Permalänk
Entusiast

Hur spelar ni support?

Som titeln säger, hur spelar ni support?!

Själv så har jag en sträng regel för mig själv att jag alltid ska ha en bipod och vara så nära M-COMs som möjligt och beskydda dom med any means necessary!
I Battlefield 3 känner jag mig inte feg alls när jag sitter med en bipod längs en korridor och bara sprejar ner fiende efter fiende för jag tar Battlefield 3 mer seriöst än till exempel MW3 där man bara kan springa omkring som en huvudlös kyckling och få killstreaks till ett montage...

Men hur använder ni support? Slänger ni på en foregrip och flankar motståndarlaget och skjuter dom bakifrån eller använder ni support som Assault fast med ammo-lådor?

Strategierna är många, berätta eran (Gärna eran favorit-LMG också, min är PKP Pecheneg pågrund av den höga skadan och generella "Rambo"-känslan )

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Döda allt och alla.

Nä men, att försöka ta sig runt och bakifrån är alltid kul på Metro, vilket är mapen där jag oftast kör support då jag anser att det är en klass där man ligger och mejar ner allt tack vare mycket ammo.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

På metro blir det mycket L86A2 med supressor och foregrip
flanka, attackera och lite kniva när tillfälle ges
men det beror lite på vad situationen kräver
annars blir det LSAT med bipod om man behöver låsa någon korridor
större kartor blir det mycket AS-VAl eller UMP-45 med supressor

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Aggressivt, precis som med alla andra klasser

Använder mig aldrig utav foregrip, förutom på vapen med helt okontrollerbar kick (så som F2000) :P, brukar huvudsakligen använda mig utav M27A och ibland RPK eller L86A2, släng på antigen Heavy Barrel eller Flash Suppressor, ett enkelt Reflex eller Kobra sikte och bipod fall jag känner att de kan behövas, oftast skippar jag även bipod då jag inte tycker om att ligga still förlänge och vill kunna vända mig 180grader snabbt fall de behövs!

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Skrivet av Jerkanftw:

Döda allt och alla.

Nä men, att försöka ta sig runt och bakifrån är alltid kul på Metro, vilket är mapen där jag oftast kör support då jag anser att det är en klass där man ligger och mejar ner allt tack vare mycket ammo.

Du är inte sådan så att du går Medic och spammar med heals under rulltrappan?

Permalänk
Medlem

Har jag en pkp eller liknande brukar jag sätta upp ett bipod och försvara en punkt eller sätta mig en bit bakom när vi anfaller och plocka de som försvarar. Problemet med bipod är att även om man kan ta ut medics på rätt så långs håll utan problem så är man ett extremt lätt mål för recons. Alla som säger att recons är värdelösa har tydligen aldrig spelat mot supports

Det kan också vara rätt så bra att spela ungefär som man skulle ha gjort med medic fast med en L86A2 eller IAR. Funkar rätt så bra och lite extra eldkraft + resupply på frontlinjen är aldrig fel

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

kör med bipod extanded mag och holo sikte på m60E4 och m240b för att defenda eller campa som vissa säger och när jag bara känner för att köra mer fritt kör jag oftast med m249 eller mg36 med foregrip och holo sikte och ibland extanded mag eller suppressor

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Entusiast

Hahaha, försvarade nyss korridoren på Métro vid B (?) på steg 3 i Rush.
Jag sköt oavbrutet 200 skott rakt in i väggen och dom idioterna bara sprang in mitt i min skjuteld och kallade mig för camper, <3 Battlefield 3!
Dom gav mig nog cirka 10 kills och M-COMen blev försvarad-Mission complete

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Defensivt med claymores, har alltid ammobag ute, ger täckande eld när det behövs, är passiv aggressiv när fienden försöker trycka på.

Permalänk

Följer med ett par andra i samma grupp och skjuter understödseld när de rycker fram... support, you know.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Som en slags variant av spec-ops klassen. Spelar väldigt mobilt springandes från flagga till flagga så ligga stilla och spraya 200 skott mot nån chokepoint är inget för mig.

M27 IAR - Kobra/HB/Bipod som jag dock sällan vecklar ut. Mitt nummer ett vapen generellt också.
M93R eller .44
C4 - Anledningen till varför jag ens lirar Support överhuvudtaget. Kärlek i degform.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Jag drar mitt majestätiska stridsrop innan jag dyker in i stridens hetta med min M104 och handgranatssprinten mellan tänderna. No guts, no glory.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Håller en tagen försvarställning och täcker av ett område för att göra framryckning för vänliga lättare

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

PKP med bipod & extended mag. Placera ammo crates på strategiska ställen där så många lag medlemmar som möjligt får ammo.
Sen bara spray & pray i fiendens riktning

Permalänk
Medlem

Jag tar min Pecheneg och lägger mig på valfri plats, gärna långt bort, pechenegen är ju nästan en sniper! Sen så skiter jag i att lägga ut ammo till folk som frågar!

Skämt osido.. Spelar inte mycket support men när det väl händer är det med PDW eller något mer assaultliknande vapen! Och så slänger jag ut ammo såklart, sällan jag använder c4/claymore annat än på tex rush Och jag spelar mest "run and gun" och inget campande här inte

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

Kör m249 med extended mag, flankar och sprejar ner varenda levande organism som rör sig inom mitt sikte. Sjukt kul på 64 manna conquest i metro

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk

RPK-74M med iron sights, känns mycket bättre att köra utan sikten på den. CoD-skadad antar jag...

Sen springer man runt och dödar så mycket som möjligt förstås

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Letar efter ett bra stället att sätta upp Ksp58 på, lägg en låda amma, regna bly över fienden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Som titeln säger, hur spelar ni support?!

Men hur använder ni support? Slänger ni på en foregrip och flankar motståndarlaget och skjuter dom bakifrån eller använder ni support som Assault fast med ammo-lådor?

Strategierna är många, berätta eran (Gärna eran favorit-LMG också, min är PKP Pecheneg pågrund av den höga skadan och generella "Rambo"-känslan )

Jag kör alltid m249, forgrip och extended mag. Skulle lika ägrna kunna unbinda min proneknapp för jag ligger nog ner i snitt 2 gånger per match typ. Allt hålla sig i rörelse är poängen, aldrig stå still för då är man ett för lätt target.

Kan väl säga att jag spelar som assult fast med ammolådor.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"