villken är den bästa sniper

Permalänk

villken är den bästa sniper

som titel säger villken är den bästa sniper och varför?

Permalänk

Svd tycker jag , för om man har ghille suit och campar i skogen med den är man nästan osynlig tror den har nightvision och värmesökande länge sedan jag hade den men tror den har det

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Medlem

AS50 eller Svd Camo, AS50 låter väldigt lite för att vara utan silencer och Svdn är väldigt bra om du ska sneaka (förutsatt att du har en ghillie)

Permalänk

Beror på vad man jagar tycker jag. Jag klarar mig bra på en M24 eller DMR, men skall man jaga fordon så är AS50 med nato rounds det givna valet. Sedan så är ju SVD'n en fin pinne minst sagt

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

beror helt på spel still.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet har den inte inbyggt night-vision utan den har en inbyggd rangefinder.

SVD'n ligger är klassad som den näst kraftfullaste snipern på Dayz.

AS-50 är den starkaste.

Permalänk

Jag skulle säga AS50, men det är för jag inte gillar att man måste sitta och mäta avstånd med SVDn, bättre att kunna dra fram rangefindern och bara skjuta!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Så vitt jag vet har den inte inbyggt night-vision utan den har en inbyggd rangefinder.

SVD'n ligger är klassad som den näst kraftfullaste snipern på Dayz.

AS-50 är den starkaste.

M107an e starkare än SvD'n

Permalänk
Medlem

SVD har inte värme eller nattsikte.
Dock kan DMR användas med NVG.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriumpNisse:

Svd tycker jag , för om man har ghille suit och campar i skogen med den är man nästan osynlig tror den har nightvision och värmesökande länge sedan jag hade den men tror den har det

Nej det har den inte.

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Nej det har den inte.

jag vet som jag sa har inte kört med den på länge jag fråga bara min kompis och han sa att han trodde.

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

beror helt på spel still.

"Forum > Spel > Shooters > Arma och DayZ > villken är den bästa sniper"

Inte tillräckligt vaken eller?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Rent statistiskt ärAS50 den bästa snipern i DayZ den har 174205 i skada med NATO skotten och man kan ställa siktet på 1600m. SVDn har ju fördelen att den är camoflerad och har en inbyggt rangefinder dock skadar den bara 8000 vilket är exakt samma som alla andra snipers i dayz förutom AS50 och M107an.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

"Forum > Spel > Shooters > Arma och DayZ > villken är den bästa sniper"

Inte tillräckligt vaken eller?

Så du menar att man inte kan ha olika spelstilar i DayZ eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Finns inget som är "bäst", du har lika stor chans och hitta en range finder som en SVD, hitta ammo blir ännu svårare, AS50 ifrån helis är vägen att gå, eller DMR som är sjukt lätt och hitta ammo till, näst bästa snipern i spelet imo.

DMR på natten och AS50 på dagen, har upptäckt att SVDn är rätt broken då på längre avstånd så syns man då gräset inte döljer än längre, includerar såklart ghillie suite (draw distans på gräset är dåligt) och med SVDn så kan folk köra alt+f4 för att dra när dem blir träffad 1 gång, så om du missar andra skottet är de bye bye.

Nackdelen med AS50 är stor och syns, fördelen är att den är svart så i skuggiga områden är den faktiskt rätt stealth, inget man har uppe om man inte hittat ett target dock, om inte det ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

"Forum > Spel > Shooters > Arma och DayZ > villken är den bästa sniper"

Inte tillräckligt vaken eller?

Så man kan inte ha olika spel stilar i day-z? Jag skulle föredra en svd före en as50 då jag sällan skjuter mot spelare. (täcka kompisar medan dem lootar tex)visst så händer det att man skjuter på andra spelare.
fast jag skulle nästan aldrig använda en sniper föredrar ett mer pricksäkert assultrifle m16, FN fal. AS50 passar bättre bland banditer plocka en oskyldigfigur på 700meter med ett skott. sen en kompis som springer fram och lootar.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trii:

M107an e starkare än SvD'n

Såg det nu, läste fel på wikipedia.

Tackar för rättningen