Automation. Bilintresserade kolla här!

Permalänk
Medlem

Har testat demot och det är riktigt roligt och intressant. Märks att det är en tidig version då GPUn får svettas ordentligt trotts enkel grafik men jag hoppas på mer optimeringar när spelet börjar bli mer färdigt.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Grymt håller på att installera! Ska bli väldigt intressant att få testa!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Föredetting

Det var den dagen åt skogen...

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

DirectX fel i Wine får se om jag hittar lite mer info om detta...
Jaja gick ej så fort som jag hoppats...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Har testat demot och det är riktigt roligt och intressant. Märks att det är en tidig version då GPUn får svettas ordentligt trotts enkel grafik men jag hoppas på mer optimeringar när spelet börjar bli mer färdigt.

Heh, det beror på en enkel grej: vi har ingen fps-limiter... och det betyder att grafikkortet oavsett prestanda alltid går på max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killrob:

Heh, det beror på en enkel grej: vi har ingen fps-limiter... och det betyder att grafikkortet oavsett prestanda alltid går på max

Tänkte precis fråga gällande detta. Är en V-sync funktion planerad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

DirectX fel i Wine får se om jag hittar lite mer info om detta...
Jaja gick ej så fort som jag hoppats...

Vår programmerare har sagt ett flertal gånger att vi kommer iaf att försöka bygga spelet så pass kompatibelt att det fungerar i Wine nån gång. Men ja, just nu är det något vi kan lägga krut på... vilket ärsynd men vi hoppas att folk förstår att vi inte kan utvecka till fler plattformer än PC med ett lag på 4 pers.

Permalänk
Medlem

detta spelet ser intressant ut! ska testa det dirr

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk

Ja det va ju inte svårt att spendera flera timmar med detta spel grymt kul tummen upp

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killrob:

Vår programmerare har sagt ett flertal gånger att vi kommer iaf att försöka bygga spelet så pass kompatibelt att det fungerar i Wine nån gång. Men ja, just nu är det något vi kan lägga krut på... vilket ärsynd men vi hoppas att folk förstår att vi inte kan utvecka till fler plattformer än PC med ett lag på 4 pers.

Klart jag förstår
Det var bara lite surt med Wine för det brukar klara mycket
Dock har jag ej kollat runt så mycket, har ej gett upp än

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Klart jag förstår
Det var bara lite surt med Wine för det brukar klara mycket
Dock har jag ej kollat runt så mycket, har ej gett upp än

Hmm, jag minns inte riktigt vad Caswal (vår programmerare) sa, men det kan ha varit något med Pixel Shader 3.0 support i Wine? Jag kan fråga honom om det imorgon... han har rätt bra koll på det. Vore skitbra att få det fungera i Linux, finns gott om tekniskt intressert folk som använder det

Permalänk
Medlem
Skrivet av warper_89:

Ja det va ju inte svårt att spendera flera timmar med detta spel grymt kul tummen upp

Och imorgon kommer mer material, fler scenarion och v8:er = fler timmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Och imorgon kommer mer material

Det där sa du 12 min för tidigt xD på onsdag släpper vi V8 motorerna idag är det bara en ny liten teaser video som blev rätt rolig *leak* http://youtu.be/_W45Cx4WlOc
en V8 med 1500+ hk

Permalänk
Medlem

Äsch! Varför såg jag inte denna tråden igår!! Nu måste jag vänta 8h innan jag kan testa!

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Skrivet av Killrob:

Det där sa du 12 min för tidigt xD på onsdag släpper vi V8 motorerna idag är det bara en ny liten teaser video som blev rätt rolig *leak* http://youtu.be/_W45Cx4WlOc
en V8 med 1500+ hk

Gäller det bara dom som gjort en pre-orderd på spelet eller kommer uppdateringen till alla?

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av warper_89:

Gäller det bara dom som gjort en pre-orderd på spelet eller kommer uppdateringen till alla?

V8 paketet kommer bara för de som skänkt oss förtroendet att betala för ett spel som är långt ifrån release, samma sak med uppdateringen efter det: turbo/twin-turbo, kompressorer och raka 6or. Nästa demo som kommer för alla är Car Designer demot, men de som har förbeställt spelet kommer kunna bygga in alla (färdiga) typer av motorer då, medans alla andra får nöja sig med raka 4or.

Så fort vi färdigställt vissa delar av spelet och polerat dem lite i vår interna beta, kommer vi släppa de delarna till förbeställare. Sammanlagt blir det en hel del content demot är ca 3h speltid, V8 paketet ca 1-2h till, och turbopaketet kommer bli större igen, 3-4h där med.

Permalänk
Medlem

Lite Feedback satsa lite mer på bra menyer så det blir så lätt läst som möjligt för nybörjare, även någon snygg design hade inte skadat. Grymt kul spel annars!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Lite Feedback satsa lite mer på bra menyer så det blir så lätt läst som möjligt för nybörjare, även någon snygg design hade inte skadat. Grymt kul spel annars!

Tack tack! Ja, vissa menyer är rätt gräsliga fortfarande, vi ska "reskinna" dem så fort vi hinner med. Ett problem är att de ständigt växer, så att det är stor risk för att slösa tid på att göra dem snygga redan nu. Det är mest därför vi inte gjort det ännu :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killrob:

Tack tack! Ja, vissa menyer är rätt gräsliga fortfarande, vi ska "reskinna" dem så fort vi hinner med. Ett problem är att de ständigt växer, så att det är stor risk för att slösa tid på att göra dem snygga redan nu. Det är mest därför vi inte gjort det ännu :s

Köpte mig en Preorder, väntar spänt på nästa uppdatering, riktigt kul spel.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Köpte mig en Preorder, väntar spänt på nästa uppdatering, riktigt kul spel.

Vi har precis blivit färdiga med att testa och fixa till vår release candidate för imorgon, så allt kommer gå som planerat. And you good Sir, will be enjoying some juicy V8 content.

Permalänk

skall bli kul att kika lite på v8 imorrn, hoppas att det kommer lite nya roliga scenarion

Hittade spelet av en slump häromdagen och tog inte lång tid innan det blev en preorder, om bara spelet blir såpass bra som det har potential att bli så kommer det bli ett av de bättre spelen på ett mycket bra tag!

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem

Har suttit med demon nu sen jag kom hem från jobbet och såg denna tråden. Helt fantastiskt spel! Var tvungen att sluta spela nu så man orkar upp imorgon också. Detta är precis vad jag längtat efter sen jag slutade spela Gearhead Garage och Street Legal-spelen (Och Street Rod ännu längre tillbaka). Blir nog en preorder på detta. Hur kan jag ha missat detta fram tills idag? 2 tummar upp!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Köpte nyss en Preorder och kan knappt vänta på att göre en V8a:D

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Medlem

Kul idé kan bli ett riktigt trevligt spel

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

Klockan är redan 15 minuter över 12! Fortfarande inge update!
Skandal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Klockan är redan 15 minuter över 12! Fortfarande inge update!
Skandal!

Tror inte de släpper uppdateringen förrens vid 10-12-tiden senare idag

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Tror inte de släpper uppdateringen förrens vid 10-12-tiden senare idag

Åhhhhhhhhhh jag veet men iaf!:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Åhhhhhhhhhh jag veet men iaf!:P

Det finns några "lets play" filmer på youtube av dem. De visar de nya v8:erna då (För att stilla hungern xD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweturbo:

Det finns några "lets play" filmer på youtube av dem. De visar de nya v8:erna då (För att stilla hungern xD)

De videorna gör mig bara mer otålig ,kört klart alla scenarios men minst guld på alla utom den sista som faktiskt var riktigt svårt, men bygger upp egna motorer nu istället..

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

Hela kvällen rök åt det här spelet, klarade iaf sista med guld. Även om jag fastnade på rally 2000 och 660cc motorn...

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080