Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorgie:

Poängen är att om pengarna bara spenderas genom att ge dem till andra spelare, men anförskaffas genom att spelet "ger dem" till dig kommer mer och mer pengar börja cirkulera, vilket bidrar till inflation. Om spelet skall "ge ut" pengar behöver spelet även "ta" pengar, vilket det inte gör (tillräckligt). Där är problemet.

Har du hört talas om gems/blacksmith?
Har 6 topaz star i mina items atm, var ju inte direkt billigt.
Sen bränner man ju lätt några miljoner på att crafta Exalted grand skor/handskar.

Att göra sig av med pengar i d3 är inga problem.
Kommer också gå snabbare när nästa patch med 4-6gånger högre repair cost kommer.

Kanske blir inflation senare, men nu är den långt borta.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Så jävla bull att blå/rare vapen är till 98% bättre än Legendary...

Skrivet av Flintan86:

Ja, Stormshield och Andariel's Visage är legendary items...? Eller vad menar du, Ixos?

Vi båda skrev legendary VAPEN krävs det verkligen fetstil och versaler för att ni skall klara av att läsa? :S

Stormshield och andariel's visage är garranterat inte vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Har du hört talas om gems/blacksmith?
Har 6 topaz star i mina items atm, var ju inte direkt billigt.
Sen bränner man ju lätt några miljoner på att crafta Exalted grand skor/handskar.

Att göra sig av med pengar i d3 är inga problem.
Kommer också gå snabbare när nästa patch med 4-6gånger högre repair cost kommer.

Kanske blir inflation senare, men nu är den långt borta.

Känns som jag måste svara på samma sak hela tiden, läs tråden istället för att komma med påhopp. TL;DR: Du är fattig, därför känns jewels dyra. De är i billiga i förhållande till allt annat.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Denna fick jag i dag, sekt bara att man redan har bättre ringar.

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorgie:

Känns som jag måste svara på samma sak hela tiden, läs tråden istället för att komma med påhopp. TL;DR: Du är fattig, därför känns jewels dyra. De är i billiga i förhållande till allt annat.

Sant, har bara 4 miljoner atm och gear för 80m~.
Alla har ju inte en stream och får några miljoner om dagen av andra spelare.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Sant, har bara 4 miljoner atm och gear för 80m~.
Alla har ju inte en stream och får några miljoner om dagen av andra spelare.

jag hade nyligen 105k guld som jag gav till kompisen så han kunde köpa en item... det är typ det jag hade...så att skaffa sig guld nu är lite jobbigt när man inte kan skaffa sig bra gear med magic find

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Ofyfan! Till salu?

Nej tyvärr, spelar ju DH själv

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av Zorgie:

Hittade/craftade alla dessa under samma kväll, körde warden + butcher runs i inferno. Hardcore, om ni undrar varför defstats är så bra ^_^

Monk-huvudet fick bud för över 3mil = minst 12mil softcore
De andra ligger just nu med ~1mil ledande.

http://i.imgur.com/Wzgnj.png

http://i.imgur.com/R3QWl.png

http://i.imgur.com/tQJoL.png

Vadå är det bättre def stats i hc?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av twit:

MFat i några dagar för slantar till en ny slangbella, när ett snällt skelett gav mig en present.

http://i50.tinypic.com/vcxg9c.png

Sjuk båge med socket också, mycket avis.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Vadå är det bättre def stats i hc?

Nej men bra mycket viktigare med defensiva stats än offensiva.
Spelar ingen roll om du kan göra 40k+ dps om du dör på 2 slag eftersom dör du så får du starta om på nytt, därför man ser HC spelare där all dps springer runt med 40-60k hp, de gör inte så mycket damage men de dör inte, det gör däremot mobsen även om de går lite långsammare.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Tror jag hitta det bästa itemet någonsin
http://i.imgur.com/ePQgB.jpg

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Vi båda skrev legendary VAPEN krävs det verkligen fetstil och versaler för att ni skall klara av att läsa? :S

Stormshield och andariel's visage är garranterat inte vapen.

Ah, sorry, du har helt rätt! Fel av mig, hjärnan fungerar inte riktigt bra på morgonkvisten ibland

Permalänk
Medlem

Jag lootade en amulet med 24% finding magic items på!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Skrivet av Pinguulol:

Tror jag hitta det bästa itemet någonsin
http://i.imgur.com/ePQgB.jpg

Haha, underbart!

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Tror jag hitta det bästa itemet någonsin
http://i.imgur.com/ePQgB.jpg

nice, men jag tror denna snubben snor första platsen
http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=63154761&f=69

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

nice, men jag tror denna snubben snor första platsen
http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=63154761&f=69

För att han hittade en amulett med 1 vit med 23 req? Ja, lite småroligt men inte på långa vägar lika grymt som Wirts leg, som är knutet till lore från 1an och har en trevlig berättelse. För att inte glöma movementspeed.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk

jag har varit dum och sålt/dissat allt gear med mf och gf :/ en vanlig blå amulett med 29 % mf, är den värd något mån tro?

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

jag har varit dum och sålt/dissat allt gear med mf och gf :/ en vanlig blå amulett med 29 % mf, är den värd något mån tro?

Kolla AH? Bara göra en sökning på ifall det finns liknande och vad de är värda. spontant säger jag att den nog är värd lite

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av philip_BNF:

jag har varit dum och sålt/dissat allt gear med mf och gf :/ en vanlig blå amulett med 29 % mf, är den värd något mån tro?

I SC är den amuletten värd cirka 70-90k

Permalänk
Medlem

Lyckades få denna idag

Permalänk
Skrivet av ErDraug:

Kolla AH? Bara göra en sökning på ifall det finns liknande och vad de är värda. spontant säger jag att den nog är värd lite

Har inte tillgång till dator denna veckan

Skrivet av Metal_Hawk:

I SC är den amuletten värd cirka 70-90k

tack

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra DH Amulet? Pma mig om intresset finns

Permalänk

hur ska man bära sig åt för att hitta legendary saker? jag har spelat ca 200h varav hälften av tiden i inferno act1-2 och aldrig hittat.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Ligger ute på AH för 7 mil.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

hur ska man bära sig åt för att hitta legendary saker? jag har spelat ca 200h varav hälften av tiden i inferno act1-2 och aldrig hittat.

Hittade min på act 1 inf. 5/5 NV buff på vägen ner till Butcher i ett wep rack Ren tur med andra ord, har fortfarande inte lootat ett fnatt som hjälper min egna char

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

http://i.imgur.com/3q8bF.jpg

Ligger ute på AH för 7 mil.

Galet dyrt, tycker jag då. Finns det folk som köper gear utan all resist?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

jag har tydligen hittat detta itemet...när kommer jag inte ihåg

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Galet dyrt, tycker jag då. Finns det folk som köper gear utan all resist?

Demonhunters.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

hur ska man bära sig åt för att hitta legendary saker? jag har spelat ca 200h varav hälften av tiden i inferno act1-2 och aldrig hittat.

Mycket MF, döda mycket mobs ha mycket tur.
Jag har hittat hälften av alla mina legendaries igår och idag med 2 legendary plus 1 set igår och 1 legendary idag.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Mycket MF, döda mycket mobs ha mycket tur.
Jag har hittat hälften av alla mina legendaries igår och idag med 2 legendary plus 1 set igår och 1 legendary idag.

Jag hittade inga förut, men med 5 stacks valor har jag hittat massor

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none