 4 stycken och en gång till för den femte. Runt 300-400kr hade varit mer ok. Så att webbhallen kommer få in det (dock miljöslöseri om det kommer i ett plastfodral).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare i tråden så fick jag mitt refundat, supporten visste inte varför och skulle skicka det vidare men det kunde ta 1-2 veckor innan jag får svar. Jag såg idag att pengarna är tillbaka på kontot, borde jag vänta tills att de hör av sig igen eller ska jag köpa direkt igen?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Om det nu är så att det ska vara moms på köpet, vilket något skrev att nån skatteverksanställd sagt att man inte behövde, så skulle det ändå inte utgå på ett såpass lågt köpebelopp. Köper du nån pryl från utlandet tas ingen moms eller tull ut på varor med ett värde under 2-300 kr.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

Har köpt Premium från Indien och det fungerade utan problem.

Angående att köpa varor från utlandet: Jag köper i princip alla mina nya spel från England för att de i många fall är mycket billigare än här i Sverige och jag tycker inte att den typen av handel är något konstig. Att köpa Premium från utlandet borde vara samma sak.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tack för guiden!

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

Jag köpte nyss via en indisk proxy och betalningen gick igenom och det funkar fin fint! Tack för tipset!!

Edit: Kommer inte in på några servrar då jag måste ladda ner Close Quarters expansionen, och detta funkar ju naturligtvis inte :). Någon som har samma/liknande problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Graskloss:

Jag köpte nyss via en indisk proxy och betalningen gick igenom och det funkar fin fint! Tack för tipset!!

Edit: Kommer inte in på några servrar då jag måste ladda ner Close Quarters expansionen, och detta funkar ju naturligtvis inte :). Någon som har samma/liknande problem?

Är det inte så att de nya kartorna inte kommer upp förrän imorgon?
Imorgon kl. 11.00 läste jag i nån tråd här på swec

Permalänk

Jag hittar flera servrar med spelare på, kan inte heller hitta spelet på origin klienten eller på mitt origin-konto. Jag ser bara Premium statusen på battlelog.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Close Quarters kommer imorgon kl 19.00 svensk tid enligt Origin.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk

Phew, tack era jävla vikingar! Vart lite rädd där ett tag, haha!

Permalänk
Inaktiv

Kan man göra något liknande för att skaffa premium för Xbox 360-versionen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min bror försökte nu att fixa genom både BR och Indisk proxy men det verkar som att det inte går att logga in genom dem. De står bara "okänt fel, kontakta support". Någon mer som har detta problem nu? Kanske har de fixat detta nu.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Avstängd

Köpte premium via en indisk proxy för 193kr för 4 dagar sedan, nu idag har premium försvunnit från mitt account och har inte fått pengarna tillbaks.

någon som vet en lösning?

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem

Amen fan att man inte såg den här tråden igår.....

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Min bror försökte nu att fixa genom både BR och Indisk proxy men det verkar som att det inte går att logga in genom dem. De står bara "okänt fel, kontakta support". Någon mer som har detta problem nu? Kanske har de fixat detta nu.

Jag löste det där med att ändra land under konto inställningar på ea kontot

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

Jag har varit inne och spelat premium och det gick 15.30. Ingen aning när det startade...

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Hur handlar man med E-kort??

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Hur handlar man med E-kort??

Man skaffar sig ett från sin bank. Sedan fungerar det precis som ett vanligt bankkort :).

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Köpte detta och sen slutade mitt Origin att funka :S

Permalänk
Medlem

Har testat med två olika indiska proxys en https och http, båda visar engelska. Har checkat alla protokoll