Webhallens kampanj på Radeon HD 7900-serien [Enda tråden!]

Permalänk

Kanske skulle passa på? Har problem med mitt gtx260. Grafikrddrivrutin som kraschar. Vad är chansen att detta löser sig med ett 7970? Eller kan krasch bero på något annat? Har precis köpt ett nytt corsair ägg

Permalänk
Avstängd

Läste en kommentar om att Asus DC2 7950 (icke-TOP) ej skulle gå att överklocka, finns det någon sanning bakom detta?

Permalänk
Medlem

Ni som inte har cash nu. Köp på klarna och få faktura som ska betalas i slutet av Augusti.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Vilken variant är det? Den vanliga(2690kr) eller TOP-varianten(2890kr)?
Kan du göra oss andra en björntjänst och gå in i MSI Afterburner eller liknande och se ifall du kan höja Core Voltage?

Det var den vanliga för 2690kr och det verkar som det går att flytta slidern. Men inte utan att klicka i funktionen på inställningarna först. Default går den inte röra men efter man klickat i så kan man "ta" i slidern med muspekaren.
Jag tänker inte prova åt er dock. Det får ni göra själv

Permalänk
Webhallen

Nice one!
Får vi använda den?

Skrivet av Wully:

Hur länge varar erbjudandet och kommer ni ha något vid Agusti lönen, eller går det att reservera något tills dess (Tyvärr får man inte sommarjobbs lönen förens Agusti)

Det varar så länge lagret räcker. Du kan alltid välja att betala mot faktura om du inte har råd idag.

Skrivet av Murvel:

Jag la en order på Asus referens vid 17:48 och kände mig sjukt nöjd med att få ett 7970 för 2990:-, men sen läste jag mer och mer om referenskortet och insåg att jag som är rätt kräsen när det gäller ljud inte kommer att palla med det. Så nu har jag beställt ytterligare ett kort, denna gång blev det Sapphire Radeon HD7970 3GB Dual-X för 3290:- istället.

Eftersom båda dessa ordrar är i status behandlas så vågar jag dock inte avbeställa den första, eftersom jag inte vet säkert ännu att jag verkligen får ett.

Webhallen: Om ni ser detta får ni gärna bekräfta att jag får Sapphire-kortet och avbeställa Asus-kortet. I annat fall får jag lösa det själv i efterhand.

Tack!

Mvh Kenneth Enberg

ASUS referens finns till och med några obokade fortfarande.
Sapphire 7970 (ej oc) hann bli överbokat 1 st dock.

Om du beställt på postorder så avbeställ ett av dem via kundtjänsten imorgon så tidigt som möjligt så att du slipper åka på returfrakt eller liknande.
Har du beställt för hämtning i butik så vore det också bra om du avbokade det du inte vill ha men ingen brådska.

De övriga korten som finns kvar i kampanjen nu har vi en hel del kvar av.
Vi sänkte precis 7970 DC2 ytterligare 100 kronor. (De ordrar som låg under behandling fick hundralappen avdragen, de som redan skickats kan vi tyvärr inte göra mycket åt.)

Och som grädde på moset kör vi nu gratis frakt på samtliga kort.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Och som grädde på moset kör vi nu gratis frakt på samtliga kort.

Detta gäller alltså på de man beställer hädanefter? Eller gäller även det de kort som ni ännu inte tagit hand om men som folk beställt via faktura?
Har funderingar på om man ändå ska ta och beställa ett till för att ha till en annan dator men mycket pengar ändå då jag redan beställt ett

Samt att jag tycker det är väldigt roligt att ni skriver klockan ett på natten, haha!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Troberg:

Detta gäller alltså på de man beställer hädanefter? Eller gäller även det de kort som ni ännu inte tagit hand om men som folk beställt via faktura?
Har funderingar på om man ändå ska ta och beställa ett till för att ha till en annan dator men mycket pengar ändå då jag redan beställt ett

Samt att jag tycker det är väldigt roligt att ni skriver klockan ett på natten, haha!

Steven Seagal Lightning Bolt håller oss vakna (Världens coolaste energidryck?)

Jag måste vara ärlig och säga att jag inte vet om den gratis frakten aktiveras retroaktivt, prisförändringar gör det men jag har en aning om att frakten inte gör det. Hoppas ingen som beställt blir sur eller missunnsam av det, det är ju "ganska" bra dealar ändå.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nice one!
Får vi använda den?

Det varar så länge lagret räcker. Du kan alltid välja att betala mot faktura om du inte har råd idag.

ASUS referens finns till och med några obokade fortfarande.
Sapphire 7970 (ej oc) hann bli överbokat 1 st dock.

Om du beställt på postorder så avbeställ ett av dem via kundtjänsten imorgon så tidigt som möjligt så att du slipper åka på returfrakt eller liknande.
Har du beställt för hämtning i butik så vore det också bra om du avbokade det du inte vill ha men ingen brådska.

De övriga korten som finns kvar i kampanjen nu har vi en hel del kvar av.
Vi sänkte precis 7970 DC2 ytterligare 100 kronor. (De ordrar som låg under behandling fick hundralappen avdragen, de som redan skickats kan vi tyvärr inte göra mycket åt.)

Och som grädde på moset kör vi nu gratis frakt på samtliga kort.

Jag skulle ju framförallt vilja veta om jag fick Sapphire-kortet eller om jag var den stackare som fick det överbokade kortet.

Det andra löser sig alltid, har många speltokiga vänner. Alltid någon som vill ha ett billigt 7970.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Murvel:

Jag skulle ju framförallt vilja veta om jag fick Sapphire-kortet eller om jag var den stackare som fick det överbokade kortet.

Det andra löser sig alltid, har många speltokiga vänner. Alltid någon som vill ha ett billigt 7970.

Ser ut som om du sitter inne på näst sista bokningen som kom in innan vi hann ta bort produkten, dvs du bör få ditt kort

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Sweet! Då avbeställer jag det andra kortet så att någon annan kan glädjas av det istället.

Gå nu och lägg dig Mr. Webhallen, för det ska jag!

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megacrash:

Var det bara i CF Amd hade problem med dåliga drives?

drivrutinerna är nog bra, för de allra flesta funkar det bra.
en del har 2 skärmar tex TV vilket har gett bekymmer med zerocore funktionen.
men mest verkar trifire samt quadfire strula vilket inte är förvånande.

beställde ett referensdesign asus, lär bli bra.
priset är det rätta.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

http://www.lightningdrink.com/images/lightningbolt-cans.jpg

Steven Seagal Lightning Bolt håller oss vakna (Världens coolaste energidryck?)

Jag måste vara ärlig och säga att jag inte vet om den gratis frakten aktiveras retroaktivt, prisförändringar gör det men jag har en aning om att frakten inte gör det. Hoppas ingen som beställt blir sur eller missunnsam av det, det är ju "ganska" bra dealar ändå.

HAHAHA! Finns det seriöst en sådan energi dryck?! Måste nog ta och prova den någon dag då, haha!

Okej, då får man väl hoppas lite
Tänkte jag skulle fråga då det ändå säkert är någon mer som kommer undra.
För mig spelar det ingen roll då man som ni sa redan fått en "ganska" (mega über bra) deal från er

Läste nyss också att det fanns Sapphire ref. design också som jag inte hann köpa..
Lite synd då det är ett Sapphire jag har och det hade ju varit bättre med två identiska istället för ett Sapphire och ett Asus.
Men men, man får ju vara glad ändå

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Brillmongot:

Läste en kommentar om att Asus DC2 7950 (icke-TOP) ej skulle gå att överklocka, finns det någon sanning bakom detta?

Delvis. Du kan inte höja spänningen (VCore), så du kanske inte kan överklocka det så högt som du hade kunnat om det gick att ändra spänningen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zuggmate:

Delvis. Du kan inte höja spänningen (VCore), så du kanske inte kan överklocka det så högt som du hade kunnat om det gick att ändra spänningen.

Det var ju jävligt besvikande

[EDIT] Gjorde en avbeställning, får bli en 7970 DC2 istället

[EDIT] Tydligen samma problem med 7970 DC2, vafan är detta för skit Asus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Det var ju jävligt besvikande

[EDIT] Gjorde en avbeställning, får bli en 7970 DC2 istället

[EDIT] Tydligen samma problem med 7970 DC2, vafan är detta för skit Asus?

Ser inte problemet? Du kan överklocka DCII korten, precis som alla andra kort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolfenstein:

Ser inte problemet? Du kan överklocka DCII korten, precis som alla andra kort.

Icke, ser överallt på nätet att det inte går att höja spänningen på grafikkretsen.

Permalänk

Mitt är redan skickat och ser nu att det ligger i malmö i väntan på att skickas till mig! :D:D
Då får jag det iallafall idag! :D:D

Grymt snabbt och bra jobbat webhallen!

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk

Mitt är redan i gbg nu men jag börjar ångra att jag inte tog ett Sapphire OC istället, kortet får väl åka in i andra PCn om det väsnas för mycket.

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Icke, ser överallt på nätet att det inte går att höja spänningen på grafikkretsen.

Du kan fortfarande överklocka den, oavsett om du kan öka spänningen eller inte.

Permalänk

Åhh, Hade hellre väntat på ett 7950dc2 än mitt ref 670 för 2995 kr :/

Någon som vill byta?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Du kan fortfarande överklocka den, oavsett om du kan öka spänningen eller inte.

Det låter ju lika kul som att köpa en cpu med låst spänning... kör hellre ett alternativ då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brillmongot:

Icke, ser överallt på nätet att det inte går att höja spänningen på grafikkretsen.

Kan bero på att deras kort hade lite värmebekymmer med just den modellen med hög överklockning.
men når korten 1100mhz+ är det inte direkt dåligt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Någon som vet om deras Asus 7970 som är TOP/OC blir billigt igen? För den är uppe i 4.3k nu, kostade 3.5 för 2 dagar sen då jag inte va säker om jag skulle ha en:( eller två

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Någon som vet om deras Asus 7970 som är TOP/OC blir billigt igen? För den är uppe i 4.3k nu, kostade 3.5 för 2 dagar sen då jag inte va säker om jag skulle ha en:( eller två

Köp medans de är billiga
sen kan det vara för sent.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Grattis till billiga kort. Lämnade tillbaka mina 2 Saophire HD7970 referens till Webhallwn precis innan denna drive och fick hela summan tillbaka.

Vill bara påpeka att jag hade stora bekymmer att få ut 120Hz genom mini-DP tots testande av olika märken av aktiva duallink adaptrar. I övrigt fick man ägna några dagar för att gå korten att fungera tillfredsställande tillsammans. Drivrutinerna är totalt värdelösa enligt min åsikt. Korten är säkert bra, men med drivrutiner som gör så att korten inte presterar vad dom ska gör att jag troligen inte kommer gå tillbaka till Radeon igen.

Kan också tillägga att jag vid reklamationen av korten fick bekräftat av personal på Webhallen att man hade fått in många HD7970 i reklamation. "Du är inte ensam om att lämna tillbaka dom" lät det.

Hur som helst... Jag hoppas ni blir nöjda med era kort. Det finns garanterat människor som inte har några problem, men mitt byte till Nvidia igen ångrar jag inte en sekund. Bara att installera drivrutinerna, plugga i skärmarna och sedan köra i 120Hz Surround utan några som helst problem.

OBS! Kolla så att ni får helt nya kort och inte en massa begagnade som folk reklamerat.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk

Om man bara hade haft kvar sin lön..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Köp medans de är billiga
sen kan det vara för sent.

Aao men de har inte de överklockade kvar i kampanjen:/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aqua_HeaD:

Grattis till billiga kort. Lämnade tillbaka mina 2 Saophire HD7970 referens till Webhallwn precis innan denna drive och fick hela summan tillbaka.

Vill bara påpeka att jag hade stora bekymmer att få ut 120Hz genom mini-DP tots testande av olika märken av aktiva duallink adaptrar. I övrigt fick man ägna några dagar för att gå korten att fungera tillfredsställande tillsammans. Drivrutinerna är totalt värdelösa enligt min åsikt. Korten är säkert bra, men med drivrutiner som gör så att korten inte presterar vad dom ska gör att jag troligen inte kommer gå tillbaka till Radeon igen.

Kan också tillägga att jag vid reklamationen av korten fick bekräftat av personal på Webhallen att man hade fått in många HD7970 i reklamation. "Du är inte ensam om att lämna tillbaka dom" lät det.

Hur som helst... Jag hoppas ni blir nöjda med era kort. Det finns garanterat människor som inte har några problem, men mitt byte till Nvidia igen ångrar jag inte en sekund. Bara att installera drivrutinerna, plugga i skärmarna och sedan köra i 120Hz Surround utan några som helst problem.

OBS! Kolla så att ni får helt nya kort och inte en massa begagnade som folk reklamerat.

Det roliga är att flera har stora bekymmer med sli och Nvidia 680 också.
så hur ska man resonera?

För egen del är ett kort att föredra före sli/crossfire pga flera orsaker dels drivrutiner men också microstuttering.
självklart ska inte kort strula, vare sig märke och tillverkare, men ibland köper folk en bil som bara går sönder trots att andra bilar av samma märke bara fungerar. ska man köpa ett annat märke bara för det?

en polare fick bsod, skyllde på moderkortet, köpte nytt, sedan kom han på att hans överklockning ej var stabil, dude!

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Grattis till billiga kort. Lämnade tillbaka mina 2 Saophire HD7970 referens till Webhallwn precis innan denna drive och fick hela summan tillbaka.

Vill bara påpeka att jag hade stora bekymmer att få ut 120Hz genom mini-DP tots testande av olika märken av aktiva duallink adaptrar. I övrigt fick man ägna några dagar för att gå korten att fungera tillfredsställande tillsammans. Drivrutinerna är totalt värdelösa enligt min åsikt. Korten är säkert bra, men med drivrutiner som gör så att korten inte presterar vad dom ska gör att jag troligen inte kommer gå tillbaka till Radeon igen.

Kan också tillägga att jag vid reklamationen av korten fick bekräftat av personal på Webhallen att man hade fått in många HD7970 i reklamation. "Du är inte ensam om att lämna tillbaka dom" lät det.

Hur som helst... Jag hoppas ni blir nöjda med era kort. Det finns garanterat människor som inte har några problem, men mitt byte till Nvidia igen ångrar jag inte en sekund. Bara att installera drivrutinerna, plugga i skärmarna och sedan köra i 120Hz Surround utan några som helst problem.

OBS! Kolla så att ni får helt nya kort och inte en massa begagnade som folk reklamerat.

Jag jobbar på en av dom större firmorna i Sverige och vi får inte in mycket 7970 alls. Det som brukar komma tillbaka är midrage korten och då lika många ungefär från Nvidia och AMD.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Flopper:

Det roliga är att flera har stora bekymmer med sli och Nvidia 680 också.
så hur ska man resonera?

För egen del är ett kort att föredra före sli/crossfire pga flera orsaker dels drivrutiner men också microstuttering.
självklart ska inte kort strula, vare sig märke och tillverkare, men ibland köper folk en bil som bara går sönder trots att andra bilar av samma märke bara fungerar. ska man köpa ett annat märke bara för det?

en polare fick bsod, skyllde på moderkortet, köpte nytt, sedan kom han på att hans överklockning ej var stabil, dude!

Klart att det måste finnas mängder av folk som är nöjda med sitt/sina Radeon kort. Annars hade knappast man fortsatt att sälja korten. Kan bara tala av egen erfarenhet och dom jämförelser som jag gjort mellan Nvidia och Radeon.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest