Permalänk

angående ljudkort

Hejsan!

Det är så att jag har problem med ett ljudkort. Jag ville återanvända ett gammalt ljudkort som jag har haft sedan förut. Det är ett Supreme FX XF-i (fick det med mitt gamla moderkort, asus crosshair formula III). Jag tänkte använda det då mitt integrerade ljudkort på mitt nuvarande moderkort är värdelöst, se sign. När jag har anslutit den i PCI-sloten och ska installera det så får jag ett meddelande om att ljudkortsdrivrutinsfilerna saknar stöd för maskinens hårdvara. Hämtade hem drivrutinen från asus hemsida. Så jag undrar, går det inte ens att använda på mitt moderkort eller gör jag något fel? Har som sagt bara installerat det i PCI-sloten och ljudkortet lyser och får ström..

Tack på förhand!

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Hedersmedlem

Det kortet passar bara på vissa Asus moderkort.
http://us.estore.asus.com/index.php?l=product_detail&p=3441

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Skrivet av videfix:

Det kortet passar bara på vissa Asus moderkort.
http://us.estore.asus.com/index.php?l=product_detail&p=3441

Doh! hade nästan en liten aning om att det kunde vara så.. men men, har du något bra tips på vad man kan köpa istället? vill ha ett allroundkort som funkar bra till både mina Siberia V1 och till Logitech Z-5500

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Medlem

Asus Xonar serie är riktigt bra! Creative går jag ALDRIG tillbaka till.

Permalänk
Skrivet av IntelAti:

Asus Xonar serie är riktigt bra! Creative går jag ALDRIG tillbaka till.

okej så vilket skulle du rekommendera förutom ditt påkostade ljudkort då?

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra