Permalänk
Skrivet av Patan77:

Jag jobbar med 3D (:

Låter väldigt nice, borde ju vara ett bra jobb med tanke på att så mycket är datorgjort nu för tiden så finns nog alltid behov av sånt

men är du en frilansare eller har du fast jobb på något stort företag å har det nice?

Permalänk
Medlem

Här är min showreel för den som är intresserad!

https://vimeo.com/42790816

Programvara: Maya 2012, Nuke/AE
Renderingmotor: Mental ray

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangn:

Här är min showreel för den som är intresserad!

https://vimeo.com/42571963

Programvara: Maya 2012, Nuke/AE
Renderingmotor: Mental ray

Snygg reel! Vilken utbildning går du?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Tack!

Digital Visualisering med inriktning 3D på Campusi12 (http://www.campusi12.se)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangn:

Tack!

Digital Visualisering med inriktning 3D på Campusi12 (http://www.campusi12.se)

Najs! Vad tycker du om utbildningen? Själv går jag på Digital Graphics i Nackademin första året

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Skrivet av mangn:

Tack!

Digital Visualisering med inriktning 3D på Campusi12 (http://www.campusi12.se)

Där börjar jag nog till hösten! Sweet stuff. Fin reel btw, såg riktigt bra ut.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av highsound:

Där börjar jag nog till hösten! Sweet stuff. Fin reel btw, såg riktigt bra ut.

Cool! Suttit med 3D innan?

Skrivet av BananaFace:

Najs! Vad tycker du om utbildningen? Själv går jag på Digital Graphics i Nackademin första året

Tycker utbildningen överlag har varit bra för att vara så kort (2 år)! Kunde vara bättre med administrationen osv men det är en annan femma. Om man inte suttit med 3D innan som i mitt fall hade de kanske varit gött med 1 år till eftersom utbildning varit väldigt intensiv och så mycket att ta in. Men vi har haft grymma föreläsare (Föreläsarna är folk från branschen) som lärt ut väldigt bra, vilket har gjort att man utvecklats enormt mycket.

Jag hörde talas om Nackademin först efter jag började på Campusi12, hur tycker du den har varit hittills?

Permalänk
Avstängd

haha bara ett litet test inget slutresultat . mkt kvar

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangn:

Cool! Suttit med 3D innan?

Tycker utbildningen överlag har varit bra för att vara så kort (2 år)! Kunde vara bättre med administrationen osv men det är en annan femma. Om man inte suttit med 3D innan som i mitt fall hade de kanske varit gött med 1 år till eftersom utbildning varit väldigt intensiv och så mycket att ta in. Men vi har haft grymma föreläsare (Föreläsarna är folk från branschen) som lärt ut väldigt bra, vilket har gjort att man utvecklats enormt mycket.

Jag hörde talas om Nackademin först efter jag började på Campusi12, hur tycker du den har varit hittills?

Måste säga i princip exakt detsamma, grym och intensiv utbildning(oxå 2 år), bra lärare som är folk från den faktiska branchen med en ledningsgupp med representanter från de större företagen som ser till att vi lär oss relevanta saker(även om en del grejer är lite förlegade). Mycket stora projekt och ett halvt år praktik så jag är nöjd

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Måste säga i princip exakt detsamma, grym och intensiv utbildning(oxå 2 år), bra lärare som är folk från den faktiska branchen med en ledningsgupp med representanter från de större företagen som ser till att vi lär oss relevanta saker(även om en del grejer är lite förlegade). Mycket stora projekt och ett halvt år praktik så jag är nöjd

Känns nästan som likadana då
Precis avslutat vår praktik och väntar på examen!

Permalänk
Skrivet av mangn:

Cool! Suttit med 3D innan?

Yes lite grann! Ska bli compare dock så lär väl bli väldigt mycket nuke.
Var där på öppet hus i feb och verkade riktigt nice!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk

Tänkte att jag skulle ladda upp några bilder här.
Samtliga är gjorda i Maya. Har jobbat med det i Skolan i snart 3 (gymnasiet)

1a Projekt där vi skulle modelera ett hus.

Renderings tid 1.20 timmar.

2a Scenen var det sista vi gjorde i kursen för någon vecka sedan.

Har Dirtmaps, specular och bump på den.

3e samma scen men med AO

4e båda föregående bilder ihoplagda i ps med multiply och med ca 30 % opacity.

Samtliga är renderade i mental ray.
Ge mig gärna kritik på bilderna

EDIT: Lite konstig att 1a bilden blev så mörk om man jämför med 3e, någon som vet vrf? har ljusare settings på första btw :S

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Vet att den här frågan är ganska vanlig men jag har jobbat med Maya ett litet tag men har problem att hitta bra tutorials. Har tänkt köpa medlemskap på Digitaltutors.com efter sommarjobbet men tills dess har ni några exemplen på tutorials som kan hjälpa en på vägen?

Permalänk
Skrivet av PyzzeN:

Vet att den här frågan är ganska vanlig men jag har jobbat med Maya ett litet tag men har problem att hitta bra tutorials. Har tänkt köpa medlemskap på Digitaltutors.com efter sommarjobbet men tills dess har ni några exemplen på tutorials som kan hjälpa en på vägen?

Han här har lite tutorials och annat i Maya, PS, Blender och diverse andra program http://www.youtube.com/user/cannedmushrooms/videos?view=1

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av PyzzeN:

Vet att den här frågan är ganska vanlig men jag har jobbat med Maya ett litet tag men har problem att hitta bra tutorials. Har tänkt köpa medlemskap på Digitaltutors.com efter sommarjobbet men tills dess har ni några exemplen på tutorials som kan hjälpa en på vägen?

Kolla på www.creativecrash.com . Dom har en tutorials section för Maya, men jag vet ingenting om kvaliteten på dom. Brukade kolla på den här sajten förr efter diverse resurser (när den hette highend3d.com). Och för att nämna det uppenbara, Maya manualerna har ju en del tutorials.

Annars kan man ju alltid tillgå en mer klassisk metod - Hitta på ett eget projekt och banka huvudet i väggen tills du löst det

Permalänk
Medlem
Skrivet av PyzzeN:

Vet att den här frågan är ganska vanlig men jag har jobbat med Maya ett litet tag men har problem att hitta bra tutorials. Har tänkt köpa medlemskap på Digitaltutors.com efter sommarjobbet men tills dess har ni några exemplen på tutorials som kan hjälpa en på vägen?

Här är en sida med mycket tutorials/making of, vet inte vilken nivå du ligger på för tillfället men säkert hittar du något vettigt där: (länken går direkt till Maya-delen)

http://www.3dtotal.com/index_tutorial.php?catDisplay=6&p=1&so...

Visa signatur

3D grafiker
Arbetsdator: HP workstation
Hemdator: Core i7 3930k @ 4,5GHz, 32GB DDR3, 2 x 120GB SSD, 2 x 1TB HD, 3 x GTX 580

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Angående vilken nivå jag är på så är jag väl ganska "dålig". Kan använda lite verktyg och har gjort en del modeller (bilder kommer upp här senare) och ska plugga till spel-grafiker nästa år men så fort jag försöker mig på något djur eller liknande så går det åt pipan

Permalänk
Skrivet av Patan77:

btw: Prenumerera gärna på min YouTube kanal Jag tänkte att jag skulle börja lägga upp video tutorial's på hur man skapar olika saker i 3D tänkte bland annat lägga upp hur man skapar ett realistiskt vattenfall med hjälp av program som Realflow, Vue, 3Ds Max, vray, krakatoa och hur man sätter ihop det i post med After effects.
Jag ska försöka få upp en ny tutorial varje vecka så fort jag har gjort färdigt lite små 3D saker som jag har på-börjat.

Kom gärna med förslag på nått jag borde göra en tutorial på (:

Tutorials i Maya skule vara trevligt.
Tex ett rum fullt inrett + rendering

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hade trist idag så jag gjorde mig en bakgrundsbild i Modo:

la till lite mer grejjs i PS:

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Tutorials i Maya skule vara trevligt.
Tex ett rum fullt inrett + rendering

Just nu kör inte jag direkt mycket med Maya så lär inte lägga upp nån sån tutorial just nu iaf, men kanske i framtiden (;

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Gjorde en hantel idag

Renderings tid: 1h 24min

5120x2880px (öppna i ny flik för full-res)

http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-model-of-dumbbell/6753...

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

En enkel spindel jag gjorde för att öva riggning.
Mjukvara: Maya 2013

Permalänk
Medlem

Gjorde en JAYS earbud nu under kvällen, modellerade i Maya och renderad i Modo:

Gjorde en till rendering:

Permalänk
Medlem

Gjorde en mixer idag

Renderings tid: 25min

2560x2560px (öppna i ny flik för full-res)

http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-max-casa-bugatti-vela-...

EDIT: lite fler bilder

(3072x1024)

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Gjorde ett trapphus nu under kvällen, modellerat i Maya renderat i Modo:

Permalänk
Medlem

Min första interior 3D scene!

Allt modelerat, ljus satt etc av mig

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Håller på med mitt examensarbete på designingenjörslinjen på Chalmers, här är några av koncepten vi håller på att testa just nu. Modellerade i Catia V5 och renderade i 3dsMax med Vray

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill också kunna göra sånt här! =O

Vad använder ni för program/ är det lätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Gjorde en mixer idag

Renderings tid: 25min

2560x2560px (öppna i ny flik för full-res)

http://www.patan77.com/download/Bugatti_Vela_2560x2560.jpg

Riktigt grym!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av FknDemo:

Jag vill också kunna göra sånt här! =O

Vad använder ni för program/ är det lätt?

Det finns mängder av 3D mjukvara där ute. De vanligaste är väl Maya, 3DS Max, Cinema 4D, Modo och Blender. Det tar ett tag att sätta sig in i programmen men när man väl kan dem är det bara att låta fantasin flöda och få riktigt imponerande resultat. Det är en riktigt rolig process att gå från idéskiss till slutlig render.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB