Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Kylare till 3770K

Hade tänkt köpa en ny processer i form av "Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)" och ska överklocka den.
Vilken processer-kylare skulle ni rekommendera för att kyla den så bra som möjligt utan att det blir för varmt?

Tacksam för svar // Sebastian Borg

Visa signatur

CPU Inhandlas CPU-KYLARE Inhandlas MOBO Inhandlas GPU ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII RAM G.Skill 8GB (2x4096MB) CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming SSD Samsung SSD Basic 830-Series 128GB HDD 500GB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s PSU be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär CHASSI Antec Performance One P280 USB 3.0 Svart

Permalänk

En kylare jag persoligen gillar är Noctua NH-U9B SE2. Den har jag haft att kyla min förra 2600K och min 2700K. Fördelen med denna är att den inte är så hög, och går in i mindre chassin. Annars tror jag nog Noctua NH-D14, som är lite större än U9B kommer klara biffen galant. Dessa luftkylare är skitbra. Bra mycket bättre än brorsans Cooler Master V8 iaf.
Kan ju handla om att hans processor är från en annan batch som är varmare men ändå. Det är min uppfattning.
Kylarna från Noctua är dock inte helt ljudlösa men men. Just nu kör jag med stockkylaren. (se sign). Överklockad 3770K till 4.2Ghz. Temp just nu -> 34 grader. ;). Förväntade mig galet höga tempar efter alla reviews osv. Men det funkar bra. Men klockar man mer så stiger det kanske som en tok, vad vet jag. i7 2700k kunde jag köra i 4.6ghz strax över 40 grader med Noctuan..

Har kört med H80/H70 och H100 och ändå fått mycket bättre kylningsresultat med Noctuas rena luftkylare.(ovan)