Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SweClockers foldinglag sommarsatsar

Permalänk
Medlem

Tror inte att det blir någon större kostnad i slutändan för Jönköping, då datorer oftast står på dygnet runt hos kommuner och på företag. Tråkigt men sant.

Permalänk
Medlem

kör min dator hemma på kvällar helger och arbetsdatorn 24/7, har byggt ihop en ny folding rigg oxå som ska smygas in på jobbet innan semestern så ska ja nog jäkla in på topp 100 innan slutet på augusti iallafall, synd bara att dom nyare drivisarna till nvidia crashar min gpu folding till 580'in, men kör på cpu'n istället nästan samma ppd. GO sweclockers team !!

Visa signatur

Dan B ...

Permalänk
Medlem

Kör på lite jag med igen då, nya fina funktioner + lätt att installera i den nya betan, fin fint.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Tror inte att det blir någon större kostnad i slutändan för Jönköping, då datorer oftast står på dygnet runt hos kommuner och på företag. Tråkigt men sant.

Nej i det här fallet hade inte datorerna stått på dygnet runt.

Någon räknade på 35k med 300w strömförbrukning. Något som inte en 2600k@stock hastighet drar. Räkna hälften så har du nog ändå överkalkylerat.

Jag tycker man ska se det som en insats man gör istället för att stoppa pengar i bössor. Samtidigt tävlar man ju i ett lag så man får två saker till priset av ett.

Permalänk

Väl investerade pengar!

Foldar på så länge det inte blir för varmt i lgh.

För dom som provat innan och tyckt det vart lite krångligt så kan jag meddela att den nya v7 klienten är mycket enklare, riktigt användarvänlig even.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ortopeden:

Så ca 200:-/mån, usch det är mycket det. Bra jobbat av er som har råd!

minst 100 kr gör du nog av med när du använder datorn så så mycket blir de inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan någon förklara för mig vad folding är?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Kan någon förklara för mig vad folding är?

Skickades från m.sweclockers.com

Emil Björklund kan göra det

Citat:

Folding@home är ett projekt vid amerikanska Stanford University, som syftar till att använda outnyttjad datorkraft för att beräkna hur proteiner viker sig. Målet är att finna vägar hur allvarliga sjukdomar som Alzheimers uppstår och kan botas. Sammanlagt har forskarna publicerat nästan 100 vetenskapliga artiklar med upptäckter från beräkningsprojektet.

Utöver forskning innehåller projektet även ett tävlingsmoment för att uppmana till fler deltagare. Det enda som krävs för att vara med är att installera ett litet klientprogram som kan utnyttja allt ifrån flerkärniga processorer till grafikkort och spelkonsoler för att vika proteiner. Hjälp till du med!

Permalänk

Så där! Nu har skoldatorn, en skrutten MacBook, fått sig ett användningsområde över sommarlovet! Även om den endast sopar in drygt 2000-4000 PPD så är det i alla fall bättre än ingenting, och den kan stå på och folda 24/7 till skillnad från min stationära dator.

Permalänk

Trevligt att se denna artikel
Hoppas några till ger sig på detta.
Till alla som oroar sig för elräkningen, kör lite då och då. Själv kör jag oftast några timmar per kväll när man surfar SweC, betalar räkningar, etc. På min i5 2500K@4,5GHz ger det ca 3K ppd, så det behöver ju inte vara 24/7

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Någon räknade på 35k med 300w strömförbrukning. Något som inte en 2600k@stock hastighet drar. Räkna hälften så har du nog ändå överkalkylerat.

Tveksamt. Bara CPU'n drar glatt 95w när den får sträcka på benen. Utöver det får man lägga minnen, diskar och nätverksutrustning som måste vara aktiv för att projektet ska fungera. 250-300w per dator är nog inte alls en helt felaktig gissning allt som allt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Tveksamt. Bara CPU'n drar glatt 95w när den får sträcka på benen. Utöver det får man lägga minnen, diskar och nätverksutrustning som måste vara aktiv för att projektet ska fungera. 250-300w per dator är nog inte alls en helt felaktig gissning allt som allt.
B!

Slänger fram en bild och då är ett dedikerat grafikkort (gtx 580) igång.

Permalänk
Medlem

Vad är detta för något och vad är foldinglag??

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Vad är detta för något och vad är foldinglag??

http://folding.stanford.edu/

Det är ett gäng medlemmar på SweC som ger mer eller mindre datorkraft till forskningen. Teamet är rankat på 18 plats i världen så det är inte som att vi är obetydliga i sammanhanget.

Den här tråden är bättre att ställa frågor i då den följs av betydligt mycket fler personer: http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/7...

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsingen:

http://folding.stanford.edu/

Det är ett gäng medlemmar på SweC som ger mer eller mindre datorkraft till forskningen. Teamet är rankat på 18 plats i världen så det är inte som att vi är obetydliga i sammanhanget.

Den här tråden är bättre att ställa frågor i då den följs av betydligt mycket fler personer: http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/7...

Okej de hade jag missat, ska läsa igenom det. Tack

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro