2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

edit gick nu men flyttades fan bara fram 9 dagar? oacceptabelt, ska vara 2 veckor inte mindre.

Jag kontaktade Klarna via mail och dom skjöt upp förfallodatumet till 2012-08-10. En timma efter att jag hade kontaktat dom så landade HDD:n i brevlådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Fortfarande inga 2tb diskar... Fakturan löper ut den 27e. Ni som fått diskarna, fick ni hämta ut dom på närmsta postkontor? Tyckte jag läste att vissa fick i brevlådan vilket låter extremt riskabelt?! Är det några som har valt faktura-betalning och fått 2tb diskarna än? Trodde verkligen diskarna skulle komma idag.

Mina kom till COOP Backaplan (Tydligen mitt närmaste Postombud... ~halvmil) den 20/7. Fick dock AVIn idag ner i brevlådan. Hårddiskarna är ju inte direkt små, därav inget som kan släppas ner i brevinkastet. Tror dock att de får plats i de flesta brevlådor. Paketet har stämpel från Belgien

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Frågar igen, någon som har fått paket och bor i norra delen av Sverige ännu (norr om Sundsvall)?

Bor i Sollefteå och fick min i fredags... hämtade ut den igår först.

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Medlem

Fick avi till två separata försändelser idag. Får se om jag orkar ta mig till affären eller inte, ska ju beta-testa "postman" kl 18!

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Har laggt ner en massa tid nu på detta, det får räcka för min del ... hoppas någon annan kan ta över... CU vänner runt bland trådarna...:)

tack för ditt hästjobb, guldklockan kommer med posten.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Fortfarande inga 2tb diskar... Fakturan löper ut den 27e. Ni som fått diskarna, fick ni hämta ut dom på närmsta postkontor? Tyckte jag läste att vissa fick i brevlådan vilket låter extremt riskabelt?! Är det några som har valt faktura-betalning och fått 2tb diskarna än? Trodde verkligen diskarna skulle komma idag.

Skrivet av Hzup:

Mina kom till COOP Backaplan (Tydligen mitt närmaste Postombud... ~halvmil) den 20/7. Fick dock AVIn idag ner i brevlådan. Hårddiskarna är ju inte direkt små, därav inget som kan släppas ner i brevinkastet. Tror dock att de får plats i de flesta brevlådor. Paketet har stämpel från Belgien

om de skickas från nått externt förtag utomlands är chansen/risken stor att det inte är Posten utan nån annan budfirma som kommer med det. väldigt många av de prylar jag fått från särskilt runt Europa eller Asien tenderar dessutom att slutlevereras kvällstid av nått mysko fraktbolag jag inte ens hört talas om.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Har fått fakturan, men inga Avi lappar..
Eller så har nån tattat dom från brevlådan, vad vet jag?

Permalänk
Medlem

Så, nu har jag hämtat ut mina. Det var lite halvtaskigt packat så hårddiskarna har skumpat omkring rätt mycket. Ena kartongbiten som de fyllt ut med klarade inte trycket och tejpen de använde har sviktat så ytteremballaget buktar ut en hel del.

Något som var intressant med strömadaptern var att man kan byta ut pinsen så att den funkar i UK/EU/NA/AU.

Jag behövde heller inte visa leg när jag hämtade ut paketen. Intressant med tanke på att jag kom med två avi. Vore ju inge skoj om någon fått för sig att kika i min brevlåda innan jag kom hem. Undrar om det var fail från ombudets eller leverantörens sida.

Hur som haver, nu har jag mina diskar och hoppas på att jag inte behöver utnyttja Seagates 3års-garanti.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

hepp, bara jag som inte fått diskarna ?

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av hanjou:

hepp, bara jag som inte fått diskarna ?

Nä det är fler

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

hepp, bara jag som inte fått diskarna ?

sitter också och väntar...

Permalänk
Medlem

Då har mina kommit till dörren.
Kändes lite onödigt att skicka 8 st paket istället för 1 stort med 8x leveransinfo + 8x kundtjänstundersökning.

Men verkar ha kommit fram hela och trygga (visuell inspektion) får man köra full diskkoll vid engagmang.

Visa signatur

Inget är omöjligt, bara det att det omöjliga tar lite längre tid

Permalänk
Medlem

Fått min 2tb idag i brevlådan, funkar bra men dåligt packat som någon annan skrivit. Däremot kan jag inte hålla med om att disken är tyst, min 2tb WD är betydligt tystare men å andra sidan snurrar väl den bara i 5400 rpm...

Permalänk
Medlem

2012-07-23, inlägg #47 i loggboken

Grillade hamburgare till middag när jag kom hem från jobbet. Hade inte kommit någon hårddisk idag heller. Börjar bli riktigt frustrerande. Fick stor lust att kontakta CDON och klaga men lyckligtvis var hamburgaren god och fick mig på bättre tankar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

2012-07-23, inlägg #47 i loggboken

Grillade hamburgare till middag när jag kom hem från jobbet. Hade inte kommit någon hårddisk idag heller. Börjar bli riktigt frustrerande. Fick stor lust att kontakta CDON och klaga men lyckligtvis var hamburgaren god och fick mig på bättre tankar.

hm, vart sugen på hamburgare...

afk på väg till ica.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk

Gissningsvis sitter det en person nere i Belgien och manuellt går igenom cdon:s beställningar och paketerar dom en efter en (därav den ojämna leveranstiden till oss), skickar dom med vanlig post utan att ens kunna spåra paketen. Lite riskabelt tycker jag... Fast säkert det bästa alternativet för cdon som det nu blev.

Skulle ju kunna hävda att jag inte fått nåt paket, för vem kan påstå motsatsen... Fast nej det kommer jag inte göra Är helnöjd med min disk..

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk

Haha, köpte en 2 TB western digital i söndags, extern då förstårs. Kostade 674 med frakt, visst lite dyrare än för er men jag fick den å andra sidan idag. Två dagar från köp till leverans alltså. CDON.com.

Edit: Sorry rörde ihop dagarna, beställde disken i fredags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Haha, köpte en 2 TB western digital i söndags, extern då förstårs. Kostade 674 med frakt, visst lite dyrare än för er men jag fick den å andra sidan idag. Två dagar från köp till leverans alltså. CDON.com.

hmm, hur fick du det priset?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nagel:

hmm, hur fick du det priset?

De hade kampanj, 25% rabatt på extern lagring.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

De hade kampanj, 25% rabatt på extern lagring.

de har fortfarande den kampanjen men jag ser bara WD disk för 899:-

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nagel:

de har fortfarande den kampanjen men jag ser bara WD disk för 899:-

Nej, kampanjen gällde till 20/7. Likt ett flertal andra kampanjer på CDON så visas den fortfarande, men gäller inte.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag har fått min. För över lite semesterfilmer just nu. Bara 21 timmar kvar

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att man har en avi som väntar när man kommer hem imorrn, har vart borta över helgen.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Har inte fått min hårddisk.

Skickades era försändelser som Posten VARUBREV så som CDON brukar?

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

CDON är fantastiska. Beställde 6 st diskar i sammanlagt 3 beställningar.
Avbeställde därefter 4 diskar. Nu har jag ändå fått fakturor för 6 diskar men endast levererats 2 diskar.

Permalänk
Medlem

Jag har heller inte fått mina diskar än, börjar bli något frustrerad kan jag meddela...

Visa signatur

Gaming: Intel i7 4770-K 3,5GHz | ASUS 780GTX | 8GB Corsair | ASUS mobo | 1st Samsung SSD 128Gb | 1st Samsung SSD 256Gb | 1st Western Digital 1Tb |
Server: Intel i7 920 | XFX ATI 5970 | 6GB Corsair | ASUS Xtreme | 1st Intel SSD 80Gb | 1st Samsung 500Gb | 4st Western Digital 1Tb | 2st Seagate 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Så, nu har jag hämtat ut mina. Det var lite halvtaskigt packat så hårddiskarna har skumpat omkring rätt mycket. Ena kartongbiten som de fyllt ut med klarade inte trycket och tejpen de använde har sviktat så ytteremballaget buktar ut en hel del.

Något som var intressant med strömadaptern var att man kan byta ut pinsen så att den funkar i UK/EU/NA/AU.

Jag behövde heller inte visa leg när jag hämtade ut paketen. Intressant med tanke på att jag kom med två avi. Vore ju inge skoj om någon fått för sig att kika i min brevlåda innan jag kom hem. Undrar om det var fail från ombudets eller leverantörens sida.

Hur som haver, nu har jag mina diskar och hoppas på att jag inte behöver utnyttja Seagates 3års-garanti.

Dem har väll bara 1 år nu för tiden?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av borz:

CDON är fantastiska. Beställde 6 st diskar i sammanlagt 3 beställningar.
Avbeställde därefter 4 diskar. Nu har jag ändå fått fakturor för 6 diskar men endast levererats 2 diskar.

Jepp...CDON är inte direkt kända för multitasking:)...man skall inte göra för många ändringar...deras system som troligen redan fanns när dinosaurerna härskade på jorden klarar inte av sådana manöverer...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Dem har väll bara 1 år nu för tiden?

Står 3 år på förpackningen i vilket fall, är ju retail-förpackat iaf.

*edit
kikade upp @ http://support.seagate.com/customer/en-US/warranty_validation.jsp?form=0

Warranty Validation End User Serial Number Seagate Part Number Warranty Status (*see details below) Options (*see details below) NA***** 1D7AM2-570 In Warranty Expiration 06-Oct-2015

Visa signatur

Inget är omöjligt, bara det att det omöjliga tar lite längre tid

Permalänk

Fick min disk idag i brevlådan. Har inte hunnit testa den dock.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMMHMMS:

Har inte fått min hårddisk.

Skickades era försändelser som Posten VARUBREV så som CDON brukar?

http://www.posten.se/sv/PublishingImages/%C3%96vrigt/Klich%C3...

nu tillhör visserligen jag dem som inte fått någon disk än men några av mina vänner har fått och dem har inte skickats som varubrev dem har skickats som vanligt brev utan kolliid eller nåt sånt som varubrev har så ingen vet vart diskarna är alls och ingen kommer någonsin veta vart dem är heller efter att dem skickats...

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/