Permalänk
Medlem
Skrivet av Vendin:

Varför är det så jävla förenklat. Känns som att blizzard tänkt på att en 5åring ska kunna spela skiten rakt av, I Diablo 2 var man tvungen att lägga stats rätt, Styrka för att kunna bära tyngre rustning, Dexterity för att skapa en högre block chanse och att inte missa sina attacker?
Nu gäller det bara och hitta en grund med Mainstat + Vita + All ress och sedan trycka dit någon IAS, + Crit..

Därför attribute-systemet var korkat och inte krävde mycket tanke alls om man är van vid siffror. Ingen, bara man kollade upp det på nätet. Man skulle ha STR nog för rustningen man ville ha, 75 DEX och sedan allt i VIT. Allt annat var matematiskt underlägset. Som det är nu tvingas klasserna in i sina tänkta styrkor och svagheter i större utsträckning. Det är anledningen till ändringen, inte att göra det enkelt eftersom det aldrig var svårt från början.

Skrivet av Vendin:

Sen spelar alla sin Klass näst intill lika..
Fanns ju i alla fall en hel del olika builds på klasserna i Diablo 2..

Detta är något Blizzard kommer försöka förbättra i patch 1.1. Jag har själv bäst koll på wizard och där finns det dock flera väldigt olika builds som klarat Inferno. Från så mycket kiting som det går, ner till melee-wizard, så där stämmer inte uttalandet alls. Med lite färre skills är sannolikheten högre att Blizzard klarar av att balansera det så många builds blir någorlunda jämnstarka. Skillträden gav till stor del en illusion av val, samt att de uppmanade en att ha tråkigare "nu" för att det ska gå bättre "sedan" (det var korkat att lägga ut sina stats i början innan en viss patch).

Permalänk

Tror jag officiellt tröttnat nu.

Anledningar:
- Server-side hit detection. Vill jag springa ifrån något sista tiondelen innan något slår mig så ska jag få göra det och inte bli slagen på 5 meters avstånd.
- Auction house. Jag bryr mig inte om vissa bli OP genom att köpa saker, men vill jag spela ett spel där jag stirrar på listor och siffror så spelar jag EVE.
- Storyn. Den var inte bra första gången. Den var riktigt usel 2:a gången. 3:e gången kändes det som att de seriöst ville att jag skulle sluta spela.
- Skills. Jag ogillar inte systemet där man kan anpassa sig så att man hela tiden är bäst, men det känns som att alla spelar med i stort sett samma build. I D2 blev det mer personligt och det blev en rejäl utmaning om man byggde något väldigt experimentellt.

Permalänk
Medlem

Jepp nu är det nog slutkört för denna gång. Bara att vänta in add-on.

Permalänk

ta och spela HC ist och döda dibbe på inferno så kan nu ju snacka om att det är segt sen;)

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag säkert att bli påhoppad med mitt uttalande men personligen så tycker jag spelet är rätt skit även om jag spelar det någon timme i veckan. Sen fattar jag inte varför bossar på inferno ens droppar 'low level rares'
Precis allt handlar om utrusningen, dvs farma och tvungen att använda AH för att få bäst gear då allt är en enda gear check samtidigt som spelet kräver minimal skill från spelaren själv.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk

hur kul vore det om varje boss altlid droppade ben bästa tieren?

HERREGUD!!! man måste la kämpa lite för att få den bästa gearen. hur tror du att den kommit till AH? folk har farmat den från bossar/mobs/championpacks ect sedan har den ej varit för deras klass och då sålt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

hur kul vore det om varje boss altlid droppade ben bästa tieren?

HERREGUD!!! man måste la kämpa lite för att få den bästa gearen. hur tror du att den kommit till AH? folk har farmat den från bossar/mobs/championpacks ect sedan har den ej varit för deras klass och då sålt den.

Du kan ju börja citera mig så gör det lite lättare att få ett svar tillbaks.

Jag förstår inte hur du kan tolka det jag skrev att en boss måste droppa just det bästa för dig, vad jag menade är att varför kan inte en boss på inferno droppa högre item level än att droppa items för t,ex 54? Låt de droppa högre ilvl men behöver inte just vara något för dig.

Och just där är problemet som jag beskrev, farma oändligt samtidigt spendera timmar på AH. Spelet i sig kräver inte så mycket från spelaren själv(skill mässigt) utan allt är en enda gear check. Sen att AH nu är förstört av botar, RMAH och inflation gör det inte heller lättare.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Du kan ju börja citera mig så gör det lite lättare att få ett svar tillbaks.

Jag förstår inte hur du kan tolka det jag skrev att en boss måste droppa just det bästa för dig, vad jag menade är att varför kan inte en boss på inferno droppa högre item level än att droppa items för t,ex 54? Låt de droppa högre ilvl men behöver inte just vara något för dig.

Och just där är problemet som jag beskrev, farma oändligt samtidigt spendera timmar på AH. Spelet i sig kräver inte så mycket från spelaren själv(skill mässigt) utan allt är en enda gear check. Sen att AH nu är förstört av botar, RMAH och inflation gör det inte heller lättare.

ne men om man tar D2 så kunde du få skräp loot från baal,meph,dibbe etc. även fast du va på hell som då va den svåraste svårighetsgraden så där är samma sak här. men dom har ett vist ilvl spann dom kan droppa och det är HELT klart bra. så att det inte blir inflation av ilvl 61-63 på ah på direkten.

Permalänk
Avstängd

37, klarade Diablo på Inferno igår morse, mab måste inte grinda ihop sin gear man kan tjäna pengar på AH genom att köpa saker folk säljer för billigt och sälja vidare för mer. Man kan skriva ett script som fixar det åt en dessutom så slipper man sitta timmar och campa AH.

Vissa tycker det säkert är fusk, men det skiter jag i, har tid att sitta och kolla AH 24/7 efter bra deals.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

hur kul vore det om varje boss altlid droppade ben bästa tieren?

HERREGUD!!! man måste la kämpa lite för att få den bästa gearen. hur tror du att den kommit till AH? folk har farmat den från bossar/mobs/championpacks ect sedan har den ej varit för deras klass och då sålt den.

Problemet är det effektivaste sättet att farma gear är genom att farma pengar, efter som det är bättre än att hoppas på en tursam dropp. Detta gör att farmandet blir extra enformigt eftersom det är väldigt låg chans att en uppgradering droppar. Istället fokuserar man på pengar, vilket i ärlighetens namn inte är roligt. Inte lika roligt som att känna tillfredsställelsen av att ha dödat en svår boss och hitta ett mycket bra loot.

Farming i all ära, men när man farmat fram och tillbaka utan att ha fått någon bra uppgradering för att RNG-systemet är som det är, blir det lite tröttsamt. En av aspekterna som gör farming "beroendeframkallande" är att man kan hoppas på en rimlig chans på bra loot för din karaktär. D3 har inte lyckats riktigt med den biten.

Den här tråden är ganska intressant och tar upp just det ämnet: http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1118421-skill...

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

37, klarade Diablo på Inferno igår morse, mab måste inte grinda ihop sin gear man kan tjäna pengar på AH genom att köpa saker folk säljer för billigt och sälja vidare för mer. Man kan skriva ett script som fixar det åt en dessutom så slipper man sitta timmar och campa AH.

Vissa tycker det säkert är fusk, men det skiter jag i, har tid att sitta och kolla AH 24/7 efter bra deals.

Skickades från m.sweclockers.com

Men är det då ett bra loot-system där gear verkar kretsa kring handel? Jag (och många med mig tror jag) spelar inte såna här spel för att bedriva e-handel.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

37, klarade Diablo på Inferno igår morse, mab måste inte grinda ihop sin gear man kan tjäna pengar på AH genom att köpa saker folk säljer för billigt och sälja vidare för mer. Man kan skriva ett script som fixar det åt en dessutom så slipper man sitta timmar och campa AH.

Vissa tycker det säkert är fusk, men det skiter jag i, har tid att sitta och kolla AH 24/7 efter bra deals.

Skickades från m.sweclockers.com

Framförallt är det ju att kringgå spelandet. Samma sak som att köpa all gear på RMAH och sedan klara något. Med skillnaden att de som köper på RMAH förstör mindre för andra.

Skrivet av GaMeR2K5:

Stört upplagt... att man ska behöva spela om spelet flera gånger för att "klara det".

Spelade igenom första svårighetsgraden... sedan har jag inte spelat mer. Finns ingen motivation till att göra samma sak igen... fast svårare. xD

Det är ju så genren fungerar. Dvs att det handlar mer om utmaning i spelmekaniken än att ta sig igenom en story. Vill man bara ta sig igenom något finns det, i mina ögon, mycket bättre spel som är byggda kring det.

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Det är ju så genren fungerar. Dvs att det handlar mer om utmaning i spelmekaniken än att ta sig igenom en story. Vill man bara ta sig igenom något finns det, i mina ögon, mycket bättre spel som är byggda kring det.

Vilken genre? Vad jag vet så är det bara Diablo 3 som tvingar en att spela igenom spelet två gånger innan man kommer till någon som kan klassas som normal svårighetsgrad.

Permalänk
Medlem

Jag klarade spelet på Inferno för ca' 2 veckor sedan med min Wiz. Fortsatte lite på min DH som ligger i Hell men det blev lite segt..

Igår kväll såg jag till att sätta igång med min Hardcore barbarian som jag haft stående ett tag.. Det visade sig vara SVINKUL(!)
Just nu känns det som att jag alltid kommer spela hardcore i fortsättningen.. Fast man vet ju aldrig, om/när jag kommer till inferno och dör kanske man bara inte orkar.

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Stört upplagt... att man ska behöva spela om spelet flera gånger för att "klara det".

Spelade igenom första svårighetsgraden... sedan har jag inte spelat mer. Finns ingen motivation till att göra samma sak igen... fast svårare. xD

så du menar att du klarade D2 med att du BARA sprang igenom akterna och gjorde all questsen? det tror ja inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

37, klarade Diablo på Inferno igår morse, mab måste inte grinda ihop sin gear man kan tjäna pengar på AH genom att köpa saker folk säljer för billigt och sälja vidare för mer. Man kan skriva ett script som fixar det åt en dessutom så slipper man sitta timmar och campa AH.

Vissa tycker det säkert är fusk, men det skiter jag i, har tid att sitta och kolla AH 24/7 efter bra deals.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl fusk, så till vida att du lär bli stenhårt bannad om blizzard kommer på ett sätt att identifiera det.
(Gissar att du använder en färdig "bot", då detta antagligen inte är särskilt enkelt alls att scripta)

Sen med nya reperationskostnaderna så går jag kanske 50-60k plus på en timmes spelande, och vettig utrustning kostar gärna över miljonen per del.
Blir snabbt fler timmar än vad jag kan tänka mig lägga på att komma vidare...

Permalänk
Medlem

Tröttnat har ja väl inte direkt gjort men däremot är det otroligt jävla irriterande att mobsen har typ 30m range på sina slag...man springer förbi eller står o matar, vänder sig om och drar när motståndaren måttar ett slag och 2 sek EFTER att ja stuckit, får in slaget trots att jag är hur långt bort som helst!

Drop rates, har spelat över 300h, säkert 150-200 bara farmande i inferno och har fått 2(!?!) legendary, som dessutom var totalt skräp, och inte ett endaste vettigt rare dropsom jag själv kunnat nyttja på min klass..

Permalänk
Skrivet av dj_aleks:

Tröttnat har ja väl inte direkt gjort men däremot är det otroligt jävla irriterande att mobsen har typ 30m range på sina slag...man springer förbi eller står o matar, vänder sig om och drar när motståndaren måttar ett slag och 2 sek EFTER att ja stuckit, får in slaget trots att jag är hur långt bort som helst!

En av anledningarna att jag slutade spela. Det som krävs är överdriven försiktighet och tur. Inte skill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Tröttnat har ja väl inte direkt gjort men däremot är det otroligt jävla irriterande att mobsen har typ 30m range på sina slag...man springer förbi eller står o matar, vänder sig om och drar när motståndaren måttar ett slag och 2 sek EFTER att ja stuckit, får in slaget trots att jag är hur långt bort som helst!

Drop rates, har spelat över 300h, säkert 150-200 bara farmande i inferno och har fått 2(!?!) legendary, som dessutom var totalt skräp, och inte ett endaste vettigt rare dropsom jag själv kunnat nyttja på min klass..

Därför man inte kan spela hardcore. För mycket tillfälligheter som kan döda en som man inte själv har kontroll över.

Dropsen ja. Meningen är att man ska använda AH och byta sig till bättre grejjer.
Problemet är att systemet är trasigt pga massa exploits tidigt i spelet vilket gjort ett fåtal spelare enormt rika och priserna löjligt höga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Tröttnat har ja väl inte direkt gjort men däremot är det otroligt jävla irriterande att mobsen har typ 30m range på sina slag...man springer förbi eller står o matar, vänder sig om och drar när motståndaren måttar ett slag och 2 sek EFTER att ja stuckit, får in slaget trots att jag är hur långt bort som helst!

Drop rates, har spelat över 300h, säkert 150-200 bara farmande i inferno och har fått 2(!?!) legendary, som dessutom var totalt skräp, och inte ett endaste vettigt rare dropsom jag själv kunnat nyttja på min klass..

Du måste ha haft extremt otur med dina legends. Hittade 2st på två timmar imorse, när jag goblin farmade xD

Tilll saken, har inte alls tröttnat, och har varken spelat Diablo 1 eller 2, så kanske inte ska uttala mig. Men en sak som jag känner har blivit väldigt fel är att allting handlar om gearet, och att man inte alls behöver vara duktig. Jag tycker det skulle ha varit tvärt om, att det ska GÅ att klara spelet med i stort sett det gearet du hittar själv, om man är extremt duktig.

Just nu känns det bara som att det handlar om vem som orkar farma mest.

Permalänk
Medlem

Instämmer helt, bland andra Kripp har ju snackat om just det faktum att dina base stats borde vara det som styr din karaktärs förmågor och styrka, items utökar den bara så att säga..precis som i D2!'
Ja, jag måste fan ha otur alltså, hittar varken legends eller sets och som sagt, rena skitdrops med 180%mf UTAN valor..

Själva hit-grejen är verkigen sjukt frustrerande eftersom ja tränat in exakt när ja ska dra min teleport (lirar wizz) för att precis missa slagen, och det har tillochmed hänt att slaget tar EFTER att jag teleportat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Därför man inte kan spela hardcore. För mycket tillfälligheter som kan döda en som man inte själv har kontroll över.

Dropsen ja. Meningen är att man ska använda AH och byta sig till bättre grejjer.
Problemet är att systemet är trasigt pga massa exploits tidigt i spelet vilket gjort ett fåtal spelare enormt rika och priserna löjligt höga.

Ärligt talat, det GÅR inte att farma ihop 50-100+milj...alltså, vi pratar månader här..och när endgamet suger så sjukt så förstår jag heller inte syftet till att göra det...what´s the point?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Ärligt talat, det GÅR inte att farma ihop 50-100+milj...alltså, vi pratar månader här..och när endgamet suger så sjukt så förstår jag heller inte syftet till att göra det...what´s the point?

Det gick jättebra, fick ihop 200milj+ på ett par veckor. Körde goldfind+radius-gear på nightmare, sarkoth och gjorde bra deals på AH emellanåt. Det finns så mycket idioter som lägger ut saker alldeles för billigt. Nu när har jag klarat hela inferno och kan ta vilken boss som helst med 5 stacks på barbaren så har motivationen har försvunnit lite. Har sålt lite grejer på RMAH och tjänat in över dubbla vad jag betala för spelet så det känns dags att sluta nu.

Eftersom jag ska sluta nu kan jag ju tipsa om 25% goldfind-sköldar på AH, kunde köpa runt 15 om dagen för under 200k och sälja för 1-1.4milj. Finns en del andra bra grejer som är lätt att tjäna på, men tycker sköldarna var mest pålitliga.

Runsen(nightmare act 3 och inferno sarkoth) fick jag 400k-500k i timmen på med mina ~310% GF, lite mindre för sarkoth men får kan få bättre drops där. Nightmare runsen ger väldigt stadig inkomst och eftersom ett run är så långt, ~20min, så är de inte riktigt lika enformiga som sarkoth...

Allt som allt var det ju mycket lättare att få items och bli stark i D3 än D2, innan senaste patchen i D2 kunde man ju spela flera år utan att hitta en enda hr.

Permalänk
Medlem

Känns som att det borde gått att göra spelet så mycket bättre... Jag hade föredragit en utveckling av spelet. Det är alldeles för simpelt och enformigt för 2012. D3 är ju i princip som D2, fast ny grafik och nytt AH och sedan en del försimplade system. Inga runes etc. Det var skapligt kul första rundan på normal, sedan blev det rätt segt. De kunde lätt ha gjort mer saker för att spice:a upp storyn med fler random events, känns som om det finns sjukt få. Gearen man hittar är usel, precis som många säger, men det hänger ju ihop med AH. Om det var lätt att hitta skapligt bra gear hade folk inte behövt handla på AH (alternativt hade AH blivit nedlusat med gear) och Blizzard hade inte fått sina 15%. Jag har spelat flera chars till en bit in i inferno utan att hitta ett enda set item t ex. Tråkigt. Det förstör mekaniken i spelet och Blizzard har inte hittat balansen.

Ang balansen så verkar allt uppochner. De flesta random elites man springer på är många gånger svårare än bossarna, något som stör mig. Jag har som sagt spelat flera klasser till inferno level och kan ju säga att det knappast är balanserat där heller - mycket, mycket svårare för vissa. Jag upplever också att man bara kan spela på "ett rätt" sätt om man ska ha en chans att klara sig på inferno. Dvs gearen måste se ut på precis ett sätt. Trots alla olika stats och enchantments och grejer på gearen så är allt mer eller mindre värdelöst om det inte har exakt "rätt" kombination.

Fattar inte hur dom kunde ha släppt ett spel som känns så ofärdigt när dom hade många år på sig och dessutom en lång beta. Till det kommer ju server-problem och allt annat. Det är i mitt tycke helt enkelt inte ett speciellt bra spel som dessutom släpptes lite för tidigt innan en hel del problem var lösta. Lätt det sämsta Blizzard har släppt - fast det säger kanske inte så mycket då det mesta dom släpper håller hög kvalitet.

Jag har definitivt tröttnat, men spelar ändå för att det är trevligt att co-op:a med kompisar och det är många som har D3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulf5:

Det gick jättebra, fick ihop 200milj+ på ett par veckor. Körde goldfind+radius-gear på nightmare, sarkoth och gjorde bra deals på AH emellanåt. Det finns så mycket idioter som lägger ut saker alldeles för billigt. Nu när har jag klarat hela inferno och kan ta vilken boss som helst med 5 stacks på barbaren så har motivationen har försvunnit lite. Har sålt lite grejer på RMAH och tjänat in över dubbla vad jag betala för spelet så det känns dags att sluta nu.

Eftersom jag ska sluta nu kan jag ju tipsa om 25% goldfind-sköldar på AH, kunde köpa runt 15 om dagen för under 200k och sälja för 1-1.4milj. Finns en del andra bra grejer som är lätt att tjäna på, men tycker sköldarna var mest pålitliga.

Runsen(nightmare act 3 och inferno sarkoth) fick jag 400k-500k i timmen på med mina ~310% GF, lite mindre för sarkoth men får kan få bättre drops där. Nightmare runsen ger väldigt stadig inkomst och eftersom ett run är så långt, ~20min, så är de inte riktigt lika enformiga som sarkoth...

Allt som allt var det ju mycket lättare att få items och bli stark i D3 än D2, innan senaste patchen i D2 kunde man ju spela flera år utan att hitta en enda hr.

Jo förvisso, det är klart att det går (gick) att göra det, menar bara att motivationen FÖR att göra det är som läget är just nu för att få så mycket guld som möjligt för att kunna KÖPA ett jävla överprisat vapen för att spöa diablo...ridå..
Känns så tomt på nåt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pacman5:

Ang balansen så verkar allt uppochner. De flesta random elites man springer på är många gånger svårare än bossarna, något som stör mig. Jag har som sagt spelat flera klasser till inferno level och kan ju säga att det knappast är balanserat där heller - mycket, mycket svårare för vissa. Jag upplever också att man bara kan spela på "ett rätt" sätt om man ska ha en chans att klara sig på inferno. Dvs gearen måste se ut på precis ett sätt. Trots alla olika stats och enchantments och grejer på gearen så är allt mer eller mindre värdelöst om det inte har exakt "rätt" kombination.

Den första saken talade Blizzard om långt innan spelet släpptes så det har varit känt mycket länge. De vill inte ha bossfarmningen från D2 eftersom det medförde att de flesta bara utnyttjade någon procent av spelet i end game. Dock skulle jag själv kunna tänka mig en boost från nuvarande på de bossar som faktiskt är svåra. Det svåraste bör ju ge bäst resultat.

Vad gäller gear stämmer det dock inte, i alla fall inte på Wizard (vilket är klassen jag har mest fulländad kunskap om). Det finns allt från melee wizards till riktiga glaskanoner som klarat Inferno (före och efter 1.0.3) och de bygger man lite olika.

Själv finner jag D3 vara väldigt mycket mer genomtänkt spelmekaniskt än D2 (det senare visar verkligen sin ålder). Dock är det såklart långt från felfritt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jaqob:

Det är väl fusk, så till vida att du lär bli stenhårt bannad om blizzard kommer på ett sätt att identifiera det.
(Gissar att du använder en färdig "bot", då detta antagligen inte är särskilt enkelt alls att scripta)

Sen med nya reperationskostnaderna så går jag kanske 50-60k plus på en timmes spelande, och vettig utrustning kostar gärna över miljonen per del.
Blir snabbt fler timmar än vad jag kan tänka mig lägga på att komma vidare...

Så kallade publika botar ska man akta sig för. Dom flesta botarna verkar ju dessutom vara uppbyggda på macros vilket är ganska lätt att identifiera för det blir ju samma sorts mönster hela tiden. Injektion är bättre, och man slipper fixa så macrot ska känna igen färger och former, man går efter namn och siffror istället. Och så länge det bara är jag som kör koden så är det omöjligt att lista ut det, av den anledningen så kommer jag aldrig dela med mig av den heller. Och dessutom är det enbart AH jag använder den till.

Visst det kanske förstör för andra som inte hinner köpa sakerna, men konkurrensen är mördande då alla RMT sitter och gör exakt samma sak, man får en liten bråkdel av grejerna helt enkelt mot nästintill noll som en vanlig spelaren får tag på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Så kallade publika botar ska man akta sig för. Dom flesta botarna verkar ju dessutom vara uppbyggda på macros vilket är ganska lätt att identifiera för det blir ju samma sorts mönster hela tiden. Injektion är bättre, och man slipper fixa så macrot ska känna igen färger och former, man går efter namn och siffror istället. Och så länge det bara är jag som kör koden så är det omöjligt att lista ut det, av den anledningen så kommer jag aldrig dela med mig av den heller. Och dessutom är det enbart AH jag använder den till.

Visst det kanske förstör för andra som inte hinner köpa sakerna, men konkurrensen är mördande då alla RMT sitter och gör exakt samma sak, man får en liten bråkdel av grejerna helt enkelt mot nästintill noll som en vanlig spelaren får tag på.

Skickades från m.sweclockers.com

Det går att randomizera macros, sätta in sleep-timers, logga av/in osv, köra minimizerat... dessutom rör dem inte Diablo's minne. Det är injektioner rakt av som Warden skulle ha lättare för att upptäcka.

Jag kör inga bots och skulle gärna vilja se att Blizzard upptäcker dem och bannar dem.

Permalänk
Medlem

Spelade igenom normal och halva nightmare, tröttnade brutalt.
Stora anledningen är väl att spelet är en enda stor grindfest och att
storyn inte alls känns lika evil som i ettan och tvåan.

23 bast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Så kallade publika botar ska man akta sig för. Dom flesta botarna verkar ju dessutom vara uppbyggda på macros vilket är ganska lätt att identifiera för det blir ju samma sorts mönster hela tiden. Injektion är bättre, och man slipper fixa så macrot ska känna igen färger och former, man går efter namn och siffror istället. Och så länge det bara är jag som kör koden så är det omöjligt att lista ut det, av den anledningen så kommer jag aldrig dela med mig av den heller. Och dessutom är det enbart AH jag använder den till.

Visst det kanske förstör för andra som inte hinner köpa sakerna, men konkurrensen är mördande då alla RMT sitter och gör exakt samma sak, man får en liten bråkdel av grejerna helt enkelt mot nästintill noll som en vanlig spelaren får tag på.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, lagt en stund på att läsa lite om hur enkelt injections är att använda i D3 (och hur enklare ändå AutoIt är...)
Det är intressant att se hur fort AH förvandlades till en riktig handelsplats, med t.ex. högfrekvenshandel. Kan inte behövts mycket fantasi från Blizzard för att inse det, så det förvånar mig lite att de inte agerar hårdare. För som det är nu är Diablo 3 (eller iaf. auktionshuset) mer eller mindre dött. En inflation som för tankarna till Tyskland under mellankrigstiden, eller Zimbabwe i nutid har startat, vilket gör det omöjligt för en ny spelare att komma in.