var är legend och set?

Permalänk
Medlem

var är legend och set?

Har spelat singleplayer och har klarat spelet en gång och nu står jag inför diablo igen. Men jag har inte hittat ett enda legend eller set-item. Är detta normalt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem

Japp.

Jag har spelat 200h+ och klarat allt på Inferno. Inga legendaries eller set items heller. En hel del bra rares dock.

Permalänk
Medlem

200+ timmar, bara hittat vanliga legendaries, inga set (som också är legendaries egentligen)

Permalänk
Medlem

Jag har "bara" runt 100 timmar nedlagt och hade inte hittat varken set eller legendary - fram tills idag. Hittade ett set item och 5 minuter senare ett legendary. Diablos vägar äro outgrundliga.

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem

200h+ 7 legendaries och 1 set item!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Men va fan. Att då hoppas på att få ihop ett komplett set med kanske 4-5 items, det är ju i praktiken omöjligt. Är det nån därute som har fått ihop ett helt set. Alltså hittat, inte köpt på AH.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem

145h, 5-6 legendaries och 3 set items. Alla legendaries har dock varit vendor-trash.

Permalänk
Medlem

Väntar med att loota min legendaries till buff patchen kommit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av daroge:

Men va fan. Att då hoppas på att få ihop ett komplett set med kanske 4-5 items, det är ju i praktiken omöjligt. Är det nån därute som har fått ihop ett helt set. Alltså hittat, inte köpt på AH.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är meningen att det tar evigheter att samla ihop gear, då det ger spelet livslängd. För när man har komplett gear är man ju färdig med spelet.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Som sagt Blizzard vill att du ska använda RMAH så dem får in mer pengar... alltid trevligt.

Permalänk
Medlem

Börjar krypa upp mot 300h spelat och allt jag fått är två hamburgare samt en värdelös armborst.
Ibland är RNG helt enkelt inte på ens sida!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

ah har förstört spelet totalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

ah har förstört spelet totalt

Ja, precis. För utan det hade jag ju fortfarande haft skitdålig gear!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Väntar med att loota min legendaries till buff patchen kommit

Om jag förstått det rätt så gäller det inte legendarys som redan droppats. Är redan bestämt vad itemet har för stats men du kan inte se det förräns du har idenfierat de. Rätta mig om jag har fel någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keawon:

Om jag förstått det rätt så gäller det inte legendarys som redan droppats. Är redan bestämt vad itemet har för stats men du kan inte se det förräns du har idenfierat de. Rätta mig om jag har fel någon!

Läs hans post igen.

Han sa att han väntar på att få dom där legendary dropsen tills efter buffen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keawon:

Om jag förstått det rätt så gäller det inte legendarys som redan droppats. Är redan bestämt vad itemet har för stats men du kan inte se det förräns du har idenfierat de. Rätta mig om jag har fel någon!

Ja precis, du kanske tänkte att jag menade identify:a? Jag skrev det skämtsamt, det är svårt att styra när legendaries kommer droppa, men eftersom jag inte fått några än så borde jag väl få det snart, helst efter patchen.

Permalänk
Medlem

Kul att se hur mycket/lite tur alla haft.
Själv har jag runt 200h played, fått ca 25 legendarys & 3 set delar
En polare å andra sidan, med ca 100h played, har inte fått ett enda.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk
Medlem

är det ingen som lirat diablo2? där va man tvungen o ha typ 300-400% MF för att lyckas hitta något, och endå va de otroligt svårt o få tag i något...
fast visst, det fanns ju en hel del low lvl unique/set items där, vet inte om det finns så mycke sånt i d3?

skaffa mängder av MF gear så ska du se att du kan hitta nåt nångång, om du inte har otroligt otur som mig

(jag har säkert över 100h nu, hittat 2 legendaries, inge set)

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

~160h spelat med utfallet, 4 legendaries och 2 set + högvis med gult skräp. Dock gick en set-del för 35 miljoner på AH.

Visa signatur

Diablo 3 Magic Switch
Swapping Magic Find gear in Diablo 3 made easy

Permalänk
Medlem

över 150 timmar med min barb och inte ett enda legendary eller unik hittat.. fan va värdelöst

Permalänk

Det är juh folk som farmar Act 3 inferno med magic find gear som fyller AH med prylar för 10milj bid. Barbarer och Witch Doctors som överlever med sämre gear.

Tycker Blizzard antingen tar bort 15% skatten eller ökar golddrops rejält. Så ekonomin inte blir så förstörd som den är nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crille90:

Som sagt Blizzard vill att du ska använda RMAH så dem får in mer pengar... alltid trevligt.

Men förhelvete, pengarna dem får in genom RMAH räcker inte ens till kaffe. pengarna kommer troligtvis användas för att hålla igång servrarna (som inte är billigt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Men förhelvete, pengarna dem får in genom RMAH räcker inte ens till kaffe. pengarna kommer troligtvis användas för att hålla igång servrarna (som inte är billigt).

Det är lönlöst, foliehattar skyddar bra mot sunda argument och logiskt tänkande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Men förhelvete, pengarna dem får in genom RMAH räcker inte ens till kaffe. pengarna kommer troligtvis användas för att hålla igång servrarna (som inte är billigt).

jag håller med...
rmah/ah e bara en extra funktion ifall man inte orkar/har tid att leta föremål, och som förhoppningsvis skulle dra ner på alla jävla försäljar-bottar... nån som gått in på d2 de senare...årena... o bara skapat ett normal game?, tar inte mer än 5 sec innan game´t är fullt av spammande bottar....

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Runt 100h spelat på en monk. Fått tre legendarys, alla skitdåliga och ett set-item som också sög dase. AH har väl inte tagit bort bottar, bara flyttat de till ett annat ställe. Just nu är ju spelet så designat att man mer eller mindre måsta använda AH för att progressa i Inferno.

Permalänk
Medlem

Har ca 500h och det har aldrig droppat ett set-item för mig och jag har inte fått mer än 5-6st legendarys och dom som jag fått har varit långt ifrån bra.

Har knappt hittat några ilvl63 heller och kommer troligtvis snart sluta spela (behöver nytt vapen men har inget guld) och står verkligen inte ut med A1-A2 längre som bara dropar ilvl 55+ 99,9% av gångerna med 200+ MF...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Det har blivit mer utrustnings-beroende än tidigare spel, men samtidigt sjukt dåligt med drops som är något att ha. I 2:an och 1:an så om man spelade 3-4 h så hade man åtminstonde bytt ut en utrustnings-del. Nu har jag spelat 3 akter utan att få något som är bättre än det jag har på min monk, och då är han inte level 60 och jag bara farmar utan ~45 och jag går igenom inferno. Dock 2 legendary.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Har ca 500h och det har aldrig droppat ett set-item för mig och jag har inte fått mer än 5-6st legendarys och dom som jag fått har varit långt ifrån bra.

Har knappt hittat några ilvl63 heller och kommer troligtvis snart sluta spela (behöver nytt vapen men har inget guld) och står verkligen inte ut med A1-A2 längre som bara dropar ilvl 55+ 99,9% av gångerna med 200+ MF...

Har du spelat 500h och är fortfarande kvar på act2? Eller är det bara att du inte klarar farma act3-4 effektivt? Fan jag klarade inferno efter 70h played med min barbar (solo), budgeten för min gear var väl typ 2miljoner kanske. Vad kör du för klass? Polaren är på diablo nu med sin wizard efter ca 100h, kanske har gear för 5-10miljoner. Om det tar så lång tid med vissa klasser så är jag jävligt glad att jag valde barb Hade aldrig orkat spela d3 över 100h, det är kul att klura ut hur man tar sig igenom inferno men förutom det så är det inte mycket att hänga i granen imo.

OT. Här en liten förklaring hur MF fungerar i d3 http://www.youtube.com/watch?v=QAqU4k7ONzc&list=UUeBMccz-PDZf... har man inte otroligt bra gear så man clearar jävligt snabbt med sin mf gear så känns det mer värt att köra snabba runs med dps gear ist eller script switcha gear.

Själv så hitta jag en lvl8 legendary bow efter 2h spelande, har dock inte hittat nått efter det :/

Permalänk

Har spelat <100h och har hittat 7 legendaries. Handlar bara om tur, precis som det alltid varit i Diablo serien och i alla andra hack n' slash/item grinds (WoW world drops etc.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Har du spelat 500h och är fortfarande kvar på act2? Eller är det bara att du inte klarar farma act3-4 effektivt? Fan jag klarade inferno efter 70h played med min barbar (solo), budgeten för min gear var väl typ 2miljoner kanske. Vad kör du för klass? Polaren är på diablo nu med sin wizard efter ca 100h, kanske har gear för 5-10miljoner. Om det tar så lång tid med vissa klasser så är jag jävligt glad att jag valde barb Hade aldrig orkat spela d3 över 100h, det är kul att klura ut hur man tar sig igenom inferno men förutom det så är det inte mycket att hänga i granen imo.

OT. Här en liten förklaring hur MF fungerar i d3 http://www.youtube.com/watch?v=QAqU4k7ONzc&list=UUeBMccz-PDZf... har man inte otroligt bra gear så man clearar jävligt snabbt med sin mf gear så känns det mer värt att köra snabba runs med dps gear ist eller script switcha gear.

Själv så hitta jag en lvl8 legendary bow efter 2h spelande, har dock inte hittat nått efter det :/

Kör faktiskt Barbar men har även en Wizard och Demon Hunter som har "stulit" tid.

Barbaren har dödat Ghom, Wizarden är på A1 och min DH har gjort första questet i A3, tröttnade dock på de två sistnämnda och gearar nu endast upp dom.

Största problemet är väll dock att jag är pank, hittar aldrig något vettigt och min skada suger så det tar timmar att döda något i A3, A1-A2 kan jag dock farma i sömnen.

EDIT: Plockade precis Siegebreaker.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB