Permalänk
Medlem

[Hjälp] ASrock Z77E-ITX UEFI

Hej

Har problem med nätverket på moderkortet, hittar ej adaptern i Windows 7. har läst lite om typ samma problem med deep sleep.
Men det jag tycker är konstigt är att i biosen under system browser, när man tittar på io bilden på moderkortet så är där en bock på porten och det
står att den är inkopplad med 1000mbit fast att jag inte har någon kabel i.

Vill någon med med detta kort eller liknande kolla om det är likadant på era?

wifi funkar, men väldigt dåligt, märkte ingen skillnad när jag kopplade in antennen ca 10m
Tror att nic är sönder.

Visa signatur

I7 3770@4.3Ghz (ej k!) , Asrock Z77E-ITX, G.Skill 8Gb2133Mhz, 6850 1Gb, A-Data S510 120gb, Seagate Barracuda green 2Tb, Macho se, Cooler Master MegaFlow 200, Bitfenix Prodiigy vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronny.l:

Hej

Har problem med nätverket på moderkortet, hittar ej adaptern i Windows 7. har läst lite om typ samma problem med deep sleep.
Men det jag tycker är konstigt är att i biosen under system browser, när man tittar på io bilden på moderkortet så är där en bock på porten och det
står att den är inkopplad med 1000mbit fast att jag inte har någon kabel i.

Vill någon med med detta kort eller liknande kolla om det är likadant på era?

wifi funkar, men väldigt dåligt, märkte ingen skillnad när jag kopplade in antennen ca 10m
Tror att nic är sönder.

Jag ska kika ikväll. Har samma moderkaka som du. Återkommer..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

tjena igen, nu har jag kollat och i mitt bios så står det att porten är "disconnected" som det ska vara. (använder också WiFi)

har du installerat alla drivisar från skivan?

har du kollat i enhetshanteraren efter utropstecken eller att någon hårdvara inte är installerad??

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Japp har gjord allt, kommer att RMA kortet och ångraköpet.

Så jag köpte ett nytt hos lokal butik i stället.

På Det nya kortet funkar inte sata 3, sata 2 funkar men fick inte i gång windows. flytta tillbaka till sata 3 och hittar inte disken i bios
Har updaterat biosen.

vad är det med dessa kort vågar man skaffa ett till.

Visa signatur

I7 3770@4.3Ghz (ej k!) , Asrock Z77E-ITX, G.Skill 8Gb2133Mhz, 6850 1Gb, A-Data S510 120gb, Seagate Barracuda green 2Tb, Macho se, Cooler Master MegaFlow 200, Bitfenix Prodiigy vit

Permalänk
Avstängd

jag har detta.. fungerar väl sisådär..

wifin verkar va vääldigt känslig trots sin stora antenn.. i början trodde jag att det var fel på den då internet gick skittrögt men efter omplacering så funkade de bättre.. dock får jag inte 5 streck som på¨andra enheter mobilen, och ipaden.. men de fungerar iallafall

sen stör jag mig som faaan på att jag inte kan hitta en 3e parts kylare som passar utan täcka över pci-e platsen.. har nämligen ett grafikkort där

mailade till o med asrocks support för att få tips om en kompatibel cpu kylare men inget svar

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent