2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Skrivet av BrainOfSweden:

Detta var just den ledtråd jag sökte. Fick en mystisk handskriven avi på posten i går, med avsändaren "Belgien". Trodde att det kunde vara där dom hade lagret de skicakdes från, men trodde dock mer på att det var en sommarjobbare som inte kände igen Hollands landskod (väntar paket därifrån också). Återkommer när jag hämtat ut det, ska till stan nu!

Har nu hämtat ut den. Som de flesta bekräftat rör det sig om en Seagate Expansion USB3.
3,5" och USB3 istället för 2,5" USB2 känns riktigt bra med det priset. Det var inget krångel med drivrutiner heller. Värt att nämna är att man får med adaptrar så att man kan använda disken på de flesta platserna i världen.

Permalänk
Medlem

Så det är 5900 RPM och inte 7200? Äsch. Jaja, kan väl inte klaga med tanke på priset.

Permalänk
Medlem

Fått faktura, fick den igår, men inte fått avi eller diskarna idag.. Morr.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Fick min idag, funkar klockrent och blir inte det minsta varm...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag tror jag klarar mig denna månaden men vad gör jag sedan...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Behöver man fixa något med drivrutiner när man får dem? Tänkte bara koppla in dem direkt i routern som nätverksdiskar annars

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av laserkatten:

Det var inga större konstigheter. Först får man bryta upp själva plastchassit med något verktyg. Jag använde två vanliga bordsbesticksknivar. Därefter sitter det fyra skruvar gömda under gummidämparna. Sedan är det bra att dra ut själva disken. Efter att jag stoppat in nya disken i min stationära dator monterade jag en 250 GB disk jag hade liggande i garderoben i plastchassit och den funkar nu perfekt som extern HDD.

Tackar, det där skall jag göra när disken kommer.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Idag kom min 2terabajtare i brevlådan.

Inne på disken finns installationsfiler, registrering ect. Vad är detta? Disken fungerar ju, så vad är dom till för?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme3
Athlon II X4 640@3.6Ghz med Hyper TX3
8GB DDR3@1600MHz
Powercolor 280x TurboDuo OC
Corsair CX 400w

Permalänk
Skrivet av diamanten:

Idag kom min 2terabajtare i brevlådan.

Inne på disken finns installationsfiler, registrering ect. Vad är detta? Disken fungerar ju, så vad är dom till för?

Registreringsfilerna är för kundsupport och garantiärenden (disken säljs inte bara i Sverige). De andra filerna är väll sånt som t.ex gör att disken får en unik Seagate ikon i "den här datorn" i windows. Man kan utan problem formatera och ta bort allt det där.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

Får hoppas att även min disk dyker upp i brevlådan idag(så slipper jag ta mig till posten, så jobbigt alltså). Posten brukar komma ganska sent på dagen nu under sommaren, så än så länge har jag inte fått någon post.

Permalänk
Skrivet av laserkatten:

Registreringsfilerna är för kundsupport och garantiärenden (disken säljs inte bara i Sverige). De andra filerna är väll sånt som t.ex gör att disken får en unik Seagate ikon i "den här datorn" i windows. Man kan utan problem formatera och ta bort allt det där.

Hur viktigt är det att registrera den? Man har väl ändå garanti genom cdon? Registrerar ni andra?

Edit:
Jag registrerade den, kanske var lika bra.

Edit 2:
Räcker det med att bara ta bort filerna, eller ska man formatera den?

Edit 3:
Jag formaterade den.

Jesus, har inte 3.0 i min nuvarande dator och har inte plockat ur disken och kopplat in som intern. Går duktigt segt att flytta över 400gb film, lol.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme3
Athlon II X4 640@3.6Ghz med Hyper TX3
8GB DDR3@1600MHz
Powercolor 280x TurboDuo OC
Corsair CX 400w

Permalänk
Medlem

Plingade just på dörren. Fan inte någon jobbig granne tänkte man direkt men där stod brevbäraren med ett fint paket. Vilken härlig överraskning!

Permalänk
Medlem

Jag vill med ha min disk!! Brevbäraren har redan varit här och inte har jag fått varken avi eller paket..

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

De som har 3.0 i burken, vilken hastighet får ni överlag om ni kör över en stor fil (typ 4-8GB)?

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Skrivet av Pappy:

De som har 3.0 i burken, vilken hastighet får ni överlag om ni kör över en stor fil (typ 4-8GB)?

-----------------------------------------------------------------------
CrystalDiskMark 3.0.1 x64 (C) 2007-2010 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/
-----------------------------------------------------------------------
* MB/s = 1,000,000 byte/s [SATA/300 = 300,000,000 byte/s]

Sequential Read : 131.747 MB/s
Sequential Write : 126.793 MB/s
Random Read 512KB : 42.618 MB/s
Random Write 512KB : 65.396 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 0.483 MB/s [ 117.9 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 1.100 MB/s [ 268.6 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 0.499 MB/s [ 121.9 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 1.086 MB/s [ 265.0 IOPS]

Test : 1000 MB [D: 7.8% (145.2/1863.0 GB)] (x5)

OS : Windows 7 Home Premium Edition SP1 [6.1 Build 7601] (x64)

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Jag vill med ha min disk!! Brevbäraren har redan varit här och inte har jag fått varken avi eller paket..

detta kanske är helt orelaterat men såhär skrev maxfps.se på facebook idag

"maxfps.se
Väntar du på paket från oss?

Vi har fått information av Posten att de för närvarande har problem med SMS-aviseringar. Om du går och väntar på ett paket så kan det hända att det redan ligger på utlämningsstället. Du kan kolla vart paketet befinner sig via ditt kolli-id som Posten mailat till dig. Om det är framme går det bra att hämta ut det med kolli-id istället för SMS-avi.

Har du inte ditt kolli-id maila ditt ordernummer till order@maxfps.se och be om ditt ordernummer så hjälper vi dig!

/Daniel
Gilla · · Dela · 115 · för ungefär en timme sedan · "

kanske är värt turen ner ändå?

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Har heller varken fått diskar eller avi idag :/ Tråkigt

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem

Fick ett AVI idag, hämtade ut och märkte att det bara var en hårddisk, gick in och frågade om det råkade ligga ett till? Som svar sa de att jag behövde en till AVI, de var väl för lata för att kolla... :/

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av shiroW:

detta kanske är helt orelaterat men såhär skrev maxfps.se på facebook idag

"maxfps.se
Väntar du på paket från oss?

Vi har fått information av Posten att de för närvarande har problem med SMS-aviseringar. Om du går och väntar på ett paket så kan det hända att det redan ligger på utlämningsstället. Du kan kolla vart paketet befinner sig via ditt kolli-id som Posten mailat till dig. Om det är framme går det bra att hämta ut det med kolli-id istället för SMS-avi.

Har du inte ditt kolli-id maila ditt ordernummer till order@maxfps.se och be om ditt ordernummer så hjälper vi dig!

/Daniel
Gilla · · Dela · 115 · för ungefär en timme sedan · "

kanske är värt turen ner ändå?

Jo, men har ju inte koli-id heller "/

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Nehepp, inget paket på posten och inget avi heller. Vad fan då. :l

Permalänk
Medlem

En gång för alla så kommer paketet ifrån Belgien OCH ni kommer INTE att få något SMS

Paketet levereras med Posten och beroende hur er post funkar så kan det dröja en dag eller två.

Själv så bor jag ute på landet och har fått sammanlagt fem diskar vid tre tillfällen så "Hang On"...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väldigt kort sladd man får med, är detta samma för er med 2TB varianten?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Väldigt kort sladd man får med, är detta samma för er med 2TB varianten?

Likadan till bägge...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Väldigt kort sladd man får med, är detta samma för er med 2TB varianten?

2TBarn har längre sladd än 1TBarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hot Dogs:

2TBarn har längre sladd än 1TBarn.

Fel av mig Dom såg lika långa ut när dom låg upplindade...

My bad...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har fått hem en avi idag så man får väll masa sej ner till posten då snart.
Skönt att den kom tillslut då slipper jag ringa ang. fakturan jag fick igår också...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Haha, ja, man har AVI:t. Men gissa vad som händer där jag ska ta ut paketet? Jo, deras dator kraschar... Not my day eller? Så med andra ord, ingen disk idag inte

Permalänk

Yey brevlådan var full med ett stort paket idag 2tb
Tur att posten såg att brevlådan var öpplåst.
Låter typ inget men man fick ganska stor elkabel som har olika utag man kan byta mellan.

Permalänk
Medlem

#1499 inlägg i tråden, bra jobbat!

Jag fick hem 2tb idag med, inte hunnit testa den ännu dock...

Permalänk
Medlem

Min har stått som status packas ett bra tag nu...
Enl deras sida ska ju "varorna packas" innebära att de skickas innom en arbetsdag