Permalänk
Medlem

Mining rigs.

Bitcoin farming. Har lite bilder ifall någon är intresserad.

På andra bilden så är inte alla grafikkort inkopplade. 6 st ligger i lådan och är redo

AMD ATHLON II X2
Gigabyte GA-990FXA-UD7
Cooler Master Silent Pro Gold 1200W
16X AMD 6950 olika modeller.

Mining rigs.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Mer bilder och info så får vi se vad man ger för poäng.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Lite sent för detta nu. Drar ju mer ström än du tjänar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Lite sent för detta nu. Drar ju mer ström än du tjänar.

Vissa har dock ström inräknat i sin hyra. Vet inte hur det är för TS dock.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Nagel:

Vissa har dock ström inräknat i sin hyra. Vet inte hur det är för TS dock.

Det är dock inte hur mkt som helst, man kan ha det inräknat till en viss gräns, dock brukar den gränsen vara väldigt mkt högre än vad man normalt sett gör över med, men med dom riggarna kan jag tänka mig att det går ´åt lite, han lär ju dock ha bra med värme oxå så man kanske kan se det som en värme kostnad

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk

Är det läge att börja med mining nu eller är priset per BTC fortfarande lågt ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Vissa har dock ström inräknat i sin hyra. Vet inte hur det är för TS dock.

Det vet jag. Brukar ju dock finnas en gräns. Hur som helst så är det fortfarande inte lönt att ha igång en så här rigg enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Lite sent för detta nu. Drar ju mer ström än du tjänar.

Faktist inte, tjänar in just nu ca 80 kr per dag, och elen går på 30kr/dag då dock är inte alla grafikkort inkopplade då vi saknar kablar men det kommer.

Skrivet av Nagel:

Vissa har dock ström inräknat i sin hyra. Vet inte hur det är för TS dock.

Trodde de var inräknat, har det i en annan lokal, fick en elräkning efter 5 månader låg på 2000kr men då var det obundet

Skrivet av InZ-Audio:

Det är dock inte hur mkt som helst, man kan ha det inräknat till en viss gräns, dock brukar den gränsen vara väldigt mkt högre än vad man normalt sett gör över med, men med dom riggarna kan jag tänka mig att det går ´åt lite, han lär ju dock ha bra med värme oxå så man kanske kan se det som en värme kostnad

Använder en lokal så tyvär går bara värmen till spillo

Skrivet av Bjebbosten:

Är det läge att börja med mining nu eller är priset per BTC fortfarande lågt ?

Priset är fortfarande ganska lågt, men men tjänar fortfarande på skiten. Vi håller på att bygga upp, så all peng vi får över går till mer utrustning.
Vi har bestämt oss för att köra på grafikkort då de är mer användarvänliga, så man kan byta från Bitcoin till Soilidcoin ifall det nu sätter fart. (update på väg med v3 på SLC och ändra namn till microcash.) Kan vara en hit
Men vi kommer inhandla Fpga boards senare också när inkomsten är hög nog.

Skrivet av Bokenbergen:

Det vet jag. Brukar ju dock finnas en gräns. Hur som helst så är det fortfarande inte lönt att ha igång en så här rigg enligt mig.

Som jag skrev till den andra personen så har vi iallfall profit på miningen.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

har alltid undrat, hur översätts bitcoins till pengar? hur säljer du dina bitcoins?

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Om ni drar in 80kr per dag och elen kostar 30kr, så är det 50kr per dag i vinst? När når ni ROI på all inköpt utrustning?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkesk8:

har alltid undrat, hur översätts bitcoins till pengar? hur säljer du dina bitcoins?

https://mtgox.com/ eller https://btc-e.com/ slänger in dina bitcoins där, lägger ut dom för ett pris, någon köper dom, du skickar dina pengar därifrån till paypal, ditt bankkonto eller andra internet banker m.m

Skrivet av warh0g:

Om ni drar in 80kr per dag och elen kostar 30kr, så är det 50kr per dag i vinst? När når ni ROI på all inköpt utrustning?

Kommer inte ihåg exakt när, men har för mig att vi hade en 12 månaders plan, så runt januari nästa år.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

https://mtgox.com/ eller https://btc-e.com/ slänger in dina bitcoins där, lägger ut dom för ett pris, någon köper dom, du skickar dina pengar därifrån till paypal, ditt bankkonto eller andra internet banker m.m

Kommer inte ihåg exakt när, men har för mig att vi hade en 12 månaders plan, så runt januari nästa år.

Ok! Det låter vettigt

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av Gathor:

Priset är fortfarande ganska lågt, men men tjänar fortfarande på skiten. Vi håller på att bygga upp, så all peng vi får över går till mer utrustning.
Vi har bestämt oss för att köra på grafikkort då de är mer användarvänliga, så man kan byta från Bitcoin till Soilidcoin ifall det nu sätter fart. (update på väg med v3 på SLC och ändra namn till microcash.) Kan vara en hit
Men vi kommer inhandla Fpga boards senare också när inkomsten är hög nog.

Är sugen på att börja igen men det är så låg vinst och börjar man när det är hög vinst kommer priset rasa rätt snabbt så att man inte hinner tjäna något.

Vad får du för kh/s eller var det mh/s med dina 12 6950 ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Är sugen på att börja igen men det är så låg vinst och börjar man när det är hög vinst kommer priset rasa rätt snabbt så att man inte hinner tjäna något.

Vad får du för kh/s eller var det mh/s med dina 12 6950 ?

Just nu 0 håller på med flytt så det kommer stå still i 2 veckor. Men 12 st ger 3900-4000mh/s på bitcoin och typ samma på solidcoin fast kh/s.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Hur många bitcoins ligger du på nu Gathor? Jag sitter själv på en bärbar med Nvidia 555 , 3D.. Men ligger på 16-20 Mhash/s, Fan ska man göra

MVH

Permalänk
Skrivet av Gathor:

Just nu 0 håller på med flytt så det kommer stå still i 2 veckor. Men 12 st ger 3900-4000mh/s på bitcoin och typ samma på solidcoin fast kh/s.

Hehe, blir en del bicoins

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd

Vad fan är detta Bitcoin mining?
Brukar få en svchost som jag lyckats ta bort och stänga av.

Den drog enormt med prestanda från min dator, kunde inte enns surfa!

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem
Skrivet av q_m_p:

Vad fan är detta Bitcoin mining?
Brukar få en svchost som jag lyckats ta bort och stänga av.

Den drog enormt med prestanda från min dator, kunde inte enns surfa!

Bitcoin mining är en internet valuta, där du använder datorns kraft till skydda valutans nätverk.
både cpu och gpu mining fungerar, men på bitcoin är cpu mining helt onödigt, vilket också kan leda till att din dator segar ner ifall du minar bitcoins

men svchost är en del av datorn länkar lite info om att fixa din bug. Testa det ifall de hjälper.

http://blogg.tkj.se/svchost-exe-100-cpu/

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gathor:

Bitcoin mining är en internet valuta, där du använder datorns kraft till skydda valutans nätverk.
både cpu och gpu mining fungerar, men på bitcoin är cpu mining helt onödigt, vilket också kan leda till att din dator segar ner ifall du minar bitcoins

men svchost är en del av datorn länkar lite info om att fixa din bug. Testa det ifall de hjälper.

http://blogg.tkj.se/svchost-exe-100-cpu/

Allright, var min cpu som gick upp till nära 100%.
Var även den guiden jag använde för att bli av med skiten (:

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk

Har ni räknat med halveringen av block rewards som kommer snart?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Har ni räknat med halveringen av block rewards som kommer snart?

Yea kind of, Svårt o veta hur det hela kommer att sluta.

Dock har jag för mig att det är ett halvår kvar tills det händer.
Finns 3 vägar som det hela kommer gå, antingen kommer priset att stiga som fan, och allt fortsätter som vanligt eller så har alla gått över till fpga board eller liknande då de är billigare i drift.
Priset för en fpga board är riktigt högt i dagens läge, men kommer att sjunka, vi väntar på att priset gått ner innan vi satsar på dom iallfall.

eller, så kommmer Bitcoin att dö

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk

ASIC-brädorna finns ju snart ute och då kommer grafikkorten ligga i ett hörn och gråta.
BitForce Jalapeno 3.5 GH/s - $149
http://www.butterflylabs.com/products/

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Frågan är - vart minar du? p2pool?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Vad är grejen med detta?

Tjäna pengar, är det inte bara lättare och skaffa ett jobb?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Vad är grejen med detta?

Tjäna pengar, är det inte bara lättare och skaffa ett jobb?

Det är en (relativt) ny digital valuta som ganska ordentligt ruskar om hela världsekonomin, det är inte för att "tjäna pengar" endast. Att mine:a bitcoins kräver både tid, kunskap och pengar, men ja - du kan gå med ett par spänn i vinst. Det finns dock relativt större aktörer som faktiskt inriktat sig på FPGA/ASIC-mining och drar in rätt fina summor, men o andra sidan är det utvecklingskostnad för det också.

Jag tror på fullaste allvar att (något liknande, inte möjligtvis just) bitcoins kommer vara framtiden för handel, både online och i affärer.

/ Jim, grundare Bit LC Inc.
https://www.bitlc.net

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Det är en (relativt) ny digital valuta som ganska ordentligt ruskar om hela världsekonomin, det är inte för att "tjäna pengar" endast. Att mine:a bitcoins kräver både tid, kunskap och pengar, men ja - du kan gå med ett par spänn i vinst. Det finns dock relativt större aktörer som faktiskt inriktat sig på FPGA/ASIC-mining och drar in rätt fina summor, men o andra sidan är det utvecklingskostnad för det också.

Jag tror på fullaste allvar att (något liknande, inte möjligtvis just) bitcoins kommer vara framtiden för handel, både online och i affärer.

/ Jim, grundare Bit LC Inc.
https://www.bitlc.net

Hej Jim, tack för ditt svar..

Jag fattar dock inte hela grejen varför, jag menar:

Hur mycket är vinsten?
Elkostnader, hårdvara, valutan går upp och ner?

Är det verkligen guld i gröna skogar?

Detta borde också öka "den svarta marknaden" med virus och trojaner, jag menar om man lyckas skaffa sig ett bot-nät med, låt oss säga 100.000 zombies, denna person måste kunna dra in minst x50.000 mer coins (om man tänker sig att alla 100.000 genererar dubbel så lite coins/h, eller hur man nu mäter) än vanliga personer.. dvs massor av människor blir kan tjäna otroliga mängder pengar genom att bara ha bot-nät..

Jag är säkert ute och cyklar, men du förstår troligtvis hur jag tänker

Edit:

Vad exakt äre som körs på datorn också? (som belastar grafikkortet/cpun) jag menar man kanske inte vill att man sitter och gör olagliga saker..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Hej Jim, tack för ditt svar..

Jag fattar dock inte hela grejen varför, jag menar:

Hur mycket är vinsten?
Elkostnader, hårdvara, valutan går upp och ner?

Är det verkligen guld i gröna skogar?

Detta borde också öka "den svarta marknaden" med virus och trojaner, jag menar om man lyckas skaffa sig ett bot-nät med, låt oss säga 100.000 zombies, denna person måste kunna dra in minst x50.000 mer coins (om man tänker sig att alla 100.000 genererar dubbel så lite coins/h, eller hur man nu mäter) än vanliga personer.. dvs massor av människor blir kan tjäna otroliga mängder pengar genom att bara ha bot-nät..

Jag är säkert ute och cyklar, men du förstår troligtvis hur jag tänker

Edit:

Vad exakt äre som körs på datorn också? (som belastar grafikkortet/cpun) jag menar man kanske inte vill att man sitter och gör olagliga saker..

Kan helt okej om "den svarta marknaden" och det finns så ENORMA mängder "silent bitcoin miners" alltså en som du bestämmer hur mycket dom ska ta av CPU/gpu kraft (i %) och sedan är helt silent, Marknaden för bitcoins var stor tills silent miners blev stort eftersom dom gjorde det svårt att kunna fixa dom själv eftersom du inte kan konkurera med 100k andra datorer och priserna sjönk och bitcoins dog för den vita sidan av marknaden

Permalänk
Avstängd

har du något tips var jag kan skaffa mig en bitcoin chassie rig, orkar inte bygga en själv, har alla komponenter som behövs behöver bara ett stål chassie, eller så kanske du kan bygga ett och sälja till mig?

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

köp typ ASCI hardware för Bitcoin mining, drar lite ström å ligger på hyffast bra MH/s eller GH/s

https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

jag har 3st workers som rullar 24/7 å BTC är hyffsat dyrt idag så jag tycker mig tjäna en slant, om inte annat så samla ihop å sälja vid ssenare tillfället, priset har ju gått upp lite sen de sänkte från 50BTC block reward till 25.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Gathor vad är det för testbänk du använder?