Permalänk
Medlem

Virus eller pajj Psu

Har precis bytt Psu i datorn till ett nzxt hale90 750w, efter att ha suttit vid datorn ett tag känndes nätet lite segt. Lämnar datorn i 2 minuter, när jag kommer tillbax är den avstängd. Startar upp den igen men nu tar det flera minuter att starta (står still i blackscreen väldigt länge). När jag väl kommer in i datorn så drar jag igång lite scans för att hitta nått virus, men hinner inte mer än några minuter innan datorn stängs av igen.
Antar att det är nått virus så blir väl att formatera om skiten, funkar inte det så blir det väl att skicka in Psu'n.
Någon som har förslag på vad det annars kan vara?

Ps: Kör windows på en samsung 830 128gig ssd, så brukar inte alls ta någon längre tid att boota upp

Permalänk
Avstängd

långsökt o tro att du fick virus precis när du bytt nätagg

kollat så du gjort allt rätt vid bytet?

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk

Låter som överhettning.
Ett nätagg kan inte göra att nätet känns segt. Antingen funkar det eller så funkar det inte.

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter alla kablar ordentligt? Du kanske kom åt något (t ex CPU-kylare) när du bytte, eller kanske glömde koppla in några av fläktarna igen?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Sitter alla kablar ordentligt? Du kanske kom åt något (t ex CPU-kylare) när du bytte, eller kanske glömde koppla in några av fläktarna igen?

kännde på alla fläktar o dom blåste på bra med sval luft , men jag har ju vattenkylning på cpun då slog det mig pumpen! molex sladden hade åkt in i fel sida av chassit och där av blivit glömd, det fixar förhoppningsvis ner segningen av datorn med