Permalänk
Medlem

Datorn slutar boota efter bios

Tjena SweC.
När jag startade datorn idag så piper den till som den ska men efter bios så blir skärmen svart och det blinkar ett vit streck uppe i vänstra hörnet.
Det jag testat var att.
Flasha om bios
stänga av allt i boot ordningen förutom hdn
välja optimized defaults

MVH//

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Prova dra ut alla usb enheter och starta om, polaren hade samma problem när hans skrivare var inkopplad. (Verka som att datorn trodde att den gick att boota ifrån eller nått?)

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem för flera år sen. Det fixade sig när jag tog bort skivan som satt i dvd läsaren.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Full Tower Moderkort Sabertooth x58 CPU Intel core I7 960 @ 3.6GHz GPU Gigabyte GeForce GTX 580 3GB PSUCorsair 750W Enthusiast Series RAM Corsair Dominator GT Quad 16GB 2133MHz HDD OCZ Intern SSD 240GB RevoDrive 3 PCI-E 4x

Permalänk
Medlem
Skrivet av deniss93:

Jag hade samma problem för flera år sen. Det fixade sig när jag tog bort skivan som satt i dvd läsaren.

Har ingen skiva i dvd läsaren

Skrivet av PelleRell:

Prova dra ut alla usb enheter och starta om, polaren hade samma problem när hans skrivare var inkopplad. (Verka som att datorn trodde att den gick att boota ifrån eller nått?)

Det enda som är inkopplat är mus,t-bord och headset.

Permalänk
Medlem

Testa att köra Windows repair, det kanske hjälper det skadar aldrig

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Full Tower Moderkort Sabertooth x58 CPU Intel core I7 960 @ 3.6GHz GPU Gigabyte GeForce GTX 580 3GB PSUCorsair 750W Enthusiast Series RAM Corsair Dominator GT Quad 16GB 2133MHz HDD OCZ Intern SSD 240GB RevoDrive 3 PCI-E 4x

Permalänk
Medlem
Skrivet av deniss93:

Testa att köra Windows repair, det kanske hjälper det skadar aldrig

ska testas.

Permalänk
Medlem

Om det inte hjälper så kan du läsa lite mer om vad det kan vara på den här länken ->
http://tips4pc.com/articles/computer%20troubleshooting/computer_has_a_black_screen_and.htm

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Full Tower Moderkort Sabertooth x58 CPU Intel core I7 960 @ 3.6GHz GPU Gigabyte GeForce GTX 580 3GB PSUCorsair 750W Enthusiast Series RAM Corsair Dominator GT Quad 16GB 2133MHz HDD OCZ Intern SSD 240GB RevoDrive 3 PCI-E 4x

Permalänk
Medlem
Skrivet av deniss93:

Om det inte hjälper så kan du läsa lite mer om vad det kan vara på den här länken ->
http://tips4pc.com/articles/computer%20troubleshooting/computer_has_a_black_screen_and.htm

läste igen om det men undrar
kan det ha någonting att göra med att sladden mellan datorn och uttaget kan vara sönder eller om fläktarna orsakar problemet.

Permalänk
Medlem

Har du testat Reseta BIOS? Annars skulle jag testa koppla ur alla USB

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Har du testat Reseta BIOS? Annars skulle jag testa koppla ur alla USB

om du menar reseta cmos så ja.
menar du att jag ska kopplar ur mus t-bord och allt annat?