Permalänk
Medlem

Yamakasi Catleap Q270

Tjenare! Någon som har köpt en Yamakasi Catleap Q270 och vet om den är bra? Det är ju en 27" skärm med 2560 x 1440 i upplösning. Finns på Ebay för $309.90 = Runt 2100 kr då är det dessutom fri frakt. Kändes riktigt billigt med tanke på upplösningen osv. Hör av er om ni vet något om den skärmen. Är det värt att köpa?

Länk till Ebay: http://www.ebay.com/itm/New-YAMAKASI-CATLEAP-Q270-LED-SE-27-2...

Permalänk

SÖK! Finns en 30-sidor lång tråd om den och liknande skärmar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bara 60Hz dock.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

höhö
En polare har en moppe vid märke Yamasaki, står "WARNING made in china" på den och den va allmänt värdelös (gick sönder efter 3 månader).
Men vad jag har hört så ska skärmarna vara bra saker, som sagt kolla den stora tråden om det.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

höhö
En polare har en moppe vid märke Yamasaki, står "WARNING made in china" på den och den va allmänt värdelös (gick sönder efter 3 månader).
Men vad jag har hört så ska skärmarna vara bra saker, som sagt kolla den stora tråden om det.

Jo, läste om den och den har ju LG's panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Bara 60Hz dock.

Har inte högre krav så det är lugnt

Permalänk
Avstängd

De koreanska skärmarna är det bästa man kan få för de pengarna.

Permalänk
Medlem

jag äger en sån riktigt nöjd

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Jag sitter vid en sån och det enda negativa jag har att säga är att den är lite vinglig. Men utöver det är den perfekt.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

jag äger en sån riktigt nöjd

Precis en sån i länken? Finns det någon liknande till ännu lägre pris?

Permalänk
Medlem

Varför vill du ha ännu billigare? Där gå gränsen för mig iaf. En skärm med 2560 x 1440 i upplösning för enbart 2 tusen.

Hittar man billigare med den upplösningen är det bara skit. Förhoppningsvis så fungerar dessa skärmar i 6 månader sen kanske det börjar hända saker. Det man aldrig vet :/

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Varför vill du ha ännu billigare? Där gå gränsen för mig iaf. En skärm med 2560 x 1440 i upplösning för enbart 2 tusen.

Hittar man billigare med den upplösningen är det bara skit. Förhoppningsvis så fungerar dessa skärmar i 6 månader sen kanske det börjar hända saker. Det man aldrig vet :/

Hittade en för 1700 kr. Antar att den är under all kritik då. Jo det har du rätt i. Sitter på en 24" 1920x1080 för tillfället. Ska man byta upp sig eller köra vidare med denna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bosson:

Hittade en för 1700 kr. Antar att den är under all kritik då. Jo det har du rätt i. Sitter på en 24" 1920x1080 för tillfället. Ska man byta upp sig eller köra vidare med denna?

Lyssna inte till fördomsfulla kommentarer som fammo ovan.

De här skärmarna har funnits ute i ett halvår nu och klagomålen på dessa är inte fler än för några andra skärmar på marknaden. Och då har trådarna för de här skärmarna på de amerikanska forumen över en miljon besökare. Givetvis blir dessa skärmar billigare när de tagit bort många steg i kedjan som ska tjäna pengar. Det här är i det närmaste som att köpa direkt ifrån fabrik. Därmed behöver du inte betala för t.e.x. Samsungs marknadsföring och löner till anställda när du köper din skärm. Inte heller till Dustin eller Inets lokaler och administration.

Allt du betalar är produktionskostnad, frakt samt liten vinst till den som förser dig med skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Lyssna inte till fördomsfulla kommentarer som fammo ovan.

De här skärmarna har funnits ute i ett halvår nu och klagomålen på dessa är inte fler än för några andra skärmar på marknaden. Och då har trådarna för de här skärmarna på de amerikanska forumen över en miljon besökare. Givetvis blir dessa skärmar billigare när de tagit bort många steg i kedjan som ska tjäna pengar. Det här är i det närmaste som att köpa direkt ifrån fabrik. Därmed behöver du inte betala för t.e.x. Samsungs marknadsföring och löner till anställda när du köper din skärm. Inte heller till Dustin eller Inets lokaler och administration.

Allt du betalar är produktionskostnad, frakt samt liten vinst till den som förser dig med skärmen.

Det är helt klart värt då med andra ord?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bosson:

Det är helt klart värt då med andra ord?

Ja, priset är olagbart och kvaliteten är förvånansvärt hög. Det finns en anledning till varför de koreanska skärmarna helt tagit över skärmforumen internationellt.

Ta t.e.x. en titt på overclock.net.

http://www.overclock.net/f/44/monitors-and-displays

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosson:

Precis en sån i länken? Finns det någon liknande till ännu lägre pris?

exakt en sån som på länken.
jag betalade 309 dollar för min.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

exakt en sån som på länken.
jag betalade 309 dollar för min.

Hur länge har du haft den då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosson:

Hur länge har du haft den då?

Jag har haft min Catleap i 4mån nu ungefär. Mäkta nöjd!

Är man intresserad utav högre Hz så finns 120hz.net. Priset för en skärm stiger dock då markant

Fick min för 469 dollar vilket visar sig ha varit ett kap!