Hjälp nu CDONs misstag. Hur bra är 2500k?

Permalänk
Skrivet av rMerll:

japp, fick den för 8990:- som kompensation för 2500K processorn men det verkar som det är ett Z77 moderkort och inte ett H77 så överklockning är med i bilden igen det fick iaf jag med

Jag fick hem min idag! Dum fråga kanske haha men var står det att det är ett z77 moderkort?
Blev dock skräckslagen av att det var en i5 2500k och att det bara var mig det hände men så var det inte...

Ska man ta kontakt med dem via chatt för att få ta del av erbjudandet eller hur gjorde ni?

Permalänk
Skrivet av Superman#1:

Jag fick hem min idag! Dum fråga kanske haha men var står det att det är ett z77 moderkort?
Blev dock skräckslagen av att det var en i5 2500k och att det bara var mig det hände men så var det inte...

Ska man ta kontakt med dem via chatt för att få ta del av erbjudandet eller hur gjorde ni?

kolla på vissa av "böckerna" du fick med så ser du att de snackar om ett z77 ( så gjorde jag :3 ) samt så fyllde jag i ett kontaktformulär och så tog de kontakt inom 24h

Visa signatur

| 1080ti Zotac Amp Extreme | Ryzen 1700x | Asus Crosshair VI Hero |
| Corsair h110 v2 | 16gb Corsair 3000mhz ddr4 | Corsair 570x rgb | Corsair hx1000 |

Permalänk
Skrivet av SimonAnnell:

kolla på vissa av "böckerna" du fick med så ser du att de snackar om ett z77 ( så gjorde jag :3 ) samt så fyllde jag i ett kontaktformulär och så tog de kontakt inom 24h

Gick in på enheter på datorn.. det var ett Z77:D

Permalänk
Medlem

Ni som fått z77 med Einride paketet, när beställde ni ?

Permalänk

Jag beställde tisdag morgon, men det står fortfarande "ej levererats". Dom har inte ens börjat packa mitt paket på två dygn. Grattis cdon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virginmar:

Jag beställde tisdag morgon, men det står fortfarande "ej levererats". Dom har inte ens börjat packa mitt paket på två dygn. Grattis cdon

CDON har inte så jättebra service vad jag hört

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig fast inte med en färdig dator, beställde en hel build tidigt på måndag men dom hann inte packa ihop det på 2 dagar så då strök dom min order för att rabattkoden hann gå ut.. sen sa dom att jag skulle sätta ihop ordern igen så skulle dom dra rabatten i efterhand istället.

Enda problemet då var ju att både i5 3570k och hd7970 hade gått till nån annan då dom strök ordern och resten var slut.
Håller på och tjafsar med dom nu, dom påstår att rabatten inte kommer gälla eftersom grejjerna inte finns i lager även fast jag beställde när dom fanns i lager och dom strulade till det.

Aldrig en hel rig från cdon igen.

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xblaze:

Samma problem för mig fast inte med en färdig dator, beställde en hel build tidigt på måndag men dom hann inte packa ihop det på 2 dagar så då strök dom min order för att rabattkoden hann gå ut.. sen sa dom att jag skulle sätta ihop ordern igen så skulle dom dra rabatten i efterhand istället.

Enda problemet då var ju att både i5 3570k och hd7970 hade gått till nån annan då dom strök ordern och resten var slut.
Håller på och tjafsar med dom nu, dom påstår att rabatten inte kommer gälla eftersom grejjerna inte finns i lager även fast jag beställde när dom fanns i lager och dom strulade till det.

Aldrig en hel rig från cdon igen.

vad konstigt, jag beställde en thor einride i måndagskväll och fick hem den igår, onsdag.

Permalänk
Skrivet av rMerll:

vad konstigt, jag beställde en thor einride i måndagskväll och fick hem den igår, onsdag.

Hur länga stod det " Inte levererad" på orderstatus på cdons hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virginmar:

Hur länga stod det " Inte levererad" på orderstatus på cdons hemsida?

fram till tisdag lunch ungefär

Permalänk
Skrivet av rMerll:

fram till tisdag lunch ungefär

Va ledsen jag blir. Står fortfarande så för mig beställde tisdag morgon.

Permalänk
Medlem

Beställde en söndag kväll och den skickade dom på Måndag vid lunch, hade hemma den igår onsdag.

Permalänk
Medlem

Mycket konstigt att du inte fått din burk Virginmar, misstänker du har ramlat mellan stolarna där eftersom jag beställde efter dig och hämtade ut min burk idag. Kontakta cdon imorgon och kolla vad som hänt!

Hursomhelst, hoppades in i det sista på ett z77 kort i min burk och blev överlycklig när jag såg en manual för z77 medpackad.
Men har nu kollat upp det med Cpu-Z och jag har ett h77 kort i min burk Nåja hoppas kunde man.. men jag byter i framtiden bara när jag behöver det!
Annars har jag ganska precis startat upp burken här, installerat lite matnyttigt. Inte hunnit kolla så mycket men är hittills nöjd som attan!

Permalänk
Skrivet av muggen76:

Ni som fått z77 med Einride paketet, när beställde ni ?

Beställde min i måndagskväll, hämtade ut den igår!

Kollade i cpu-z också och det var en Z77 g45.

Permalänk
Medlem

Någon som har provat sin Einride i spel och som kan berätta hur datorn klarar sig? Klarar den av t.ex. BF3 i ultra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idiotech:

Någon som har provat sin Einride i spel och som kan berätta hur datorn klarar sig? Klarar den av t.ex. BF3 i ultra?

Den klarar Ultra i battlefield som en het kniv i smörbyttan!

Permalänk

Tänkte bara skriva och säga att det ÄNTLIGEN har löst sig. Jag har fått datorn nu. Fakturan ligger på 8990+ frakt! OCH DET ÄR ETT i5 3570K i! Så nu har jag alltså fått en färdigmonterad dator med med windows, i5 3570k GTX 670 120 GB SSD osv för under 9000 kr! Trotts alla problem som uppstod och den långa väntan så känner jag mig nu ändå väldigt nöjd. De flesta paket med snarlik uppsättning på inet kostar med montering och windows upp emot 12000 KR! Jag har med andra ord sparat 3000kr!