Vattenkylningsläcka och grönt klet på PCI-E slot?

Permalänk

Vattenkylningsläcka och grönt klet på PCI-E slot?

Tjena! Idag började min vattenkylning läcka för jag skruva in en för lång skruv i radiatorn, men jag har vätska med utan konduktivitet så det borde väl inte vara någon fara om jag låter allt torka ett tag väl? Sen rann det ner lite vatten på grafikkortet och då blev det liksom grönt klet längst till vänster på det och längst in vid anslutningen (???) och i PCI - E slotten och 2 slots under den och jag undrar vad f*n et kan vara?

Moderkortet är ett ASRock Fatal1ty Z77 Professional

Permalänk
Medlem

Ser ut som ärg.
Spola ur med en gummituta fylld med destillerat vatten.
Eller en styv borste.
Det går iofs bra att skölja elektronik under kranen, men det blir ju sjukt noga att torka allt innan man använder det igen.

Jag skulle inte använda det innan geggan är borta iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ser ut som ärg.

Menar du ärj som i kopparärj? I så fall bör TS göra rent ordentligt så han inte får kortslutning.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

fråga Corsairs support kanske? om det var ditt h100 som gick sönder...
De av några borde ju veta vad du ska göra.

Om det var en egen radiator så har jag inget råd.
Börjar bli nervös när man läser sånt här. Känns som att någons vattenkylning läcker varje dag ^^
Övergår fan till luft snart. Är samma ljudnivå på det ändå.

Permalänk

Det är inte min H100 utan en Magicool 280 Slim.
Igår prövade jag att spruta destillerat vatten med en pipett på ärgen och det funkade hyfsat, fick bort det mesta men det sitter fortfarande kvar lite, måste jag få bort det? Och isåfall, vad ska jag använda för destillerat vatten verkar inte funka så bra.

Permalänk
Medlem

Nästa steg är ju alkohol.
Längre än så skulle jag inte gå (aceton, bensin = nono).
Huvudsaken är ju att det inte blir kortis i kontakten.

Permalänk

Kopplade precis in nya radiatorn, nu en EK CoolStream 240 XTX och startade datorn och den funkade bra, fick bild via HDMI kontakten på moderkortet. Har inte kopplat in något av grafikkorten men det blir väl nästa steg.

Prövade också att blanda i lite ättiksprit i det destillerade vattnet och det funkade lite bättre, men fick fortfarande inte bort allt.