Permalänk
Medlem

Överhettning like a volcano.

Hallå sweclockers.

Nu är det såhär att jag har blivit trött på allt lagg jag har i diverse spel.. Och bestämde mig för att försöka åtgärda lagget (har varit så ett bra tag).

Jag installerade speedfan för att ta reda på Tempen av de olika komponenterna och inser att något kanske inte står rätt.

http://www.n0.se/v/f/53dbf_vrme.jpg

Tittar ni på bilden ser ni att CPU, MB OCH cpu:N har ett märke för att vara överhettat. Kan detta ha nån effet på att datorn är så seg som den är?
Och hur kan jag få det åtgärdat isf?

CPU, och MB på 154 c verkar ju inte vara något som är rätt precis.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte använda Speedfan alls. speciellt inte för att kolla temps.
testa hwmonitor istället x).

Permalänk
Medlem

153 grader, jag skulle inte ha startat datorn om jag var du, skulle stängt av den.. åkt och köpt en ny cpukylare samt kylpasta och monterat det och sedan startat den..

den datorn kommer inte hålla länge med den tempen..

Testa ett annat program också kan va speedfan som visar fel, ladda ner detta http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
och kolla tempsen med det.

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

153 grader, jag skulle inte ha startat datorn om jag var du, skulle stängt av den.. åkt och köpt en ny cpukylare samt kylpasta och monterat det och sedan startat den..

den datorn kommer inte hålla länge med den tempen..

Testa ett annat program också kan va speedfan som visar fel, ladda ner detta http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
och kolla tempsen med det.

Mvh.

Bara så du vet, så stänger cpun av sig LÅÅÅÅÅNGT innan den når 153 grader.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Må vara någe sensorfel på cpun, 153 grader är ju bara på och grädda en kladdkaka eller någe annat bakverk! :=)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Bara så du vet, så stänger cpun av sig LÅÅÅÅÅNGT innan den når 153 grader.

Hmm, ok trodde inte den gjorde det på så gamla processorer

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Hmm, ok trodde inte den gjorde det på så gamla processorer

Gamla och gamla.... det sitter sånna i våra skoldatorer...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

tempsen där det står 'core' först stämmer kan jag lova, skit i cpu och mb tempsen för det är speedfan som visar knas.

Permalänk
Medlem

Ladda ner Coretemps istället.. Tror det visare lite mer stämmande värden , för 153grader = koka vatten utan bekymmer .. och vissa delar runt processor hade nog smält en sväng

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk

CPU temp 153* medan core 42*? Skaffa ett bättre program

Visa signatur

Simlärare