Kan koppla in enbart fläkten på nätagget?

Permalänk

Kan koppla in enbart fläkten på nätagget?

Hejsan alla clockare!
Jag hittar ingen tråd om detta så gör en ny
Kan man koppla in Enbart en fläkt i nätagget? Jag menar att det enda som är inkopplat är fläkten. Inget moderkort, inget grafikkort, ingenting annat. Bara fläkten. För att kolla så att fläkten fungerar.

Permalänk
Medlem

Ja, men det beror lite på nätagget. Många nätagg kräver lite last för att starta helt. Så en fläkt och en hårddisk går garanterat, men bara en fläkt är kanske lite klent.

Testa?

Vilka pinnar du ska kortsluta för att starta nätagget finns det otaliga trådar om.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krossaren96:

Hejsan alla clockare!
Jag hittar ingen tråd om detta så gör en ny
Kan man koppla in Enbart en fläkt i nätagget? Jag menar att det enda som är inkopplat är fläkten. Inget moderkort, inget grafikkort, ingenting annat. Bara fläkten. För att kolla så att fläkten fungerar.

Nätaggregatet ger inte ström om datorn inte är på. Du kan lura det genom att tjuvkoppla agget, men det är egentligen inget jag rekommenderar. Har en känsla av att det är tillräckligt med kräm i ett 9V batteri.

Permalänk
Skrivet av Racka:

Nätaggregatet ger inte ström om datorn inte är på. Du kan lura det genom att tjuvkoppla agget, men det är egentligen inget jag rekommenderar. Har en känsla av att det är tillräckligt med kräm i ett 9V batteri.

http://www.inet.se/produkt/5322065/cooler-master-120mm-sickle... man koppla in den på ett 9v batteri eller vad menar du?