Trasiga logitech g35

Permalänk
Medlem

Trasiga logitech g35

Hej SweC
Eftersom kompletts support är så långsamma (väntat 5 dagar på svar) så tar jag hitt problemet för att söka råd och hjälp.
Mailet jag skicka till komplett support:

Hej komplett!

Har nu haft mitt logitech g35 headset en bit över ett år och allt har gått galant, tills nu. För ca: en vecka sedan tyckte jag att det började låta konstigt när jag lyssnade på musik, basen blev grumlig och grötig. Tänkte att det var mp3 filen som var felet. Sedan spelade jag lite Battlefield 3 och allt lät som det skulle. Men Men... nästa gång jag ska lyssna på musik låter det helt förskräckligt igen och värre denna gången. Men gick återigen bra i Battlefield 3, fast anade lite oljud igen när det blev mer bas. Så nu den senaste veckan har det blivit värre och nu rätt så jobbigt att det stör oavsett vad jag gör. De är helt intakta på utsidan och högt ljud har jag inte haft förutom vid några enstaka tillfällen, för att testa dem i början.
Har inte kvar någon förpackning, program-cd eller kuddarna (förutom den på) man fick med men går det ändå att reklamera/reparera?

Här är all tänkbar information som kan behövas:
blllaaa..blaaa blllaa... osv...

Tacksam om ni kan hjälpa, jag vill absolut inte behöva köpa nya.

MvH/
Niklas

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Hej SweC
Eftersom kompletts support är så långsamma (väntat 5 dagar på svar) så tar jag hitt problemet för att söka råd och hjälp.
Mailet jag skicka till komplett support:

Hej komplett!

Har nu haft mitt logitech g35 headset en bit över ett år och allt har gått galant, tills nu. För ca: en vecka sedan tyckte jag att det började låta konstigt när jag lyssnade på musik, basen blev grumlig och grötig. Tänkte att det var mp3 filen som var felet. Sedan spelade jag lite Battlefield 3 och allt lät som det skulle. Men Men... nästa gång jag ska lyssna på musik låter det helt förskräckligt igen och värre denna gången. Men gick återigen bra i Battlefield 3, fast anade lite oljud igen när det blev mer bas. Så nu den senaste veckan har det blivit värre och nu rätt så jobbigt att det stör oavsett vad jag gör. De är helt intakta på utsidan och högt ljud har jag inte haft förutom vid några enstaka tillfällen, för att testa dem i början.
Har inte kvar någon förpackning, program-cd eller kuddarna (förutom den på) man fick med men går det ändå att reklamera/reparera?

Här är all tänkbar information som kan behövas:
blllaaa..blaaa blllaa... osv...

Tacksam om ni kan hjälpa, jag vill absolut inte behöva köpa nya.

MvH/
Niklas

Har du någon extra garanti på hörlurarna?

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Hej SweC
Eftersom kompletts support är så långsamma (väntat 5 dagar på svar) så tar jag hitt problemet för att söka råd och hjälp.
Mailet jag skicka till komplett support:

Hej komplett!

Har nu haft mitt logitech g35 headset en bit över ett år och allt har gått galant, tills nu. För ca: en vecka sedan tyckte jag att det började låta konstigt när jag lyssnade på musik, basen blev grumlig och grötig. Tänkte att det var mp3 filen som var felet. Sedan spelade jag lite Battlefield 3 och allt lät som det skulle. Men Men... nästa gång jag ska lyssna på musik låter det helt förskräckligt igen och värre denna gången. Men gick återigen bra i Battlefield 3, fast anade lite oljud igen när det blev mer bas. Så nu den senaste veckan har det blivit värre och nu rätt så jobbigt att det stör oavsett vad jag gör. De är helt intakta på utsidan och högt ljud har jag inte haft förutom vid några enstaka tillfällen, för att testa dem i början.
Har inte kvar någon förpackning, program-cd eller kuddarna (förutom den på) man fick med men går det ändå att reklamera/reparera?

Här är all tänkbar information som kan behövas:
blllaaa..blaaa blllaa... osv...

Tacksam om ni kan hjälpa, jag vill absolut inte behöva köpa nya.

MvH/
Niklas

Ta och ring till Logitech de borde lösa ditt problem ganska smärtfritt med ett par nya lurar :). Har bara haft bra bemötande från supporten så ta och ring går nog fortast så.

Permalänk

Om det är youtube osv som gör ljudet knepigt så är det pga av Adobe Flash senaste uppdatering som ställer till det!
Har du Chrome så har du problem där eftersom flash är inbyggt i webbläsaren

Har samma problem så kör med Firefox för tillfället

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk

Håller med Keyser_10, ring direkt till Logitech om inte Komplett svarar, har fått fantastisk support från Logitech när ett av mina barn knäckte av mottagaren till musen (USB-pluggen), dom förstog att det var svårt men förstog att jag inte kunde hjälpa att barnet bröt av det, så trots inget fel alls på produkten så UPS:ade dom ut en ny dongel FOC.
Fick den 2 dagar efter telefonsamtalet

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Normalt sätt ska du ju vända dig till säljaren. Men eftersom Komplett ofta har bedrövlig kundservice så ta det med Logitech direkt

Dina lurar har ju också 2 års garanti från Logitech, så det borde lösa sig utan problem.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog se till att testa dom med något annat också för säkerhets skull, tex kompisens mp3-spelare.

Vänder du dig till komplett kan du inte hävda Logitechs garanti eftersom det inte är komplett som gett dig den (dom ger dig väl bara 1 år som dom flesta andra). Till komplett kan du visserligen hävda din rätt enligt konsumentköplagen men då ligger bevisbördan hos dig om att det rör sig om ett ursrungsfel.
I detta fallet låter det som att vända sig till Logitech vore en bättre lösning eftersom du har fått 2 års garanti från dom (som jag läste i ett tidagare inlägg), och garanti ger oftast ett bättre skydd än det som konsumentköplagen ger.

Lycka till!

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb