Permalänk
Medlem

Blacklight Retribution

Hej alla glada!

Tänkte bara kolla om någon annan spelar detta roliga spel?

Upptäckte det tidigast igår att det var gratis och såg ballt ut så drog hem det och testade det.

Otroligt schysst spel var min första upplevelse.. Hann spela några timmar och blev faktiskt imponerad av spelet. Snygg grafik, bra optimerat.
För mig som tröttnat på BF3 kändes detta spel fräscht och som något jag definitivt kan spela mer.

Hittade inga andra trådar om spelet och undrar om någon annan testat/spelar det? Vad är era tankar om spelet?

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Jag ska prova nu faktiskt. Laddade ner det förut.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Spelet har/hade potential ser grafisk bra ut och spelmässigt var det kul.

Men för att ha kul det långa loppet så måste man ändå betala för det visst man kan få ''vissa'' saker genom att bara spela men alt du köper för ''låtsats pengar/points är tidsbaserat om du nu inte bestämmer dig för köpa det permanent för riktiga pengar.

Sedan ledsnade jag ordenligt på den så kallade '' Legit Wallhacken'' som spelet använder sig utav känns som man spammar den för ofta vilket har sina nackdelar i spelet så klart men kändes som den funktionen inte behövdes bara ytterligare ett störande moment.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Spelet har/hade potential ser grafisk bra ut och spelmässigt var det kul.

Men för att ha kul det långa loppet så måste man ändå betala för det visst man kan få ''vissa'' saker genom att bara spela men alt du köper för ''låtsats pengar/points är tidsbaserat om du nu inte bestämmer dig för köpa det permanent för riktiga pengar.

Sedan ledsnade jag ordenligt på den så kallade '' Legit Wallhacken'' som spelet använder sig utav känns som man spammar den för ofta vilket har sina nackdelar i spelet så klart men kändes som den funktionen inte behövdes bara ytterligare ett störande moment.

Men behöver man dom där huxxfluxx mega sakerna då? Kör med något standardvapen och jag plockar rätt lätt dom som är lvl20+ .. I slutändan handlar det ju ändå som skills och inte hur mkt mega saker du packar på din gubbe..

Jag tycker spelet känns rätt fräscht och det är rätt bra fart i det.. CTF funkar bra och dom flesta spelar i lag och backar en när man har flaggan tex.. Till skillnad mot tex bf3 där jag är van vid att alla bara tänker på din egen poäng.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

har nyss laddat ner det!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd

Laddade hem den för några dagar sen, tyckte det var svårt men har bara spelat 2 gånger så LOOL Kan man spela med varann kanske roligare.....

Kan tipsa om AVA som är riktigt bra...

Finns även WarInc , är kul det med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Laddade hem den för några dagar sen, tyckte det var svårt men har bara spelat 2 gånger så LOOL Kan man spela med varann kanske roligare.....

Kan tipsa om AVA som är riktigt bra...

Finns även WarInc , är kul det med...

spelar med en kompis är riktigt skoj.. Adda gärna mig om du vill .. Är på semester till helgen.. Men lär komma in senare i helgen eller veckan..
"Melldorwin" heter jag i spelet..

ha de

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av palusa:

spelar med en kompis är riktigt skoj.. Adda gärna mig om du vill .. Är på semester till helgen.. Men lär komma in senare i helgen eller veckan..
"Melldorwin" heter jag i spelet..

ha de

DONE såg att du inte fanns på Europa servern
ska vi spela kanske hehehe
några fler kanske vill spela tillsammans LOOL?

Permalänk
Medlem

Tappade intresset när jag insåg att man inte kunde köpa vapen utan att spendera en sjuhelsikes massa tid ingame bara för att få första vapnet, och sen armor på det också.
Funkar liksom inte riktigt att fajtas mot level 10+ med rejäla grejer och man själv har massa skräp.

Och sen att man kan köpa saker som har "expire". Nä sånt skit vill jag inte vara med om.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Tja!
Jag såg att ni pratade om Blacklight, det är sjukt kul, jag har bara testat några gånger och bestämde mig för att ladda ner det! Jag tycker det är lite ny tänk, lite som en fusion av Crysis 2 och halo/Bf3 adda mig om ni vill heter assefasse, ses på spelfältet

Permalänk
Medlem

Körde det i en vecka, sen tröttnade jag på alla buggar. Konceptet med sådan djup customization på vapnen är grymt dock. Så spelet har potential, om Zombie Studios nu bryr sig om det överhuvudtaget.

Något som jag också upplevde, tillsammans med alla andra på servrarna jag spelade på, var att servrarna efter ett tag fick 1-2 sekunders delay. Det kombinerat med att man fastnar i geometrin och i andra spelare p.g.a. pingskillnaden gör spelet j*vligt frustrerande och ospelbart.

Permalänk
Medlem

Tycker det rockar faktiskt, nu är jag i och för sig bara lvl 8 och har bara hållit mig till servrarna som är endast för lvl1-10. Känslan jag fått hitintills är att customiseringar och uppgraderad utrustning är väl balanserat. Vill du ha nån bonus så påverkas i regel någonting annat negativt också (hjälmarna verkar bara vara små bonusar, vapensmyckena också). Av de sakerna jag sett än så länge har inte varit något spelavgörande eller pay 2 win på något sätt.

Man kan köra med startbössan och standardutrustning utan problem. Då är man genomsnittlig rakt igenom och varken sticker ut eller har någon nämnvärd svaghet.

Killstreaks eller vad man ska kalla det är i form av saker man kan "köpa ut" med poäng man fått under matchen, ingenting är direkt overpowered men de kryddar spelet. Finns nån sorts airstrike och en turret men har inte sett någon av dessa in action. De är dock relativt billiga i kostnad så jag tvivlar på att det är allt för överlägsna. Det dyraste man kan skaffa är en "hardsuit", vilket är ungefär som en sorts robotiserad rustning man kliver in i. Med den kan man kötta rätt bra men de är relativt enkla att slå ut ifall man utnyttjar deras svaghet (att de är så tröga att vända).

Rekommenderar att prova om man gillar shooters, kostar ju noll och inget.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

En av de mest underhållande F2P-spelen jag kört!

Skrivet av _tekken_:

Spelet har/hade potential ser grafisk bra ut och spelmässigt var det kul.

Men för att ha kul det långa loppet så måste man ändå betala för det visst man kan få ''vissa'' saker genom att bara spela men alt du köper för ''låtsats pengar/points är tidsbaserat om du nu inte bestämmer dig för köpa det permanent för riktiga pengar.

Sedan ledsnade jag ordenligt på den så kallade '' Legit Wallhacken'' som spelet använder sig utav känns som man spammar den för ofta vilket har sina nackdelar i spelet så klart men kändes som den funktionen inte behövdes bara ytterligare ett störande moment.

Du kan köpa nästan alla saker permanent för GP (förutom camo och det rätt så ny-introducerade Heavy Assault Rifle går bara att köpa permanent för riktiga pengar än så länge iaf). Det kostar dock rätt så mycket tid att få GP för att köpa något permanent. Ett vapen (utan moddar) kostar 5500 GP för att ha permanent. Du får ca 150 GP varje match och en match är väl ca 10 minuter lång så ca 6 timmars spelande om min matte inte är helt off..

Håller inte alls med om att "wallhacket" är ett ytterligare störande moment. Det snabbar upp gameplayet och minskar på campandet. Det förändrar gameplayet rätt så hårt från andra liknande FPS-spel. Det är inte sämre eller bättre utan annorlunda.

Skrivet av palusa:

Men behöver man dom där huxxfluxx mega sakerna då? Kör med något standardvapen och jag plockar rätt lätt dom som är lvl20+ .. I slutändan handlar det ju ändå som skills och inte hur mkt mega saker du packar på din gubbe..

Jag tycker spelet känns rätt fräscht och det är rätt bra fart i det.. CTF funkar bra och dom flesta spelar i lag och backar en när man har flaggan tex.. Till skillnad mot tex bf3 där jag är van vid att alla bara tänker på din egen poäng.

Håller inte alls med om att andra spelare backar upp en när man spelar CTF. Det är som i vilket annat FPS-spel som helst på publika servrar, 90% av spelarna springer runt och spelar team deathmatch i princip.

Skrivet av Tagert:

Tappade intresset när jag insåg att man inte kunde köpa vapen utan att spendera en sjuhelsikes massa tid ingame bara för att få första vapnet, och sen armor på det också.
Funkar liksom inte riktigt att fajtas mot level 10+ med rejäla grejer och man själv har massa skräp.

Och sen att man kan köpa saker som har "expire". Nä sånt skit vill jag inte vara med om.

Hatar också att saker försvinner efter en kort tid. Håller inte med om att equipmenten gör såå stor skillnad dock. Alla vapen och armor-kombinationer har trade-offs även om det finns några saker som verkar vara direkta uppgraderingar (melee-vapen och backpack är väl det jag kommer på just nu).

Default-equpementen är väldigt neutral och generiska dock. De som är på en högre level kan ha skaffat saker som passar deras spelstil mycket bättre vilket är en fördel.

Skrivet av TAG9217:

Körde det i en vecka, sen tröttnade jag på alla buggar. Konceptet med sådan djup customization på vapnen är grymt dock. Så spelet har potential, om Zombie Studios nu bryr sig om det överhuvudtaget.

Något som jag också upplevde, tillsammans med alla andra på servrarna jag spelade på, var att servrarna efter ett tag fick 1-2 sekunders delay. Det kombinerat med att man fastnar i geometrin och i andra spelare p.g.a. pingskillnaden gör spelet j*vligt frustrerande och ospelbart.

Har inte upptäckt några jobbiga buggar alls måste jag säga förutom i senaste patchen där "wallhacket" är helt sönderbuggat. Pingen är inte alltid perfekt iof.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att spelet är sjukt underhållande, påminner lite om Halo faktiskt. Jag tycker att HRV är ritkigt bra då det snabbar upp spelet väldigt mycket, man dör och kommer snabbt tillbaka till fighten. Jag har spelat det för lite för att få någon åsikt om det är ett Pay2Win spel men hittills har jag inte uppfattat det som det. Vissa mods som burning/posion bullets hjälper visst men är inte nödvändiga.

Spelet har klar potential

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2