Permalänk

Thor jords v.2

Hej jag har precis fått min nya dator thor jords v.2 och har sett att många funderar på att köpa den så tänkte ge resterande specifikationer som cdon inte nämner
den innehåller ett msi gtx 670 med moderkortet h77ma-g43 ochså msi den har ett kraftigt nätaggregat på 600w med märket corsair cx 600 man får också med när man köper datorn en steelseries kana mus musmattan är av märket steelseries också steelseries qck yror jag bestämt! Tangentbordet är michrosoft sidewinder x4. Datorn går relativt tyst den hörs men inget man stör sig på enligt mig.
Riktigt nöjd med datorn den rekomenderas starkt !
Jag har dock en fråga som någon annan kanske kan svara på ? Moderkortet h77ma-g43 kan det köra sli kollade på kortets hemsida och där såg det ut som det bara stöder crossfire .
Vet ej om jag har lagt denna tråd i rätt del annars får gärna en moderator flytta. rätt den.
Ursäktar också vissa stavfel!

Permalänk
Medlem

Vänta får man med mus tangentbord och musmatta?

Permalänk

ja blev jättenöjd när jag öppnade lådan och såg att det var med annars hade jag behövt köpt nytt!(-:

Permalänk

Hur fungerar dator med spel och hur tycker du den presterar och vad betalade du för den undrade p.g.a skulle också köpa den. Tack för svar

Permalänk

jag betalade 9000 kr. den presterar bra i spelen jag testat eller rättare sagt den maxar dom men jag har hitils bara testat diablo3 deus ex human revulition och minecraft. ska snart lägga vantarna på crysis 2 också.
Den är förvånansvärt sval den blir aldrig direkt varm låter lite som sagt men iget störande

Permalänk

Tror ni att den kommer kunna köra BF3

Permalänk

Den kommer maxa bf3 med bra fps enligt sweclockers testcenter
titta själv http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/9#...
Har precis testat crysis 2 och maxar det också

Permalänk
Medlem

Synd att det har fuskat på ett par punkter:
-Inget SLI stöd.
-H77 kort kan inte överklockas.

Det ser annars ut som ett prisvärt paket.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31

Permalänk
Medlem
Skrivet av viking99:

Synd att det har fuskat på ett par punkter:
-Inget SLI stöd.
-H77 kort kan inte överklockas.

Det ser annars ut som ett prisvärt paket.

Känns ju inte så genomtänkt att ha 3570K om man använder H77 då kunde lika gärna valt 3550 (0,1Ghz lägre klock) och sparat 150kr.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Den kostar 9k och det känns att den är lite för bra för att vara sant finns det något som är dåligt i den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danneboy300:

Den kostar 9k och det känns att den är lite för bra för att vara sant finns det något som är dåligt i den?

Två saker vad jag kan se.

1. Du har ett sämre nätagg än vad du vanligtvis skulle ha i en så pass bra dator. Corsairs cx serie håller inte samma klass som man är van vid med corsair (TX, HX och AX serien.)
2. moderkortet man har satt in ett h 77 moderkort som inte kan anändas för att klocka upp cpu och som inte stöder SLI.

Annars är den väldigt prisvärd.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31

Permalänk

Kan man få bilder av allt som fanns med i datorpaketet skulle vara jävligt tacksam då jag vänta fotfarande på att den ska komma i lager.

Permalänk

ska försöka fixa några bilder imorgon har inte kvar några kartonger. (-:
eller rättare sagt senare idag

Permalänk

Tack skulle upskattas om du kunde bara ta 1 eller 3 bilder på det som kom med t.e.x musen , datorn och tangetbordet etc

Permalänk

Tyvärr så kunde jag inte ta några bilder ): men googla på steelseries kana och microsoft sidewinder x4 så får su se hur det ser ut

Permalänk
Medlem

Prismässigt så hamnar i alla fall delarna under vad de gör om man skulle bygga själv, konstigt nog.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Prismässigt så hamnar i alla fall delarna under vad de gör om man skulle bygga själv, konstigt nog.

Är väl en kombination av att CDON dels köper in i stora partier och därför får ner priset och av att de försöker etablera sig på marknaden och därför för en stund är beredda att inte gå med vinst/rent av gå med viss förlust.

En bra deal är det ju onekligen hur som helst, ångrar lite att jag var för betänksam för att köpa innan första lagret tog slut trots att jag såg annonsen tidigt. Kommer nog slå till när den väl går att beställa igen förutsatt att det fortfarande är 10 % rabatt

Permalänk
Medlem

Har en lite skum fråga: Jag har en skärm som jag är toknöjd med, HP w2207, och helst inte vill byta bort. Dock stödjer den bara 1680x1050. Är det overkill att köpa Thor Jords med GTX 670 om jag inte ska köra högre upplösning?

Permalänk

min skärm är bara 1440x900 men det ser grymt ut ändå tänker uppgradera till en skärm med högre upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av mape78:

Har en lite skum fråga: Jag har en skärm som jag är toknöjd med, HP w2207, och helst inte vill byta bort. Dock stödjer den bara 1680x1050. Är det overkill att köpa Thor Jords med GTX 670 om jag inte ska köra högre upplösning?

Tja... Vill vi vara optimister kan vi ju kalla det för framtidssäkert då du X antal år ifrån nu fortfarande kan använda datorn till krävande saker på din "maxupplösning"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KristoferO:

Är väl en kombination av att CDON dels köper in i stora partier och därför får ner priset och av att de försöker etablera sig på marknaden och därför för en stund är beredda att inte gå med vinst/rent av gå med viss förlust.

En bra deal är det ju onekligen hur som helst, ångrar lite att jag var för betänksam för att köpa innan första lagret tog slut trots att jag såg annonsen tidigt. Kommer nog slå till när den väl går att beställa igen förutsatt att det fortfarande är 10 % rabatt

Antagligen, tror inte de går med förlust dock, men det är en väldigt prisvärd dator.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

borde jag köpa den här? datorn den verkar skit bra men den har ju inga ssd? gör det något? och kan datorn i sig maxa bf3?

Permalänk

du kan maxa bf3 och kan alltid lägga till en ssd senare om du skulle vilja det men jag tycker inte att en ssd är prio ett i en speldator

Permalänk

Är det led fläktar i datorn? ( om, vilken färg.^^)

Permalänk
Medlem

ursäkta för att jag lånar tråden lite men borde jag köpa thor jords v.2 eller denna som jag lagt ihop själv http://www.inet.se/kundvagn/visa/2038355/2012-07-17 ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaddis:

ursäkta för att jag lånar tråden lite men borde jag köpa thor jords v.2 eller denna som jag lagt ihop själv http://www.inet.se/kundvagn/visa/2038355/2012-07-17 ??

Jag personligen skulle nog kört på det du lagt ihop om jag själv, just för att i framtiden kunna köpa en bättre cpu kylare och börja klocka.

Jag skulle även sparat lite till och köpt Retail versionen av Windows 7 istället för OEM, ännu en gång bara min personliga åsikt.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Trooper - Mobo: Asus MAXIMUS V FORMULA - CPU: Intel Core i7 3770K 4,6Ghz - Kylare: Phanteks PH-TC14PE - RAM: Corsair 16gb 1600Mhz - GPU: EVGA GeForce GTX 680 FTW 2048MB (SLI) - PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold - Lagrings enheter: Samsung 830 256GB & Seagate Barracuda 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaddis:

ursäkta för att jag lånar tråden lite men borde jag köpa thor jords v.2 eller denna som jag lagt ihop själv http://www.inet.se/kundvagn/visa/2038355/2012-07-17 ??

Prestandamässigt blir det rätt lika. Fördelen med ditt system är att du kan klocka upp processorn om 3 år när du känner att du vill ha mer prestanda ur den. Obegripligt nog har CDON kombinerat ett h77 moderkort (ej klockbart) med en 3570 K .

Med en fullversion av windows slipper du problem och samtal med microsoft vid byte av komponenter/moderkort i datorn. Det är i.m.o. värt en hundralapp till.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31

Permalänk
Medlem
Skrivet av viking99:

Prestandamässigt blir det rätt lika. Fördelen med ditt system är att du kan klocka upp processorn om 3 år när du känner att du vill ha mer prestanda ur den. Obegripligt nog har CDON kombinerat ett h77 moderkort (ej klockbart) med en 3570 K .

Med en fullversion av windows slipper du problem och samtal med microsoft vid byte av komponenter/moderkort i datorn. Det är i.m.o. värt en hundralapp till.

funkar inte det os:et jag tog? och funkar chassit bra med de andra delarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaddis:

funkar inte det os:et jag tog? och funkar chassit bra med de andra delarna?

Enligt specen ska grafikkort upp till 320 mm få plats så det ska fungera med dina delar.

Enligt Microsoft gäller en OEM version endast för en dator och om du byter moderkort eller systemdisk ska du enligt dem köpa nytt windows. Nu brukar det fungera ändå men man får ringa till Microsoft och be att de låser upp ditt windows så att du kan installera det igen. Med tanke på att prisskillnaden inte är större än 100 kr så kan det vara skönt att slippa vara i händerna på Microsoft.

EDIT När jag köpte hade CDON W7 home premium för 999 kr. Jag såg inga andra bra priser på W7 just nu så du får köra på en OEM version eller vänta tills cdon får in det igen.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31

Permalänk
Medlem
Skrivet av viking99:

Enligt specen ska grafikkort upp till 320 mm få plats så det ska fungera med dina delar.

Enligt Microsoft gäller en OEM version endast för en dator och om du byter moderkort eller systemdisk ska du enligt dem köpa nytt windows. Nu brukar det fungera ändå men man får ringa till Microsoft och be att de låser upp ditt windows så att du kan installera det igen. Med tanke på att prisskillnaden inte är större än 100 kr så kan det vara skönt att slippa vara i händerna på Microsoft.

EDIT När jag köpte hade CDON W7 home premium för 999 kr. Jag såg inga andra bra priser på W7 just nu så du får köra på en OEM version eller vänta tills cdon får in det igen.

ok tack! ska nog vänta tills cdon får in det på lager igen