Bilder från Windows 8 RTM läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem

var e start menyn? jag vägrar den där spaces eller va de nu heter, vill kunna klicka på min windows knapp på tangentbordet o få upp en start meny.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk

Om man håller musen i vänstra låga hörnet så kan du få upp en startmeny

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Fan vad jag gillar det nya gränssnittet. Det är enkelt, stilrent och överskådligt. Alla som klagar kan ju alltid hålla sig kvar på Windows 7.

Det kommer vi göra....så oroa dig inte.

Skrivet av Markthegreat:

Ni som inte vill fortsätta med Windows efter detta borde ta en titt på Ubuntu. Unity är enkelt för en van Windows-användare och dessutom får du 150 hipsterpoäng.

Men jag vill INTE vara en hispter........de är för övrigt rätt utdöda såvida inga lever kvar från 60-talet......

Skrivet av Nimrood:

Asså, vad är det som är så bra med startmenyn? Jag använder knappt min överhuvudtaget. Metro har jag inte provat men det ser klart trevligare ut.

Till skillnad från Metro startmeny så slipper man dne i helskärm så fort man ens skall SÖKA efter ngt...

Permalänk
Avstängd

Fan vilken ful kontrollpanel.
Ser ju ut som en kontrollpanel från en platta eller mobil inte från en dator.

Varför ska det där jävla Metro och tablet-interfacet ligga överallt?
Kunde dom inte bara lagt till Metro ment hållit det separat från det övriga systemet?

Usch!

Tur att det finns Ubuntu!

Permalänk
Medlem

Jag får kväljningar av dessa bilder på Windows 8. Aldrig mer Windows om Microsoft fortsätter med sina dumma påhitt.

Permalänk
Snusfri

Som jag skrivit tidigare så är Metro fortfarande bara en större och mer utvecklad startmeny där du flytta omkring och dona väldigt mycket som man själv vill ha det.

De få gånger den visas är när man trycker på "Win-tangenten" på ditt tangentbord, då kan du kan antingen klicka på ikonen för det program du vill starta eller skriva in namnet på programmet, precis som du gör nu.

Du har ditt vanliga skrivbord framme resten av tiden där du kan placera ikoner osv precis som tidigare.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Fan vilken ful kontrollpanel.

Den gamla hederliga kontrollpanelen finns fortfarande kvar (Win + "Control Panel").

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Det där såg hemskt ut!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Oh, en ny artikel om Windows 8. Bäst jag skriver massa negativa saker och är ordentligt inskränkt och bitter! För usch, allt nytt äro utav ondo, och ni vet ju alla hur det liger till; det var bättre förr!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jollymeister:

Looks like the same shit I've already seen from the consumer preview.

Lägg ner ditt jobbiga skitsnack, förstör inte den där sajten som trollarna har förstört hela IDG-communityt.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser snyggt men användarvänligheten (på PC) är under all kritik.

Windows 8 får betyget EPIC FAIL av mig.

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Lägg ner ditt jobbiga skitsnack, förstör inte den där sajten som trollarna har förstört hela IDG-communityt.

Han talar ju sanning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Han talar ju sanning?

-Windows 8 är samma skit som Windows 7.

-Windows 8 har Metrogränssnitt över allt därför är det värdelöst och går inte använda.

Hur ska ni ha det?

Låter likanande kommentarerna i hat-trådarna för Battelfield 3. Världens sämsta spel men ändå kör man det.

Permalänk
Medlem

En sak jag inte fattar med Windows 8 än är att i Windows 7 kan jag trycka på Windows knappen + Skriva vad jag vill söka och jag får upp allt med det namnet eller välja söka igenom hela datorn efter även små 1-2kb filer. I Windows 8 det enda det söker efter är insallerade program och trycker man på "Filer" menyn finns det inte ett skit endå.

Får väl hoppas det är fixat eller att det finns ett mindre kryptiskt sätt att söka.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

-Windows 8 är samma skit som Windows 7.

-Windows 8 har Metrogränssnitt över allt därför är det värdelöst och går inte använda.

Hur ska ni ha det?

Låter likanande kommentarerna i hat-trådarna för Battelfield 3. Världens sämsta spel men ändå kör man det.

Jag tror snarare att han menade att RTM-versionen såg likadant ut som "skitet" på Consumer Preview-versionen av Windows 8.

Permalänk
Inaktiv

Det ser så fräscht ut! +1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suedede:

De förbättringar som ska göras finns beskrivna här.

Tack! Verkar som de jobbat en del med det så kommer testa W8 när det går att få tag i.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Lägg ner ditt jobbiga skitsnack, förstör inte den där sajten som trollarna har förstört hela IDG-communityt.

När det gäller windows 8 aka metro är det okej att gnälla!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

[Insert negative comment about metro because I'm afraid of change and only tried it for 5 minutes]

Permalänk

Oavsett vad man personligen tycker om detta OS så är det intressanta hur det kommer att tas emot av de breda massorna och hur mycket det säljer. Min gissning är det kommer att gå ungefär som för Vista, kanske till och med lite sämre.

Permalänk
Medlem

Nästa gång jag testar Windows 8 blir först när dom tagit bort metro, samt helst återinfört aero samt tagit bort förfulningen av desktop, eftersom detta nog inte kommer hända så tackar jag Microsoft för den tid som varit ungefär sen Windows 3.11 och antigen stannar på Windows 7 eller går över till konkurenterna, linux alltså.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av SanyaIV:

[Insert negative comment about metro because I'm afraid of change and only tried it for 5 minutes]

Jag är inte rädd för förändringar. Men jag ogillar dåliga saker, oavsett om de är nya eller gamla.

Permalänk

En kille har fått tag i Windows 8 RTM.

Här har ni hela installationen av Windows 8 RTM i bilder

http://darrenwbaker.com/2012/08/02/windows-8-enterprise-rtm-i...

Permalänk

hatar den "nya" windowsloggan -.-

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Det kan det göra och ser gärna själv att det gör det. Men om inte Metro blir katastrof så ser jag inte någon anledning till varför Microsoft skulle ändra sig till nästa version av Windows.

Jag är hoppfull. Det är en sak att lalla runt lite på skoj, men än så länge har ju väldigt få, om ens någon, kört Windows 8 skarpt. Kanske händer det att de kommer på att det kanske inte var så intelligent att ta bort startmenyn trotts allt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Ser bra ut, det enda som jag stör mig på egentligen är att man inte kan sätta vad som som bakgrundsbild i metro. Jag vill ha customized Kommer väl, sitter me previewn å e stört nöjd.

Visa signatur

CPU: Phenom2 X4 810@3,2ghz GPU:Asus 560ti cu2 overclocked 1gb MOBO: Gigabyte GA-MA790X-UD4 PSU: Corsair HX 620W RAM: 4gb XMS2 8500 CL-5 OS: Windows 7 64-bit Home Premium

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jag är hoppfull. Det är en sak att lalla runt lite på skoj, men än så länge har ju väldigt få, om ens någon, kört Windows 8 skarpt. Kanske händer det att de kommer på att det kanske inte var så intelligent att ta bort startmenyn trotts allt.

Bara hoppas!

Permalänk
Skrivet av bud986:

När det gäller windows 8 aka metro är det okej att gnälla!

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag är hoppfull. Det är en sak att lalla runt lite på skoj, men än så länge har ju väldigt få, om ens någon, kört Windows 8 skarpt. Kanske händer det att de kommer på att det kanske inte var så intelligent att ta bort startmenyn trotts allt.

Startmenyn är på samma ställe osynlig i kanten på skärmen, du får dra muspekaren dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Startmenyn är på samma ställe osynlig i kanten på skärmen, du får dra muspekaren dit.

Vad händer om man trycker windowsknapp? Får man upp en vanlig startmeny eller metro?

Om det är vanlig startmeny kan man ju tänka sig att byta kanske.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175