Permalänk

Har en lvl 47 barb på HC.. men servrarna gick ju ner nu så jag vet inte om han är kvar

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Själv är jag en 60 Monk i act 2 nu i Inferno! Hade två nära dödupplevelse igår. Near Death proccade två gånger HC är det enda som är kul att köra enligt mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

Är det bara jag här som spelar hardcore? tycker att normal är skit tråkigt, man bllir ju knappt straffad av att dö, tom inferno är larvigt lätt!

Så nu lirar jag Hardcore, och älskar det det krävs så mycket strategi, och tänkande allt man gör!

Alla kan noobkita med en Wiz, men hur kul är spelet då?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Klockan 11:37 gick servrarna ner, vill väldigt gärna veta hur min lvl 50 witch doctor i Hell act 1 mår...

Är det blizzards servrar som går ner blir du utsparkad direkt och kommer bli "rollbackad" till senaste waypointen.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Har kört lite HC, men jag föredrar SC. Personligen tycker jag det är skönt att bara slappna av när jag kör, och så slipper jag gärna så mycket farmande som möjligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har en HC lv26 Barbar i a3 för tillfället, dock lätt hänt att man glömmer bort att det är HC vilket nästan har kostat min karaktärs liv ett par gånger redan då jag normalt kör SC.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Ja försöker just nu spela HC för att jag skall kunna få ALLA HC achivements. Sedan kommer ja spela SC för att göra resten av alla achivements.

Permalänk
Medlem

Alla hc achieves ja, måste du inte typ döda Dibbe på Inferno då?

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smerof:

Alla hc achieves ja, måste du inte typ döda Dibbe på Inferno då?

Det stämmer men de har ju nerfat hela inferno nu så nu ska det inte vara lika svårt. Bara ett jävla farmande efter gear och sen är det lugnt. Men det är nog bra att ha en eller två backup lvl 60 gubbar när man ska köra

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av Smerof:

Alla hc achieves ja, måste du inte typ döda Dibbe på Inferno då?

Mjo visst måste man det. Men min monk på SC kan soloa allt i sin gear och den är typ farmad i A1 inferno och sedan med guldet har ja köpte till några fler delar för att klara dom senare akterna. men som sagt just nu tränar ja alla bossarna på SC och sedan kör ja progress på min HC monk. eftersom man bara behöver döda alla bossarna 1 gång på HC så tog jag den klassen som ja tycker har mest survival skillz och högst armor/all res. just nu slår diablo på min SC monk för 2-3k inte direkt mycket. sedan hans abilities kanske träffar för en 2k eller så så att bara man liksom avbryter hans lightning breath(fas 3) så är ju det lungt eldpölen på backen gör ju inte så farligt ont. det som gör ondast är att bli fångad i buren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smerof:

Alla hc achieves ja, måste du inte typ döda Dibbe på Inferno då?

Dibbe... -_-

Azmodan "Azzy"
Belial "Bella"
Magdah "Maggan"

Eller varför inte: Mephisto "Miffo" då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Dibbe... -_-

Azmodan "Azzy"
Belial "Bella"
Magdah "Maggan"

Eller varför inte: Mephisto "Miffo" då eller?

"Dibbe" har jag använt över 10 år. "Bellan" blev det ganska direkt när jag började nöta den bossen. Magdha har faktiskt fått behålla sitt namn. Mephisto blev bara förkortning rakt av. "Meph". Andariel blev bara enkelt och tråkigt, som "Andy".
Baal fick en lite barnslig variant, men gick fort att vänja sig vid. Blev "Ballen" och har varit i många år.

Permalänk
Medlem

R.I.P Fohelvede2

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk
Avstängd

Så hur går det för Hardcore-lirarna?

Jag är snart klar med Act 5 med min crusader: http://eu.battle.net/d3/en/profile/eXpander-2398/hero/5035175...

Efter jag är klar kommer jag förståss bli sugen att köra Adventure Mode, skulle därför vara trevligt att kunna köra i grupp. Jag spelar D3 några gånger i veckan, mest på kvällar och vardagar.

Så, hojta till om någon känner för att lira lite med en nyspelare som mig (aldrig kört Adventure mode på hardcore).

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande. Har en DH som jag lirar T6 med och en Monk som jag kör T4 på.

Försöker spela så ofta jag kan på kvällar. Men inte alltid det finns tid till det.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Jag hade en hardcore hero för ett tag sedan (en witch doctor), men jag slutade spela hardcore eftersom det kändes ganska meningslöst att kämpa som en tok och sedan kanske man dör och förlorar allt man har spelat för :P. Håller just nu på att levla upp min andra lvl 70 i seasonal istället :D.

Permalänk
Medlem

Precis återupptagit D3 igen, kör en DH men inte kommit så långt än. Hört att DH inte är det bästa valet för HC efter dex som main stat inte ger något defensiva fördelar, era åsikter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Precis återupptagit D3 igen, kör en DH men inte kommit så långt än. Hört att DH inte är det bästa valet för HC efter dex som main stat inte ger något defensiva fördelar, era åsikter?

DH är alldeles utmärkt för Hardcore och är den klass som tagit sig längst i greater rifts, grejjen med DH är ju att du ska undvika damage helt och hållet med dina skills.
Och Dex ger för övrigt armor.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.