Intel tror på billigare Ultrabooks till hösten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Är verkligen samsung så dåligt? Dom fick ju trots allt betyget bra produkt på sweclockers undersökning. http://www.sweclockers.com/recension/15250-sex-ssd-enheter-i-...

Dom körde här en Samsung 830, du talar ju dock om 9-serien.

I en review av 9 series skrev att dom rekommenderade 830 om man ville ha en snabb laptop pga SSDn. ><

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk

Jag hoppas på en 15" ultrabook med SSD på i vart fall 128GB :).

Permalänk
Hedersmedlem

Krav:

15" skärm med 1920x1080 pixlar IPS-panel, obefintliga skärmkanter, tillverkad i aluminium elller kompositmaterial, Ivy Bridge i7, Thunderboltanslutning, 8+ GB ram, 256 GB SSD, bakgrundsbelyst tangentbord, ~10.000 kronor inkl. moms.

Då öpnnar även jag upp plånboken.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Lika tung som en desktop, mindre skärm, bra slöare och du får den attraktiva Quasimodo looken du alltid längtat efter

Håller inte med. Här är mina WEI-poäng:

Processor: 7,1
RAM: 7,5
Grafik: 6,5
Spelgrafik: 6,6
Hårddisk; 7,9

Samsung S9 15", 1.6 kg men dyr.

Permalänk
Skrivet av Alexei:

Tror faktiskt att val av SSD är viktigare. Läste något test om att Samsung Series 9 hade mkt kass SSD, en dålig SSD gör mer än GPU och CPU tillsammans för en laptops prestanda när det gäller att surfa m.m.

http://thessdreview.com/Forums/priority-help-support/2476.htm
Finns även lite seriösa reviews som visar samma sak.

Därför Samsungen går bort för mig...
Får köpa nåt där man kan slänga in en Crucial M4 på 7mm eller nåt, 512 gig undrar iofs om dessa ultrabooks har sata 6 gbps...

Vissa har fått sin Samsung med en Sandisk, vilket är ett nerköp. Jag fick min med en Samsung SSD och scorar 7,9 i WEI vilket
jag är nöjd med.

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Med ultrabook tycker jag det har menats en liten lätt laptop, med snabb CPU och där dom är välbyggda med kvalite.

Det här känns mer som en ny klass netbooks med snabbare CPU + pekskärm.

Om hybrider hamnar här med tex löstagbart tangentbord m.m + pekskärm är väl ok, men en traditionell laptop även om det är en ultrabook bör inte ha pekskärm, gud vad kladdigt, sen passar inte traditionella laptops eller stationära att ha pekskärm alls till, bara jobbigt att använda, men nåja naprapaterna ska väl ha jobb dom också

Nja tycker tvärtom att dom INTE ska ha diskreta grafikkort, jag förknippar inte ultrabook som spel datorer, utan som snabba i CPU och SSD lätta och god kvalitet, med bra batterilivslängd, bra för jobb och och studier där den kan hänga med lite överallt.

Vill man spela på sin bärbara finns det sådana som lämpar sig bättre, och ska man inte spela så behöver man i 999 fall av 1000 inte mer än inbyggda grafiken i CPU.

Jag ser ingen anledning att de INTE ska ha ett "riktigt" grafikkort i sig, det går ju att ha ssd och snabb cpu, god kvallitet och bra batteritid även om man har ett diskret grafikkort, det kan vara där och endast användas när de behövs, då slipper man problemet med att behöva ha en annan dator.

Det ända som man kan förlora är att den väger LITE mer vilket för mig inte spelar någon roll. Jag tycker det inte är värt att lägga 8000+ på en dator som inte räcker för alla ens behov (behöver inte vara bäst på allt, bara klara av det).