Permalänk

hjälp, dell=problem

hej
jag beställde en hemservice för utbyte av mitt moderkort. problemetet fixades inte och dell kunde inte göra något. har jag rätt att få tillbaka pengarna eller nåt(400kr)? de svarade med att jag hade kunnat skicka in den och då hade det inte kostat? vad händer om de blir esd skadad i framtiden? dessutom låter datorn konstigt nu -.-
vad ska jag göra
tack sweclockers

ps datorn är 1,5år gammal

Permalänk
Medlem

Det är väl en undersökningskostnad? Vad är det för en dator? Modell?

Permalänk

vad menar du med undersökningskostnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarfacee:

vad menar du med undersökningskostnad?

Den kostnad det är för dom att fixa det, hantera ärendet , åkta ut kolla produkten osv. Även om dom inte löser problemet så har dom också kostnader.

Komplett har samma om man inte hittar något fel eller att varan inte är trasig kostar det några hundra.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Som jag uppfattat det, så betalade du 400kr för att få en tekniker utskickad, istället för att skicka in datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarfacee:

vad menar du med undersökningskostnad?

Dell skickar ut en snubbe, snubben ska ha betalt oavsett om han hittar fel eller inte. Kolla avtalet för hemservice, skulle gissa att där inte står något om pengar tillbaka om fel inte kan åtgärdas.

Permalänk
Medlem

brukar inte det ingå i dells service avtal? som tecknas vid köp av datorn.

Permalänk

okej, men om det blir problem som jag inte orsakar inom snar tid vad händer?

Permalänk

Hej

Jeg er ked af at høre om dit problem med din Dell.

Hvis du sender mig dit servicetag + detaljer om fejlen, i en privat besked, vil jeg meget gerne se nærmere på sagen, og se om vi ikke kan finde en løsning på problemet.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

men dellcare: hur kan du hjälpa mig? du är från norge/danmark ju?

Permalänk

Jeg arbejder med sager fra hele Norden, så tager mig af både Sverige, Norge & Danmark.

Som nævnt vil jeg meget gerne se på din sag, men jeg skal bruge dit servicetag og detaljer op hvad problemet med din computer er.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

den funkar normalt just nu, men finns det möjlighet att få tillbaka pengarna eller nåt? liksom vad kan ni göra?

Permalänk

Glad for at høre den virker nu, men jeg kan beklageligvis ikke tage en beslutning om dit ønske før jeg har kigget hele din sag igennem.

Jeg har derfor brug for at du sender mig dit servicetag i privat, så jeg kan gennemgå dit sagsforløb, og se om vi kan lave en refundering eller ej. Udfra det du skriver, har jeg beklageligvis ingen chance for at se hvad der er sket.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

men är det inte bättre om jag ringer och söker upp dig? den låter just nu och den gjorde inte de innan. dessutom hjälpte inte det att byta moderkort. då va det onödigt att betala 400kr för ingenting och dessutom låter den .. snälla vadd ska jag göra

Permalänk

dellcare, har ni rätt att ge tillbaka pengarna?

Permalänk

Ja, i teorien har jeg rettighed til at refundere pengene, men jeg er nødt til at kende mere til sagen for at kunne tage denne beslutning. Det er også derfor jeg beder dig sende mig dit servicetag i privat, så jeg kan gennemgå din sagslog herinde.

Du er naturligvis også velkommen til at ringe til mig, men jeg skal stadig have tid til at kigge sagen igennem inden jeg kan tage selve beslutningen.

Jeg er ikke på kontoret alle dage, men skulle være til at træffe mandag mellem 7.30-15.30. Jeg sender mit nummer i privat.

Men vil du så ikke være sød at sende dit servicetag, så jeg kan få kigget på sagen, og se om vi ikke kan finde en løsning.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarfacee:

men dellcare: hur kan du hjälpa mig? du är från norge/danmark ju?

Akta dig för "Falska" Företag.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

kan man lita på dig ...

Permalänk

Selvfølgelig kan du stole på mig, jeg arbejder hos Dell på deres hovedkontor i København. Hvis du kigger under mit brugernavn, kan du også se, at dette er registreret som en firma profil (der står Dell, istedet for medlem).

Jeg har ingen interesse i at prøve at snyde dig, jeg forsøger blot at hjælpe dig med din sag.

Du er også velkommen til at ringe til vores hovedomstilling i København på telefon +45 32875500, og de kan oplyse dig, at jeg er ansat i firmaet.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Tror ingen ringer utlandssamtal till dell. Varför hänger en Dansk supporter på ett svenskt forum och hänvisar till support i utlandet?

Permalänk
Medlem

dell=problem=köp inte.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

dell=problem=köp inte.

+1 på den!

Permalänk

har man rätt att byta ut delar om de ger ifrån sig oljud fast de funkar?

Permalänk
Medlem

Vad menar du?

Permalänk

oljud från datorn

Permalänk

Första gången jag ser någon som jobbar på Dell svara direkt i en tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Första gången jag ser någon som jobbar på Dell svara direkt i en tråd.

De svarar i många trådar.

Skrivet av Scarfacee:

kan man lita på dig ...

Ja, de är från Dell vilket du kan se på deras kontos status under namnet "Dell", där det normalt sett står "Medlem" för vanliga personer. För att få sitt företagsnamn visat där så behöver de bevisa att de arbetar just för det företaget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mordrana:

dell=problem=köp inte.

Du kände att du bidrog med något vettigt nu, eller? Vissa tillfällen borde man vara tyst...detta var nog ett av dom.

TS: Du kan lita på DellCare, hon jobbar för supporten i Norden - och om du inte kände att du kunde lita på henne; ge henne din ServiceTag på datorn, så får du snart svar på tal.

Sen underlättar det om du är mer utförlig med din beskrivning av felet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

De svarar i många trådar.

Ja, de är från Dell vilket du kan se på deras kontos status under namnet "Dell", där det normalt sett står "Medlem" för vanliga personer. För att få sitt företagsnamn visat där så behöver de bevisa att de arbetar just för det företaget.

Hade ingen aning om det! Men varför skaffa någon hos Dell som inte kan ren svenska till sweclockers?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Johan Holm:

Hade ingen aning om det! Men varför skaffa någon hos Dell som inte kan ren svenska till sweclockers?

Ren svenska? Det var danska...sen kunde hon göra sig förstådd, så vad är problemet?

Skickades från m.sweclockers.com