Day Z kan bli fristående spel redan innan jul

Permalänk
Melding Plague

Day Z kan bli fristående spel redan innan jul

Zombies och ond bråd död har fått närmare en miljon gamers att flockas till spelmodden Day Z. Nu avslöjar skaparen Dean "Rocket" Hall att en fristående version kan bli verklighet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter riktigt bra, dock vill jag inte förlora Chernarus =/

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Kanske han kan sammarbeta med The War Z utvecklarna och skapa ett perfekt spel? Varför inte lixom? De kanske inte har exakt samma mål idag men The War Z verkar ha gjort mycket ändringar efter Day Z succén som gör att deras spel är mer likt Day Z.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fronix:

Låter riktigt bra, dock vill jag inte förlora Chernarus =/

Nja, tycker att en ny likvärdig karta kan mycket väl vara värt pengarna som DayZ kommer att kosta.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Men han jobbar väl för Bohemian? Är väl klart de kommer släppa en in-house version av det. Eller som expansion till ARMA 3 eller något

Permalänk

Köpte ju precis Arma II bara för att spela DayZ! :@

Permalänk
Skrivet av 2infinity:

Kanske han kan sammarbeta med The War Z utvecklarna och skapa ett perfekt spel? Varför inte lixom? De kanske inte har exakt samma mål idag men The War Z verkar ha gjort mycket ändringar efter Day Z succén som gör att deras spel är mer likt Day Z.

Dom måste ändra på mycket då. Menar war z kommer ha en stad där det är en safe zone sen kommer du låsa upp saker på vägen som du kan få bättre och bättre vapen desto mer du spelar. Sen kommer du kunna köpa alla saker i staden. Vilket jag ej gillar.

Permalänk
Medlem

Geme! Visste att DayZ förr eller senare skulle bli fristående! GEEEEMEEEEJ!

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk

Kanske en fristående expansion till arma 3 som dyker upp inom kort?

Permalänk
Medlem

Det får gärna bli fristående sålänge det körs på ArmA 3 motorn

WarZ har ingen chans mot DayZ enligt mig, då WarZ kommer vara arkad som Dead Island pretty much, det är realismen som gör DayZ till vad det är idag.

Detta är det nya i ArmA 3 från ArmA 2,

3D mission editor
Support for DirectX 10 and DirectX 11
20km view distance
Ragdoll physics
Physics enabled vehicle handling and environmental objects (PhysX 3)
Underwater environments, vehicles and diving
Weapon and uniform customization
Volumetric clouds
Hands are properly animated (for example steering a wheel of a vehicle)
Render to Texture
Improved lighting engine
Support for Java
Improved flight model from Take On Helicopters
Support for 6 degrees of freedom

Nya lightning engine som är fruktansvärt mycket bättre än ArmA 2's

Fler bilder >

Här ser ni volumetric clouds, som man kan flyga igenom och gömma sig i med helikopter t.ex.

Animationer i alla fordon som tidigare inte fanns

Dold text
Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Vadå kommer spelet fortfarande använda ARMA 2 motorn? Eller hur tänker dem nu?

Permalänk
Skrivet av SuperChefen:

Köpte ju precis Arma II bara för att spela DayZ! :@

Du kan vara lugn, en stand-alone kommer ta lång tid att utveckla.

En gammal OFP-gejmer som man är har jag inte något emot att modden fortsätts utvecklas på plattformen, speciellt med Arma 3.
Men jag kan verkligen förstå att det är många som avskräcks av den extremt dåliga fysiken och den sjukt dåliga optimeringen (Varför i hela friden släpps inte en x64-version av Arma 2?).
Sen har vi även buggarna som finns, den listan kan göras lång

Upplägget är skitkul, kan vara den bästa modden/spelet på Väldigt länge.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Optimera spelet, fräscha till det och släpp det.. Gärna med val att bygga baser, försvara dem och utforska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperChefen:

Köpte ju precis Arma II bara för att spela DayZ! :@

haha, samma här! x)

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Det får gärna bli fristående sålänge det körs på ArmA 3 motorn

WarZ har ingen chans mot DayZ enligt mig, då WarZ kommer vara arkad som Dead Island pretty much, det är realismen som gör DayZ till vad det är idag.

Detta är det nya i ArmA 3 från ArmA 2,

3D mission editor
Support for DirectX 10 and DirectX 11
20km view distance
Ragdoll physics
Physics enabled vehicle handling and environmental objects (PhysX 3)
Underwater environments, vehicles and diving
Weapon and uniform customization
Volumetric clouds
Hands are properly animated (for example steering a wheel of a vehicle)
Render to Texture
Improved lighting engine
Support for Java
Improved flight model from Take On Helicopters
Support for 6 degrees of freedom

Fan vad nice!
Hoppas spelet blir bättre optimerat cockså, bohemia borde satsa 100% på DayZ.

Ifall det blir en ny map, Hoppas det finns flera high loot ställen, lite tråkigt som det är nu, det räcker ju med typ 3st snipers så kan man ju hålla hela airfield (båda barackerna)

Permalänk

Kan vara värt att nämna att The War Z då är ute innan Day Z, och skall man tro skaparna, och datumet som deras facebook sida gjordes på, så var ju The War Z först

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Snusfri

Låter förbannat intressant.
Om det inkluderar fordon (som man givetvis måste leta bränsle till) samt att man kan bygga om/förstärka dom så skulle jag bli riktigt glad och betala för det spelet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer det så kan det vara värt att testa, vill ju inte behöva köpa Arma II, vilket enligt mig är ett förbaskat tråkigt spel, bara för att lira modden..

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

Fan vad nice!
Hoppas spelet blir bättre optimerat cockså, bohemia borde satsa 100% på DayZ.

Ifall det blir en ny map, Hoppas det finns flera high loot ställen, lite tråkigt som det är nu, det räcker ju med typ 3st snipers så kan man ju hålla hela airfield (båda barackerna)

Med tanke på att ArmA 3 stöder 40x40km stora banor så, Chernogorsk är ju bara 12x12km, view distance är 10km i ArmA 2 och 20km i ArmA 3
Plus nya Lightning Engine som är sjukt impressive på natten, ser fruktansvärt realistiskt ut så natt gameplay kommer förändras helt
Sen har vi ju DX10/11 stöd som kommer innebära bra mycket mer prestanda, sen Ragdolls och PhysX på det för kraftigt ökad realism

DayZ (Release) kommer nog bli ett av dom bästa spelen på många, många år!

Skrivet av Kimpur:

Kommer det så kan det vara värt att testa, vill ju inte behöva köpa Arma II, vilket enligt mig är ett förbaskat tråkigt spel, bara för att lira modden..

Du behöver absolut inte köpa ArmA 2 för att prova DayZ nu om det släpps till ArmA 3/standalone i höst, då DayZ just nu är i Alpha och har en hel del strul, ändå med strulet så är det just nu ett av dom bättre spelen som släpps på många år, och det är en mod till och med inte ens ett spel.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Vill ha ett fristående spel med

- Mer skillnad i svårighetsgraderna (ex starta med vapen på lättaste)
- Fraktioner.
- "Bank" a la klassisk mmorpg så att man kan förvara saker.
- Möjlighet att gå in i alla byggnader
- Möjlighet att förstöra byggnader
- Bättre optimering och generellt bättre putsat

Permalänk
Medlem

Arma III DayZ kanske?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Skulle vara riktigt trevligt om detta skulle gå igenom! Då kan Rocket sitta och göra spelet exakt som han vill ha det, anpassa det efter sig själv och inte behöva utgå från Arma.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Det här låter ju underbart, blir helt
klart ett köp om det kommer till release

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Skrivet av f0kke:

Vadå kommer spelet fortfarande använda ARMA 2 motorn? Eller hur tänker dem nu?

Nej, självklart kommer de göra om spelet från scratch i en helt ny motor på några månader...

Skrivet av ingulf:

Men han jobbar väl för Bohemian? Är väl klart de kommer släppa en in-house version av det. Eller som expansion till ARMA 3 eller något

Förmodligen vill han att han ska få pengar för sitt verk, inte skaparna av Arma, vilket han förmodligen inte får, även fast han jobbar för Bohemia

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Kanske han kan sammarbeta med The War Z utvecklarna och skapa ett perfekt spel? Varför inte lixom? De kanske inte har exakt samma mål idag men The War Z verkar ha gjort mycket ändringar efter Day Z succén som gör att deras spel är mer likt Day Z.

Absolut INTE.

Det är äpple och päron.

War Z bygger på XP, du får ett safe heaven där du kan andas ut, och låsa upp nya vapen. Det har inte den där.,..råheten som göre DayZ briljant.

Nä, ber om ursäkt ifall jag är hård, men jag tyckte det lät som en väldigt dålig idé War Z kommer bli mer som dead island + Cod. Shoot em up, vilket är just det som jag personligen försöker slippa till allra största grad med DayZ

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Kan vara värt att nämna att The War Z då är ute innan Day Z, och skall man tro skaparna, och datumet som deras facebook sida gjordes på, så var ju The War Z först

Dock så kan man just nu spela DayZ med endast mindre problem War Z är väl endast Alpha hittills?^

Dessutom så har inte War Z communityt, det har helt enkelt inte backupen av tusentals beta-testare

Skrivet av Ignostic:

Vill ha ett fristående spel med

- Mer skillnad i svårighetsgraderna (ex starta med vapen på lättaste)
- Fraktioner.
- "Bank" a la klassisk mmorpg så att man kan förvara saker.
- Möjlighet att gå in i alla byggnader
- Möjlighet att förstöra byggnader
- Bättre optimering och generellt bättre putsat

Du kan förstöra byggnader, du kan förvara saker i fordon (Dock chans att bli "bestulen" )

Att kunna gå in i alla byggnader är bekräftat att det kommer i ARMA3

Vad syftar du på med fraktioner?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Dock så kan man just nu spela DayZ med endast mindre problem War Z är väl endast Alpha hittills?^

Dessutom så har inte War Z communityt, det har helt enkelt inte backupen av tusentals beta-testare

Mjo, vi får ju bara se vem som har bäst Alpha, hittills har vi bara sett screens från det

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Vill ha ett fristående spel med

- Mer skillnad i svårighetsgraderna (ex starta med vapen på lättaste)
- Fraktioner.
- "Bank" a la klassisk mmorpg så att man kan förvara saker.
- Möjlighet att gå in i alla byggnader
- Möjlighet att förstöra byggnader
- Bättre optimering och generellt bättre putsat

"Bank", du har ju tälten du kan sätta ut och förvara saker

Visa signatur

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Mjo, vi får ju bara se vem som har bäst Alpha, hittills har vi bara sett screens från det

Jag vet inte vad..andra tycker om det, men jag är extremt skeptisk mot War Z. På grund av flera anledningar

1. Det är (?) inget som DayZ, vilket är extremt positivt
2. Bygger på XP, safezones och annat som jag personligen tycker tar bort känslan. Man ska vara ensam, kall, och riktigt livrädd
3. Känns som ett rent plagiat med resten. Menar...dem hade ju uppenbarligen ingen fantasi vad gäller namnet, ingen har hört eller sett något förän för några veckor sedan när DayZ började bli stort. Visst, dem kanske började utveckla det först, men dem har uppenbarligen inte kommit lika långt

Mods kanske går snabbare att utveckla.
Aja...jag längtar till ARMA 3 som bara den, och hoppas zombies (förlåt, infekterade) blir lika briljant i Grekland som i Ukraina

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Jag vet inte vad..andra tycker om det, men jag är extremt skeptisk mot War Z. På grund av flera anledningar

1. Det är (?) inget som DayZ, vilket är extremt positivt
2. Bygger på XP, safezones och annat som jag personligen tycker tar bort känslan. Man ska vara ensam, kall, och riktigt livrädd
3. Känns som ett rent plagiat med resten. Menar...dem hade ju uppenbarligen ingen fantasi vad gäller namnet, ingen har hört eller sett något förän för några veckor sedan när DayZ började bli stort. Visst, dem kanske började utveckla det först, men dem har uppenbarligen inte kommit lika långt

Mods kanske går snabbare att utveckla.
Aja...jag längtar till ARMA 3 som bara den, och hoppas zombies (förlåt, infekterade) blir lika briljant i Grekland som i Ukraina

Tycker samma, men du kanske inte visste att The War Z är baserat på boken World War: Z, som kommer bli film år 2013. (sedan så är det givet att den tar efter från det enda andra liknande spelet på marknaden, vad ska man göra) Men ja, skeptiska skall vi alltid vara.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36