Ingen effekt av brittisk Pirate Bay-blockering

Permalänk

Spotify: Det är inte mycket pengar som hamnar hos artisterna så det spelar knappt någon roll om man tankar musiken istället.
Men det är ju lagligt med spotify iaf!...

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

så vi kan sprida skräck och tukta samhället till lydnad.

Eller "så vi kan tjäna pengar på VÅRA investeringar och utgifter.
Det är inte många som ger sig på ett företags intellektuella egendom,
men när det kommer till filmbolag och dylika så är det tydligen helt plötsligt fritt fram att stjäla deras egendom utan att bry sig om konsekvenserna?
Nej, det luktar låg moral och tvivelaktigt tankesätt på långa håll.

Filmbolag slösar inte hundratals miljoner dollar på fina filmer bara för att deras verk ska stjälas av fiaskon med låg moral,
och ge mig inte det "att kopiera är inte att stjäla"-bullshit snacket, för det ÄR intellektuell egendom.

Skulle du ärligt på heder och samvete kunna säga "jag arbetar i flera månader på att göra en film men bryr mig inte om jag inte tjänar pengar pga att folk stjäl filmen online." ?..
Nej, det skulle du inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Spotify är svenskt, han som startade projektet var förövrigt med i SRs sommar-prat nyligen.

Tror att Rammestein finns på Spotify nu, även om jag inte är något fan.
Sen kan jag berätta för dig att du kan lägga in egen musik i spotifylistorna, alltså kan du lägga in dina ac/dc plattor blandat med låtarna på spotify.

Spotify fungerar så bra.

Självklart vet jag att spotify är svenskt. Vad har det med något att göra?

Om jag ska ha spotify vill jag hitta all min musik där. Inte bara en del av den. Då tycker jag det är smidigare att bara ha all min musik i Songbird då jag gillar att ha massa musik att slumpa, och inte spellistor. Ska jag betala för spotify vill jag ha all musik där inte bara mainstream.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Nämen vilken överaskning... BLOCKERING OCH CENSUR föll inte medborgarna i smaken.

Kuskarna måste vara skitsura nu när de inte kan få betalt för att skjutsa runt folk på häst och vagn eftersom någon idiot som bara vill förstöra för marknaden uppfann bilen... Men hallå, var är alla protesterande kuskar?

Detta är ju ingen direkt nyhet, men det är kul att läsa folks kommentarer. Att det på allvar finns folk som försvarar sådanna här åtgärder med att "de måste ju ha betalt"

NEJ det måste de inte! Inte på ett jobb som inte ger den lönen de önskar, då får man BYTA JOBB istället för att gå och gnälla till domstolar.

Jag tycker inte ett dugg synd om folk som "förlorar pengar" på grund av fildelningen. Det är ingen mänsklig rättighet att kräva miljarder i lön för ett jobb som inte ger den betalning man önskar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nämen vilken överaskning... BLOCKERING OCH CENSUR föll inte medborgarna i smaken.

Kuskarna måste vara skitsura nu när de inte kan få betalt för att skjutsa runt folk på häst och vagn eftersom någon idiot som bara vill förstöra för marknaden uppfann bilen... Men hallå, var är alla protesterande kuskar?

Detta är ju ingen direkt nyhet, men det är kul att läsa folks kommentarer. Att det på allvar finns folk som försvarar sådanna här åtgärder med att "de måste ju ha betalt"

NEJ det måste de inte! Inte på ett jobb som inte ger den lönen de önskar, då får man BYTA JOBB istället för att gå och gnälla till domstolar.

Jag tycker inte ett dugg synd om folk som "förlorar pengar" på grund av fildelningen. Det är ingen mänsklig rättighet att kräva miljarder i lön för ett jobb som inte ger den betalning man önskar.

Det här var garanterat dom mest idiotiska jämförelserna som du kunde dra.

Klart att dom som skapar något, ska ha betalt för det.

Eller ska vi övertala din chef om att du får mindre i lön för att din arbetskollega snodde en uppgift av dig. Det låter bra ellerhur?

- Tänkte väl inte det.

Det hela snacket om att sharing is caring, att det spelar mindre roll om Jag laddar ner en film eller inte ... Så totalt ignorant att ens tänka så.

Om personer ska fortsätta tänka så idiotiskt så kommer vi få se betydligt mindre välgjorda serier, filmer etc i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Eller "så vi kan tjäna pengar på VÅRA investeringar och utgifter.
Det är inte många som ger sig på ett företags intellektuella egendom,
men när det kommer till filmbolag och dylika så är det tydligen helt plötsligt fritt fram att stjäla deras egendom utan att bry sig om konsekvenserna?
Nej, det luktar låg moral och tvivelaktigt tankesätt på långa håll.

Filmbolag slösar inte hundratals miljoner dollar på fina filmer bara för att deras verk ska stjälas av fiaskon med låg moral,
och ge mig inte det "att kopiera är inte att stjäla"-bullshit snacket, för det ÄR intellektuell egendom.

Skulle du ärligt på heder och samvete kunna säga "jag arbetar i flera månader på att göra en film men bryr mig inte om jag inte tjänar pengar pga att folk stjäl filmen online." ?..
Nej, det skulle du inte.

När jag kan göra återköp på film som jag tycker är dålig kommer jag köpa all film jag ser, tills dess betalar jag bara för det jag tycker låter bra (Bio) och det jag sett som är bra (rea korgen).
Med så mycket dålig film som görs måste det vara bättre att göra hälften så många dubbelt så bra filmer. Sen är ju frågan när jag kan köpa/hyra filmen, som det är nu kan det vara flera månader efter den släpps om den ens kommer gå att köpa/hyra i sverige alls. Med piratat får jag tillgång till filmen direkt efter den släpps vilket kan vara avgörande om man ska se den för när hypen avtagit så kan det flesta filmerna kvitta.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crakso:

Fel. Steam och Spotify. Om tjänsten fungerar bra till ett överkomligt pris så kommer folk köpa.

" Om tjänsten fungerar bra till ett överkomligt pris så kommer folk köpa."'

Jag vet väl inte riktigt om Steam verkligen fungerar

Jag köper inte så mycket spel, då det är få spel som jag anser faktiskt är värda pengarna det kostar. Battlefield 3 är ett bra exempel, då detta var roligt i ungefär 3 - 4 veckor innan man tröttnade totalt och köpte ARMA

Annars så tycker jag mod-communityn är väldigt bra alternativ. Jag hade aldrig _köpt_ ARMA2 om det inte varit för DayZ (Som f.ö är uppe i 640.000 spelare..), som så många andra

BF3 bara dalar med spelare, mestandels pga just avsaknaden av mod-möjligheten...

----------------------------------------------

Skrivet av Pepperflame:

Spotify: Det är inte mycket pengar som hamnar hos artisterna så det spelar knappt någon roll om man tankar musiken istället.
Men det är ju lagligt med spotify iaf!...

Artisterna får pengar på annat håll. Dem större artisterna (Dem som gnäller om piratkopiering och har MSAA i ryggen) får runt 80% av sin inkomst genom konserter, 10 - 15 genom reklam osv, och <5% genom försäljning.
Det är däremot dem 5% av försäljningen som bolagen tjänar sina stora pengar på, just därför piratkopiering är djävulens verk

Sen är det en annan femma om det är lokala artister, men de flesta jag faktiskt pratat med tycker att Spotify är jätte bra, och är inte med där för pengarna, utan just att det ger dem en enormt större chans att...just bli större. Att fler får tillgång till musiken kan knappast vara negativt på något sätt

------------------------------

Skrivet av krilleoh:

Om personer ska fortsätta tänka så idiotiskt så kommer vi få se betydligt mindre välgjorda serier, filmer etc i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill bara slänga in en snabb kommentar.

När var senaste gången du såg en riktigt bra film? Och va ärlig?

Jag kan lova dig att det knappast var The Avengers osv som kostar skjortan och tillverka, men egentligen inte har någon vidare story.
Jag vet inte hur du tänker när det gäller film, men jag kan ärligt säga att med dem 100+ filmer som spottas ut varje år och kostar flera miljoner att tillverka, så är det väl...1 - 2 av dess filmer som faktiskt är värda pengarna. Resten är bara explosioner och skit, men egentligen inget som hjälper storyn

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ärsh vem köper musik idag? radio och youtube räcker långt, gratis är gött:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Det här var garanterat dom mest idiotiska jämförelserna som du kunde dra.

Klart att dom som skapar något, ska ha betalt för det.

Eller ska vi övertala din chef om att du får mindre i lön för att din arbetskollega snodde en uppgift av dig. Det låter bra ellerhur?

- Tänkte väl inte det.

Det hela snacket om att sharing is caring, att det spelar mindre roll om Jag laddar ner en film eller inte ... Så totalt ignorant att ens tänka så.

Om personer ska fortsätta tänka så idiotiskt så kommer vi få se betydligt mindre välgjorda serier, filmer etc i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu tror ju inte jag Ozzed menade artisterna utan skivbolagen, i det här fallet skivbolagen är hästkuskar, de behövs inte men vill likt fan ha betalt.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Älskar att "Bästa pris på ***" alltid matchar så bra med artikeln xD

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Musikälskare

Jaha men va trodde dom?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Det här var garanterat dom mest idiotiska jämförelserna som du kunde dra.

Klart att dom som skapar något, ska ha betalt för det.

Eller ska vi övertala din chef om att du får mindre i lön för att din arbetskollega snodde en uppgift av dig. Det låter bra ellerhur?

- Tänkte väl inte det.

Det hela snacket om att sharing is caring, att det spelar mindre roll om Jag laddar ner en film eller inte ... Så totalt ignorant att ens tänka så.

Om personer ska fortsätta tänka så idiotiskt så kommer vi få se betydligt mindre välgjorda serier, filmer etc i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Så du menar att om jag går och gör världens sämsta långfilm som kostat flera miljoner att göra och jag tycker att den är skitbra och förväntar mig att folk ska täcka upp för kostnaderna genom att köpa filmen men jag går minus i kassa så ska jag gå till domstolen och klaga på att folk inte köper min film?
Det tycker då inte jag är helt rätt. De som verkligen vill ha filmen kommer att köpa den, genom en tjänst eller i en affär. De som aldrig tänker köpa filmen, men råka "snubbla" över den och laddar ner den för att se, där lär ju inte bolaget gå minus? Om du förstår vad jag menar.

Sen finns det ju alltid de som sitter och tankar ner allt bara för att det är gratis även om de vill ha det jätte mycket, då får de väl stå ut med att kvalitén kan vara halvdan ibland.

Jag tror ärligt talat att om man skulle ta bort fildelning så skulle det enbart ge sämre PR för bolagen, jag t.ex har sett många nedladdade filmer som jag aldrig annars skulle ha sett genom att hyra/köpa.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ärsh vem köper musik idag? radio och youtube räcker långt, gratis är gött:P

Radio? Det låter ju otroligt hightech.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Radio? Det låter ju otroligt hightech.

Jao, mobiltelefonerna är avancerade nuförtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrikfotograf:

Lagligt sätt? Hört talas om streaming? Detta funkar rätt dåligt med det är lagligt.

Beror väl helt på materialet som streamas? Skulle jag sätta igång en stream med piratkopierat material så skulle det ändå vara olagligt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

När man använder The Pirate Bay så bör man använda den över https:// istället för över http://

Om en ISP censurerar DNS så kan man använda en alternative tredje-parts DNS tjänst som Google's publika DNS tjänst eller OpenDNS.
https://developers.google.com/speed/public-dns/
http://www.opendns.com/

För att komma undan censur eller för att vara anonym, så kan man använda Tor.
https://www.torproject.org/

Ett annat intressant projekt är Freenet.
https://freenetproject.org/

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av flyawaynille:

Ska jag betala för spotify vill jag ha all musik där inte bara mainstream.

Vissa ska då bara klaga... Ingen tjänst kommer att kunna erbjuda all musik, Spotify har ett stort utbud och bra mjukvara.

Lite credit får man faktiskt ge dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Det här var garanterat dom mest idiotiska jämförelserna som du kunde dra.

Klart att dom som skapar något, ska ha betalt för det.

Eller ska vi övertala din chef om att du får mindre i lön för att din arbetskollega snodde en uppgift av dig. Det låter bra ellerhur?

- Tänkte väl inte det.

Det hela snacket om att sharing is caring, att det spelar mindre roll om Jag laddar ner en film eller inte ... Så totalt ignorant att ens tänka så.

Om personer ska fortsätta tänka så idiotiskt så kommer vi få se betydligt mindre välgjorda serier, filmer etc i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Så du menar att bara för att man har lagt ner tid och pengar på att skapa något, så ska man ha betalt?

Med det resonemanget så existerar inte "floppar". Är du medveten om att produktionsbolag ibland lägger ner miljonbelopp på en film som sedan inte betalar sig, och då inte för att ingen köper eftersom de laddar ner, utan för att den helt enkelt suger? Och det är samma med musik och spel.

Gör man dåliga grejer får man inte betalt, så enkelt ä det bara, gör man däremot bra grejer spelar budget mindre roll.

Ta exemplet med Cavestory. Ett gratosspel som skaparen lyckats dra in miljonbelopp på, utan att tvinga någon att betala en spänn för.

Tänk innan du skriver.

Alla är inte köpare per automatik, och ingen har lovat någon att köpa en produkt (Än, men det kommer väl lagstiftning om att man måste konsumera kultur för X antal kronor snart om sådanna som du får hållas), och sådeles kan jag inte kräva betalt av någon bara för att jag har lagt ner tid och pengar eller vad det nu kan vara.

Om man stör sig så jävligt på att en och annan kanske laddar ner istället för att köpa produkterna bör man byta jobb. Det är som sagt ingen mänsklig rättighet att kräva att man skall ha betalt för det man gör bara för att det är "kultur", och om du nu tycker det så målar jag gärna ett antal tavor, så kan du ju se till att de blir sålda för det priset jag bestämmer sedan, för det är ju min mäsnkliga rättighet, eller hur?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

oftast när jag laddar ner spel så gör jag det som Demo, spelar så långt jag känner för och gillar jag det så köper jag det för att spela klart resten, spelindustrin ska man ju trots allt stödja

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Spotify och Steam funkar bra, så länge man har en internet uppkoppling. när switchen hos ISP'n failar så får man sitta där med sin ikonsamling och rulla tummarna tills det är fixat.

Permalänk
Medlem

Vad märkligt, det finns ju ungefär 800,000,000 andra fildelningssidor.

EDIT: Efter att ha läst alla svar och argument i denna tråden så kan jag inte annat än att lägga in folk i... 2,5 olika läger.

1. "Jag betalar för min mjukvara och vill att alla gör det, man betalar helt enkelt för det man använder".

2. "Jag betalar för vad jag tycker är en strålande produkt, det dåliga tankar jag olagligt då artisterna inte förtjänar mina pengar".

2,5. "Jag har inga pengar alternativt har pengar men kunde inte bry mig mindre, tankar om det finns bra olagligt kopior, köper det om det är lättare alternativt mycket billigt".

Vad som är moraliskt rätt vill jag inte gå in på. Men det låter som att etiken flög ut samtidigt som empatin, ibland.

Det är klurigt, unga människor är kanske de som använder sig av mest musik, film och spel men också de med minst pengar.
Vuxna, ofta rutinerade, människor är de som skapar materialet, och kanske också de med mest pengar.

Hur dessa två grupper ska kommunicera på ett vettigt sett verkar det inte vara någon som vet. Om de visst det så hade det kanske varit lättare att antingen sälja sakerna billigare, lättare eller gratis. Eller kanske något helt annat.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

När var senaste gången du såg en riktigt bra film? Och va ärlig?

2 veckor sen, American Gangster.

För att bidra till diskussionen så kan jag till mitt försvar säga att alla filmer jag laddar ner hade jag inte sett om jag inte kunnat få tag på dom gratis. Hade det inte gått att ladda ner dom hade jag aldrig kollat på film, gör det endast för att det e gratis.

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Spotify är ett av få alternativ som faktiskt fungerar riktigt bra. Fast om man ska kolla så här går faktiskt spotify minus varje år, för att folk vägrar betala 59-99kr varje månad. Folk gillar att få saker gratis.

Fast så är det ju inte heller i min mening. Folk gillar saker som fungerar smidigt och enkelt utan massa krångel. Just gratis är bara en biprodukt av de tjänster som finns tillgängliga då de är så pass smidiga och med bra kvalitet jämfört med exempelvis "betalstream".

Skulle det finnas en fungerande streamtjänst med bra kvalitet och enormt och aktuellt utbud till förmånligt pris skulle iaf jag övergå till det då man slipper lagra massa filmer på datorn och vänta på att dessa tankats hem. Man slipper även ha samvetskval och ångest över att man risker att åka fast med enorma bötesbelopp som följd.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilgf:

Bra att det fortsätter som vanligt!

Vad är det som är bra med att folk sitter och illegalt fildelar?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Så du menar att bara för att man har lagt ner tid och pengar på att skapa något, så ska man ha betalt?

Med det resonemanget så existerar inte "floppar". Är du medveten om att produktionsbolag ibland lägger ner miljonbelopp på en film som sedan inte betalar sig, och då inte för att ingen köper eftersom de laddar ner, utan för att den helt enkelt suger? Och det är samma med musik och spel.

Gör man dåliga grejer får man inte betalt, så enkelt ä det bara, gör man däremot bra grejer spelar budget mindre roll.

Ta exemplet med Cavestory. Ett gratosspel som skaparen lyckats dra in miljonbelopp på, utan att tvinga någon att betala en spänn för.

Tänk innan du skriver.

Alla är inte köpare per automatik, och ingen har lovat någon att köpa en produkt (Än, men det kommer väl lagstiftning om att man måste konsumera kultur för X antal kronor snart om sådanna som du får hållas), och sådeles kan jag inte kräva betalt av någon bara för att jag har lagt ner tid och pengar eller vad det nu kan vara.

Om man stör sig så jävligt på att en och annan kanske laddar ner istället för att köpa produkterna bör man byta jobb. Det är som sagt ingen mänsklig rättighet att kräva att man skall ha betalt för det man gör bara för att det är "kultur", och om du nu tycker det så målar jag gärna ett antal tavor, så kan du ju se till att de blir sålda för det priset jag bestämmer sedan, för det är ju min mäsnkliga rättighet, eller hur?

Är det dåligt så visst låt bli att köpa, men det ger en inte rätten att illegalt ladda ner produkten. Såna som du får mig att må illa.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SebboD:

Vad är det som är bra med att folk sitter och illegalt fildelar?

Hur många personer "fildelar" i den stora mån att man blir ett "problem" för filmnissar med slips? Inte många skulle jag säga..

Skrivet av SebboD:

Är det dåligt så visst låt bli att köpa, men det ger en inte rätten att illegalt ladda ner produkten. Såna som du får mig att må illa.

Samtidigt så får moralkärringar som dig mig att må illa

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Varför tanka? musik får man genom spotify/youtube och filmer köper man på bluray, serier streamar man på internet vilket inte är olagligt än så länge.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sephrena:

Varför tanka? musik får man genom spotify/youtube och filmer köper man på bluray, serier streamar man på internet vilket inte är olagligt än så länge.

Lite info om youtube De flesta musikstycken du hittar på youtube.. är piratkopier.. just sayin'

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Är det dåligt så visst låt bli att köpa, men det ger en inte rätten att illegalt ladda ner produkten. Såna som du får mig att må illa.

Jag har inte sagt ett dugg om vad jag gör och inte gör. Ska du snacka om att må illa som själv dömer folk vind för våg utan att ha en aning om vad de gör och inte?

Jag har FÖRSTÅELSE för och SYMPATISERAR med de som laddar ner... Därmed inte sagt att jag gör det själv.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Vad är det som är bra med att folk sitter och illegalt fildelar?

De som äger materialet tjänar gott om pengar. Varför tror du att artister själva säger att det inte spelar någon roll om folk laddar ner deras musik, de tjänar sina pengar på konserter mm. Som ett exempel.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar