DayZ "Six Updater Suite"

Permalänk

DayZ "Six Updater Suite"

Här kommer en grym launcher som DayZ teamet tipsade om på deras officiella twitter. Riktigt smidigt som håller modden uppdaterad och man kommer in direkt.

http://www.dayzmod.com/su.php

Mvh Jacob

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat Dayz förut, hade arma 2 sen förut... köpte arrowhead idag och har laddat ner alla filer manuellt från deras hemsida, håller på att ladda ner arrowhead nu, hur gör jag sen för att fixa med det där programmet ? verkar smidigt är det bara att ladda ner och köra eller måste man kopiera och lägga in filer och krångla ?

Tack på förhand

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Skitsmidig installer, riktigt glad att dom äntligen tog tag i att.

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av jacke0247:

Här kommer en grym launcher som DayZ teamet tipsade om på deras officiella twitter. Riktigt smidigt som håller modden uppdaterad och man kommer in direkt.

http://i.imgur.com/kijsk.jpg

http://www.dayzmod.com/su.php

Mvh Jacob

Bra tips. Om vi får fler intyg på att den funkar så lägger jag in fyndet i en av de klistrade trådarna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Bra tips. Om vi får fler intyg på att den funkar så lägger jag in fyndet i en av de klistrade trådarna.

Six Updater har länge varit ett populärt sätt att ladda ner och uppdatera massor av olika moddar till Arma2 med. Har inte provat med just DayZ personligen, men funkar klockrent med tex ACE2 och CBA som också är moddar som ständigt uppdaterats varje vecka de senaste åren. Absolut ett pålitligt program.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

haft i flera dagar dock så ingen nyhet.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

RAGE ON.... Rage off. Schysst Nyhet, nu vet jag, Tack.

Visa signatur

okej

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Har aldrig spelat Dayz förut, hade arma 2 sen förut... köpte arrowhead idag och har laddat ner alla filer manuellt från deras hemsida, håller på att ladda ner arrowhead nu, hur gör jag sen för att fixa med det där programmet ? verkar smidigt är det bara att ladda ner och köra eller måste man kopiera och lägga in filer och krångla ?

Tack på förhand

Mvh.

Trevligt, det är en underbar modd! Nej det var bara att installera sen trycka på "quick play"

Skrivet av Rewinding:

Skitsmidig installer, riktigt glad att dom äntligen tog tag i att.

Ja, förut satt jag minst 30 min och försökte komma in på en server. Har provat det två gånger och kommit in direkt båda gångerna

Skrivet av Lan:

Bra tips. Om vi får fler intyg på att den funkar så lägger jag in fyndet i en av de klistrade trådarna.

Trevligt, alltid kul att hjälpa till!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Moderator
Moderator

Tack folket för intygen, lade in den i introduktionstråden.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

någon som vet hur jag skriver i global chat? och hur jag pratar i micken till folk nära mig ?? trycker på , och . men finner inte global där tillgänligt.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

någon som vet hur jag skriver i global chat? och hur jag pratar i micken till folk nära mig ?? trycker på , och . men finner inte global där tillgänligt.

Den är borta för mig också av någon anledning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Den är borta för mig också av någon anledning...

Läste nu att dom tagit bort global chat i den nya beta patchen... fan va besviken jag är på spelet.. precis börjat köra för första gången, jag kommer in har runt 50fps allt är kolsvart och musen är seg som vette fan.. hur fan tror dom att nya spelare ska kuna fatta något när dom tar bort global, .. känner mig som en vilsen höna som är full ungefär..

och 50fps ?? på ett 680 ? kom igen..

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Läste nu att dom tagit bort global chat i den nya beta patchen... fan va besviken jag är på spelet.. precis börjat köra för första gången, jag kommer in har runt 50fps allt är kolsvart och musen är seg som vette fan.. hur fan tror dom att nya spelare ska kuna fatta något när dom tar bort global, .. känner mig som en vilsen höna som är full ungefär..

och 50fps ?? på ett 680 ? kom igen..

Tråkigt att höra att du är besviken! Nätterna kan vara riktigt jobbiga men det är ju ändå en simulator, ett tipps är att dra upp "brightness" och "gamma" till max vilket gör att man iaf ser konturer. annars får du byta server bara.

Problemet med musen hade jag också men det var bara att dra upp känsligheten så löste det sig för mig iaf

Mvh Jacob

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

musen är seg som vette fan..

Skrivet av jacke0247:

Problemet med musen hade jag också men det var bara att dra upp känsligheten så löste det sig för mig iaf

Stäng av smoothing om ni har det påslaget i controls. Det är det som bl.a gör att musen känns väldigt eftersläpad i defaultinställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Tråkigt att höra att du är besviken! Nätterna kan vara riktigt jobbiga men det är ju ändå en simulator, ett tipps är att dra upp "brightness" och "gamma" till max vilket gör att man iaf ser konturer. annars får du byta server bara.

Problemet med musen hade jag också men det var bara att dra upp känsligheten så löste det sig för mig iaf

Mvh Jacob

Jag har lust att ge spelet en chans, men alltså det laggar så mycket, man vill ju ha 3d resolution på 100% annars är det suddigt.. men har man det så får man jätte lite fps :/

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Stäng av smoothing om ni har det påslaget i controls. Det är det som bl.a gör att musen känns väldigt eftersläpad i defaultinställningar.

Någon gav mig precis tipset i spelet blev mycket bättre! men prestandan återstår för att jag ska ge spelet en chans.. default är ju 3d resolution i 75% men då är det suddigt.. vill ha den i 100% så att det blir skarpt men då får man jätte lite fps :/ suck..

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Någon gav mig precis tipset i spelet blev mycket bättre! men prestandan återstår för att jag ska ge spelet en chans.. default är ju 3d resolution i 75% men då är det suddigt.. vill ha den i 100% så att det blir skarpt men då får man jätte lite fps :/ suck..

Bry dig inte om default-inställningarna. 3d-resolution bör vara på minst 100% om man inte vill bli ballögd. Men ett 680 ska inte ha några problem att driva spelet, om du inte är ute efter 100+ fps då vilket bara är att drömma om.

Här är ett exempel på optimala inställningar för de flesta moderna system (Öppna bild i nytt fönster för att se lättare). Glömde sänka 3d resolution, men det står på 120% på bilden vilket ungefär motsvarar AA på Medium. Personligen brukar jag dock öka viewdistance till minst 3000, lite beroende på hur man lirar. Men det spelar ingen roll i DayZ eftersom det är server-begränsat.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Bry dig inte om default-inställningarna. 3d-resolution bör vara på minst 100% om man inte vill bli ballögd. Men ett 680 ska inte ha några problem att driva spelet, om du inte är ute efter 100+ fps då vilket bara är att drömma om.

Här är ett exempel på optimala inställningar för de flesta moderna system (Öppna bild i nytt fönster för att se lättare). Glömde sänka 3d resolution, men det står på 120% på bilden vilket ungefär motsvarar AA på Medium. Personligen brukar jag dock öka viewdistance till minst 3000, lite beroende på hur man lirar. Men det spelar ingen roll i DayZ eftersom det är server-begränsat.

http://i.minus.com/irt10WDVaWtbU.jpg

Tack! vad får du för fps med dessa inställningar ? lägsta fps och average?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Tack! vad får du för fps med dessa inställningar ? lägsta fps och average?

Körde Benchmark 1 som du finner under Scenarios och fick 68fps som avarage. Såg inte Fraps gå under 46 under testet. Dock så har jag processorn i standard-hastighet just nu pga lite annat fipplande. Går vanligtvis 600Mhz snabbare vilket gör ganska stor skillnad i Arma2 iom att det är så CPU-tungt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Körde Benchmark 1 som du finner under Scenarios och fick 68fps som avarage. Såg inte Fraps gå under 46 under testet. Dock så har jag processorn i standard-hastighet just nu pga lite annat fipplande. Går vanligtvis 600Mhz snabbare vilket gör ganska stor skillnad i Arma2 iom att det är så CPU-tungt.

Ok, när jag går in i städer osv så går min fps ner på runt 45... vill att den ska vara stadigt på 60 men de går väl inte..

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Ok, när jag går in i städer osv så går min fps ner på runt 45... vill att den ska vara stadigt på 60 men de går väl inte..

Just på Chernarus är det svårt då den banan pushar motorn ganska hårt. I och i närheten av städer så läser spelet även sjukt mycket från disken, så om du inte har det installerat på en SSD så får du ruskiga drops däromkring.

Men jag har faktiskt inte direkt någon koll på min fps i Arma under normalt spelande. Det är oftast så pass långsamt gameplay i det så man tänker inte på det sålänge det håller sig över 35, eller 30 när jag frapsar. Man stressar ju inte direkt runt som en knarkad Rambo-ballerina som i BF3 eller dylikt

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

de här e min egna "how to" för att få operation arrowhead o dayz o funka..

Steps:
- install arma 2.
- run game to the main menu screen. exit game.
- update Arma to 1.11 (http://www.arma2.com/index.php?option=com_rokdownloads&view=f...)
- install operation arrowhead to the arma2 folder.
- run game, then close
- install updates (http://www.arma2.com/supply/game-updates)(beta patches; latest one at the moment 93701<-93616 http://www.arma2.com/beta-patch.php)
-Install and run Dayz updater (http://worrom.com/)
-Install six-updater (http://www.armaholic.com/page.php?id=13213)
-Dont run Six-launcher, only six-updater, wait until everything is synced. When complet
-try joining different servers

i believe that the combination of correct patches and a combined use of six updater and dayzupdater gives the game the correct files needed.
remember this is alpha, so you will need to try several servers, for me it has worked joining both 1.6 and 1.7 servers

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi