Permalänk
Medlem

Hoppas dom kommer i olika färger! Vore kul med något annat än svart och vitt!

Permalänk
Skrivet av Serzarian:

Hmm, tänkte ju köpa SGS3 men vi får se hur det blir nu...Vad tycker ni rent instinktivt, jag har ingen aning om hur Iphones är/har varit

Jag har haft iphone3,3gs och 4. Varit nöjd men inte mer funkar fint men ack så tråkigt med ios. Köpte en SGS3 för 1 mån sen och det kommer jag aldrig att ångra den utklassar iphone på alla områden,även den kommande iphonen. Man får nog inse fakta att när jobs dog så dog oxå framtiden för iphone.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av hjorten66:

Jag har haft iphone3,3gs och 4. Varit nöjd men inte mer funkar fint men ack så tråkigt med ios. Köpte en SGS3 för 1 mån sen och det kommer jag aldrig att ångra den utklassar iphone på alla områden,även den kommande iphonen. Man får nog inse fakta att när jobs dog så dog oxå framtiden för iphone.

Coolt! Så du har redan känt på den nya iPhonen?

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Skojar du?
Varenda android enhet jag haft har varit så SJUUUUUUUKT mycket segare att ladda hemsidor än min 4S
och det är, SGS2, Motorola Razr, Galaxy nexus, galaxy note, htc one x.

Facit:
http://www.anandtech.com/bench/Smartphone11/362

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll om CPU tekniskt sätt är bättre när ändå IOS levererar ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Vad spelar det för roll om CPU tekniskt sätt är bättre när ändå IOS levererar ändå?

Baxees påstående var alltså att 4S ritar upp webbsidor snabbare än android telefoner.
Det testet som jag länkade gäller inte allmän CPU-prestanda (sådana finns också) utan är just ett test av hur snabbt telefonen ritar upp vanliga webbsidor.
Som synes så är de bättre androiderna i klar ledning.
Så det är ett "verkligt" test, inte ett "tekniskt" (syntetiskt) test.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Skojar du?
Varenda android enhet jag haft har varit så SJUUUUUUUKT mycket segare att ladda hemsidor än min 4S
och det är, SGS2, Motorola Razr, Galaxy nexus, galaxy note, htc one x.

Det har varit känt länge att Android med ICS eller nyare laddar sidor märkbart snabbare än iPhones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det har varit känt länge att Android med ICS eller nyare laddar sidor märkbart snabbare än iPhones.

Joo men exakt men Baxee vill inte lyssna på det örat

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Skrivet av hjorten66:

Jag har haft iphone3,3gs och 4. Varit nöjd men inte mer funkar fint men ack så tråkigt med ios. Köpte en SGS3 för 1 mån sen och det kommer jag aldrig att ångra den utklassar iphone på alla områden,även den kommande iphonen. Man får nog inse fakta att när jobs dog så dog oxå framtiden för iphone.

Apple vet redan hur deras iPhone 6 kommer se ut. Jobs jobbade med iPhone 5 när han levde och fortfarande så kommer produkterna som han utvecklade att släppas. Det är inte så att när man har släppt iPhone 4s då börjar man jobba med iPhone 5 och har 1 år på sig. De har säkert jobbat med den i 2-3 år.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oscar-Sand:

Apple vet redan hur deras iPhone 6 kommer se ut. Jobs jobbade med iPhone 5 när han levde och fortfarande så kommer produkterna som han utvecklade att släppas. Det är inte så att när man har släppt iPhone 4s då börjar man jobba med iPhone 5 och har 1 år på sig. De har säkert jobbat med den i 2-3 år.

Det är sant, det brukar i genomsnitt ta 2 år att utveckla en smartphone. Nokia undantaget möjligen med sina Lumia modeller på bara ett år men då tog de i stort sett Nokia N9 från hyllan och gjorde endast mindre ändringar, för att få ut dem så snabbt som möjligt.

Det blir först nästa Lumia generation som kommer sent i höst som kommer särskilja sig mer, då de har haft mer tid med dessa.

Så är det för alla tillverkare. En ny modell som har släppts har det arbetats med i drygt två år innan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maverickgoose:

Dvs outnyttjad prestanda?
Vad ska man ha prestandan till när skärmen är så pass liten att den inte går att spela på?

Vad synd att det är en telefon i grunden då och ingen über bärbar spelkonsoll, tro det eller ej men folk använder faktiskt sina lurar till annat än spel

Skrivet av MP_Swede:

Låter fint, men i det finstilta står det att glaset inte får hålla om man tappar den i golvet, då måste minst halva glaset spräckas så användaren måste köpa nytt.
I det senaste avtalet så bad Apple också att glaset INTE får tåla minus grader för då ska den sprängas.

Men tyvärr går jag tillbaka till iPhone från att ha kört Samsung SII i 1 år då Android inte är lika användar vänligt och man läser mailen mycket bättre på iPhone. Tyvärr :'(

Så du har sett deras avtal, så bra då, kanske du borde lära dig att alla glas kan spricka beroende på hör de landar, fick in en Samsung Galaxy S3 senast igår som en tjej hade tappat i backen, den var hel spräckt inkl. glas, så det försvarar ju inte den speciellt mycket

Skrivet av depeo:

Hoppas dom kommer i olika färger! Vore kul med något annat än svart och vitt!

Färgen är ju ganska irrelevant, annars finns det ju skal att köpa som man enkelt byter efter att ha lossat 2 skruvar och det påverkar inte ens garantin, att de ens släppte en svart var ett under då Apple alltid har kört på vitt (som de numer lagt ner för att gå över till aluminium

Permalänk

Borde inte det stått på Apples hemsida om den släpps? Känns inte legit.

Missförstod nog det hela, ska alltså Apple säga när de släpper Iphone 5 den 7 augusti? Inte att den släpps 7e?

Visa signatur

• 2080ti
• 9600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av leetlifeyo:

Borde inte det stått på Apples hemsida om den släpps? Känns inte legit.

vad menar du? vem har påstått att den är släppt. mest troligt dyker den upp i oktober som förra året

Permalänk
Avstängd

Det verkar som om alla rykten om iPhone 5 har skadat försäljningen av de nuvarande mobilerna:
http://cmvlive.com/technology/gadgets/iphone-5-hype-screws-ip...
http://mashable.com/2012/07/24/apple-hype-cycle/

Lite av samma situation som Windows Phone Apollo (Windows 8) har skadat Nokias försäljning av av de nuvarande Lumia modellerna.
Folk väntar in det nya även om det är några månader bort.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med min 4 s dock har den fått lite vatten i sig men funkar men kommer inte köpa någon ny förräns den går sönder och hoppas då att skärmen är mer tålig

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johnh3:

Det verkar som om alla rykten om iPhone 5 har skadat försäljningen av de nuvarande mobilerna:
http://cmvlive.com/technology/gadgets/iphone-5-hype-screws-ip...
http://mashable.com/2012/07/24/apple-hype-cycle/

Lite av samma situation som Windows Phone Apollo (Windows 8) har skadat Nokias försäljning av av de nuvarande Lumia modellerna.
Folk väntar in det nya även om det är några månader bort.

Klart de gör, det är inget att oroa sig för och de tar inte skada av det heller, alla vet att det kommer en ny och det finns även med i Apples tankar

Skrivet av pompa_kumla:

Jag är nöjd med min 4 s dock har den fått lite vatten i sig men funkar men kommer inte köpa någon ny förräns den går sönder och hoppas då att skärmen är mer tålig

Tåligare än vadå? Att få vatten över sig?

Permalänk
Skrivet av apelipell:

Coolt! Så du har redan känt på den nya iPhonen?

Nej men det kan man räkna ut med bakdelen att den inte har en suck

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av bluewear94:

Tjena Alla Sweclockare, Ringa in den 7 augusti i eran kalender, Enligt sajten Knowyourmobile.com är det nämligen då Apple kommer lansera sin nya Iphone 5. De nya uppgifterna kommer från en ”tillförlitlig källa inom branschen” och säger inget nytt om form och funktion, utan bara att det handlar om den 7 augusti.

vart har du fått reda på att den ska släppas den 7 augusti?
om den skulle släppt då skulle vi nog veta lite mer om den idag

Permalänk
Skrivet av cross_linus:

vart har du fått reda på att den ska släppas den 7 augusti?
om den skulle släppt då skulle vi nog veta lite mer om den idag

Läser du bara första meningen i ett inlägg. Han skriver ju att det står på knowyourmobile.com och om man väljer att tro på detta är upp till en själv

Permalänk
Avstängd

Så länge inte Apple säger något så finns det inget att tro på, att folk inte lär sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Jag tror inte den mindre behöver vara en "budgetmodell" bara för att den andra är större. Men de täcker olika behov. Ungefär som Nokia Lumia 800 och 900. Nu är det inte 2007 längre som när den första iPhonen lanserades. Det kommer att finnas en drös med Android 4.1 modeller på marknaden i olika storlekar också.
Även Windows Phone 8 kommer i flera skärmstorlekar.

Kan iMac finnas i flera storlekar (men ingen budgetmodell för det) så varför kan de inte åtminstone ha två smartphone modeller? Jag tror det kan straffa sig i längden.

Men blir det nu så att de släpper en ny som är större så behöver de inte släppa en mindre då 4s fortfarande kommer säljas fast lite billigare som vanliga 4an nu och den är ju redan liten och inte direkt budgetorienterad.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Wow, en massa som klagar på att deras 4:or är långsamma i denna tråd... Jag har inte nog med anledningar att uppdatera från min 3gs ens!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Skrivet av PeeWee90:

Wow, en massa som klagar på att deras 4:or är långsamma i denna tråd... Jag har inte nog med anledningar att uppdatera från min 3gs ens!

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det är väl självklart.. den är ju fortfarande ljusår snabbare än valfri android telefon

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Nu verkar det kommit lite tillförlitliga bilder med, såklart inget bekräftat, men: http://www.bgr.com/2012/07/29/iphone-5-photos-parts-release-f...

Baksida av metall känns bra, i like!

Visa signatur

01101110 01101111 00100000 01100111 01110010 01100001 01110110 01101001 01110100 01111001 00100000 00101101 00100000 01101110 01101111 00100000 01101101 01101001 01110011 01100101 01110010 01111001

Permalänk
Medlem

Så får den gärna se ut. Fast jag vill nog ha en vit nästa gång.

Permalänk
Medlem

Spekulationer om att den vita släpps samtidigt? Minns inte hur det var med 4s, men när jag köpte min 4a släpptes den vita ett halvår efter *sadpanda*

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Det släpptes vita dag 1 när de började sälja 4S iaf. Återstår att se vad som kommer säljas antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

aha så bara för din pappa har en söndrig iphone så är alla så, bra jobbat med logiken.
Inget fel på samtalskvaliten, rent skitsnack.

Mr angry

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men blir det nu så att de släpper en ny som är större så behöver de inte släppa en mindre då 4s fortfarande kommer säljas fast lite billigare som vanliga 4an nu och den är ju redan liten och inte direkt budgetorienterad.

Skrivet av vipah:

Nu verkar det kommit lite tillförlitliga bilder med, såklart inget bekräftat, men: http://www.bgr.com/2012/07/29/iphone-5-photos-parts-release-f...

http://www-bgr-com.vimg.net/wp-content/uploads/2012/07/iPhone...

Baksida av metall känns bra, i like!

Dessa bilder är inte speciellt nya, de snurrade redan i början av sommaren på nätet och säger absolut ingenting, jag tvivlar på att den kommer att se ut så, men jag förväntar mig heller inget eftersom jag väntar tills den finns, spekulationer finns det redan för mycket av

Permalänk
Medlem

http://macworld.idg.se/2.1038/1.458941/ny-iphone-och-ipad-min...

Sugen på en vit om den nya iphonen kommer med några roliga nyheter.