Permalänk
Medlem

Arma 2 Free

Tjena!!

Jag och en polare försökte skaffa Arma 2 Free men när den frågar efter CD-key så gjorde vi som dem visade att man skulle logga in på olika bland annat Steam när vi gjorde det så updaterade hemsidan sig och sa Registration Failed, vi har testat olika Sign In saker , Steam, Hotmail och Facebook. Är det så att man inte kan få det längre eller är det någon som vet, för vi tänkte sakffa det och sen köpa OA så vi kan lira DayZ men känns inte värt att lägga 250kr för båda spelen när dem ändå är rätt så gamla.. Men nåon här kansek kan hjälpa oss

MVH

Permalänk
Medlem

Även om spelet är gammalt så är ARMA II blad de roligaste spelen jag någonsin lirat.
Enormt underskattat spel. Så 250:- för liren är inte dyrt..

Permalänk
Medlem

http://www.arma2.com/free
antar att det är de dom menar med arma 2 free, hur som så måste ni köpa spelen för att lira dayZ och andra mods som det står längre ner på den listan också

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Även om spelet är gammalt så är ARMA II blad de roligaste spelen jag någonsin lirat.
Enormt underskattat spel. Så 250:- för liren är inte dyrt..

bara för ett spel är roligt så behöver det inte kosta en massa, samt känns det inte värt att behöva betala så mycke då jag ändå bara kommer spela DayZ. men skulle gärna vilja få reda på om någon vet angående problemet vi har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Även om spelet är gammalt så är ARMA II blad de roligaste spelen jag någonsin lirat.
Enormt underskattat spel. Så 250:- för liren är inte dyrt..

Jag tyckte tvärtom efter de 15 min jag orkade spela, nog för att det var lite för avancerat för mig och därför kommer jag inte ens pröva DayZ.

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

http://www.arma2.com/free
antar att det är de dom menar med arma 2 free, hur som så måste ni köpa spelen för att lira dayZ och andra mods som det står längre ner på den listan också

Ja det är den jag menar, men läste någonstans att man bara behövde köpa Operation Arrowhead och sen ha Arma 2 Free för att kunna köra DayZ då spelet användes via ArrowHead, kanske en myt men läste om det kommer inte ihåg vart kan har varit på SC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolitus5:

Ja det är den jag menar, men läste någonstans att man bara behövde köpa Operation Arrowhead och sen ha Arma 2 Free för att kunna köra DayZ då spelet användes via ArrowHead, kanske en myt men läste om det kommer inte ihåg vart kan har varit på SC.

hmm hmm kanske skulle stämma, får kolla runt lite och se om jag kan hitta något om de men jag uppfattade det som att man måste köpa både arma 2 och sen OA men kan ju ha fel.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

hmm hmm kanske skulle stämma, får kolla runt lite och se om jag kan hitta något om de men jag uppfattade det som att man måste köpa både arma 2 och sen OA men kan ju ha fel.

får du gärna göra vore snällt är inte så bra på detta men det ligger ju Officelt på Armas hemsida därför jag tyckte det var konstigt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolitus5:

får du gärna göra vore snällt är inte så bra på detta men det ligger ju Officelt på Armas hemsida därför jag tyckte det var konstigt ^^

har ju köpt arma 2 själv så
men så som jag förstår det hela så är arma 2 free inte något som ska ha med steam att göra.. eller så har jag lyckats förvirra mig själv

Edit: jag som lyckades förvirra mig själv bara, finns på steam ser jag

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Man kan (kunde iaf) spela DayZ med Arma II Free (Gratis demo) och sedan Arma II: OA (kostar)

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabbeo:

Man kan (kunde iaf) spela DayZ med Arma II Free (Gratis demo) och sedan Arma II: OA (kostar)

Precis de vi tänkte göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

har ju köpt arma 2 själv så
men så som jag förstår det hela så är arma 2 free inte något som ska ha med steam att göra.. eller så har jag lyckats förvirra mig själv

Edit: jag som lyckades förvirra mig själv bara, finns på steam ser jag

ahh när man har laddat ner det och startar instalationen kommer man till detta http://free.arma2.com/activation/ man ska loggain för att få en Cd Key på någon av de på Vänster sida du ser kanske själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolitus5:

ahh när man har laddat ner det och startar instalationen kommer man till detta http://free.arma2.com/activation/ man ska loggain för att få en Cd Key på någon av de på Vänster sida du ser kanske själv

Så ni har fått en nyckel nu då?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Så ni har fått en nyckel nu då?

nope säger Registration Failed ;/

Permalänk
Medlem

Det är mycket trial & error för att få Dayz att fungera tillsammans med Arma II Free och Operation Arrowhead. Ibland fungerar det och ibland fungerar det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolitus5:

nope säger Registration Failed ;/

hmm säger samma för mig, och med mitt gmail konto säger den "Not authentified by the OpenID provider."

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

hmm säger samma för mig, och med mitt gmail konto säger den "Not authentified by the OpenID provider."

om du testar via Steam fungear det då??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Det är mycket trial & error för att få Dayz att fungera tillsammans med Arma II Free och Operation Arrowhead. Ibland fungerar det och ibland fungerar det inte.

hmm... ok känner att jag vill försöka men får se om jag få Arma 2 Free skiten att fungera :/

Permalänk
Medlem

Om du inte vill köpa Combined Operations kan du försöka byta till dig det över Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolitus5:

om du testar via Steam fungear det då??

går inte ens xD när jag ska logga in på steam via webbläsaren så får jag inte nyckeln till min mail så jag kan logga in prövade dock openID och det fungerade inte heller

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

ahh ok men får väl bli Combined Operation ändå då, blir dock om någon vecka då man förhoppningsvis har pengar men tackar så mycke för hjälpen och kanske ses på DayZ någon gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolitus5:

ahh ok men får väl bli Combined Operation ändå då, blir dock om någon vecka då man förhoppningsvis har pengar men tackar så mycke för hjälpen och kanske ses på DayZ någon gång

fortsätt pröva sidan där lite nu och då. Känns ju som de har något slags problem eller liknande.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

fortsätt pröva sidan där lite nu och då. Känns ju som de har något slags problem eller liknande.

ska göra det min polare köpte nyss Combined Operation så får väl se

Permalänk
Medlem

Om du har det installerat från steam så kan du gå in i ditt bibliotek och högerklicka på arma 2 free och sen välja: visa spel-CD-nyckel så kommer din nyckel upp. Det går också att enkelklicka på arma 2 free så kan du kolla under länkar på höger sida och klicka på cd-nyckel så får du också fram det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av virre567:

Om du har det installerat från steam så kan du gå in i ditt bibliotek och högerklicka på arma 2 free och sen välja: visa spel-CD-nyckel så kommer din nyckel upp. Det går också att enkelklicka på arma 2 free så kan du kolla under länkar på höger sida och klicka på cd-nyckel så får du också fram det.

ahh fast nerladningen var inte via Steam :/

Permalänk

jag fick det att funka genom att ta CD-nyckeln från steam och skrev in den i Arma 2 free som jag hade laddat ner från internet