Apple dominerar surfplattemarknaden – Ipad står för 68 procent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Inte konstigt att dom har majoriteten av marknaden när dom anmäler sina konkurrenter hej vilt hela tiden. Hade det inte varit för Apple så hade Galaxy tab 10.1 fått säljas i Tyskland och USA bland annat. Verkar dock ljusna upp då "Den upphovsrättsliga tvisten mellan Apple och Samsung ska åter behandlas i domstolen den 25 augusti då den koreanska elektronikjätten ska förklara varför Samsung även borde få fortsätta sälja sina plattor i Tyskland."

http://www.idg.se/2.1085/1.398525/domstolen-backar-fran-samsu...

"Nyligen avslöjade IDG-publikationen Webwereld att åtminstone en av bilderna på Galaxy Tab som används som bevisning av Apple är felaktig eller manipulerad. Apple har valt att varken kommentera det nya domslutet eller avslöjandet om felaktiga bilder."

Det här kan bli intressant, undra vad som händer om Apple hamnar i skiten. Juridiskt sett blir det väl skadestånd, de tappar förmodligen kunder på marknaden men mest intressant blir det att se Applefantasternas desperata försvar.

Det där är inga nyheter, den gamla Galaxy Tab 10.1 fick säljstopp i Tyskland för länge ett år sedan. Det är gamla artiklar.

Vad gäller patentstriders inverkan på marknadsandelar, läs vad jag skrivit i denna tråd tidigare.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Det där är inga nyheter, den gamla Galaxy Tab 10.1 fick säljstopp i Tyskland för länge ett år sedan. Det är gamla artiklar.

Vad gäller patentstriders inverkan på marknadsandelar, läs vad jag skrivit i denna tråd tidigare.

Och utesluter gamla nyheter varför Apple sålt mest? Skulle inte tro det.

Varför jag ogillar Apple är för att dom gör såna fulingar. "Samsung Galaxy S2 är för lik en iPhone" Apple rätt sena in i mobilbranschen och dom skall läxa upp andra med hur en mobiltelefon skall få se ut och respektive inte? Bara för att Galaxy Tab 10.1 knäckte iPad 2 stenhårt så skall Apple anmäla detta för patentbrott och nu är det säljförbud för Samsung. Det är oerhört löjligt och bara dessa 2 faktorer säger mig att Apple inte spelar schyst och är därmed något jag vill motarbeta.

På grund av Apples typiskt amerikanska beteende (störst, bäst och vackrast) så har alla konkurrenter börjat motarbeta Apple mer och börjat samarbeta internt istället. Det tycker jag också är rätt, jag vill nämligen inte se Apple ha ett gigantiskt monopol. Dom är redan tillräckligt stora. http://computersweden.idg.se/2.2683/1.432105/apples-vadjan-st...

Min kritik mot Apples iPhones (och ev. iPad) är personlig, jag har själv ägt 2 iPhones på 2 år, jag ångrar inte att jag kör Android idag. Tyvärr gör ju alla företag fulingar men jag är som mest kritisk till Apple.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)