Minecraft Server problem (bukkit)

Permalänk

Minecraft Server problem (bukkit)

Tjenare! En kompis till mig vill ha hjälp med att starta en minecraft server med plugins och jag skapar här en tråd som han fick beskriva sitt problem i:

hej jag behöver hjälp med att få upp en minecraft server problemet är att när jag launchar server med bukkitGUIv1.0.0.125 så står det the server could not be started, reason:failed to bind to port this is probably caused by another server that is running alredy. kill all java instances.. jag har försökt och binda till en port till min rauter men funkar ändå inte behöver professsionell hjälp adda mig på skype eller ngt min java är java 6x64 (jre6x64)

Skype : deckarn1

Permalänk

Gå in på 192.168.0.1 (troligtvis, annars 1.1 i slutet eller liknande) sen kollar du vad routern heter, sen googlar du "How to portforward <routerns namn>"
Edit : Testa att köra med hamachi och se om det funkar
Edit 2 : skriv inget i server ip i configen, lämna den helt tom

Permalänk
Medlem

CTRL+ALT+DELETE -> döda alla som heter java-nånting
Funkar inte det ... starta om datorn och försök igen.
Funkar inte det.. byt port som servern leker på.

EDIT: problemet har ingenting med routerinställningar att göra, utan det är Windows(?) som ser att portnumret redan är använt.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av Dayz-Nooben:

Gå in på 192.168.0.1 (troligtvis, annars 1.1 i slutet eller liknande) sen kollar du vad routern heter, sen googlar du "How to portforward <routerns namn>"
Edit : Testa att köra med hamachi och se om det funkar
Edit 2 : skriv inget i server ip i configen, lämna den helt tom

Svar från minecraftaren:

det är det att jag har har port bindat men det står fortfarande failed to bind this port

Permalänk
Skrivet av anden12:

CTRL+ALT+DELETE -> döda alla som heter java-nånting
Funkar inte det ... starta om datorn och försök igen.
Funkar inte det.. byt port som servern leker på.

EDIT: problemet har ingenting med routerinställningar att göra, utan det är Windows(?) som ser att portnumret redan är använt.

står sådär om man inte har portforwardat också
eller om man skrivit in en ip i config filen

Permalänk
Skrivet av Julgrannen:

Svar från minecraftaren:

det är det att jag har har port bindat men det står fortfarande failed to bind this port

Troligtvis har han gjort fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

står sådär om man inte har portforwardat också
eller om man skrivit in en ip i config filen

Nej, det tror jag verkligen inte.
I ett sådant läge skulle det inte gå att skapa en lokal server vilket inte låter speciellt troligt.

EDIT: jag säger inte att det är omöjligt, men är det ett "exception" från java så beror det på det som jag sa, annars är det hårdkodat av minecraftutvecklarna något typ av kontroll för att se att servern är nåbar utifrån - nej, inte speciellt troligt.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av anden12:

Nej, det tror jag verkligen inte.
I ett sådant läge skulle det inte gå att skapa en lokal server vilket inte låter speciellt troligt.

EDIT: jag säger inte att det är omöjligt, men är det ett "exception" från java så beror det på det som jag sa, annars är det hårdkodat av minecraftutvecklarna något typ av kontroll för att se att servern är nåbar utifrån - nej, inte speciellt troligt.

testa ladda ner och starta en server sen skriver du i en ip och testar att starta..
sen kan du ju testa att köra en server på en "o-portforwardad" port

Permalänk

det är jag som behöv hjälp

adda mig på skype deckarn1

Permalänk

Du har inget fel på routerinställningarna utan det är något annat program på din dator som redan "bindat" på minecraft porten. Dvs. porten är redan upptagen.
Prova starta om datorn och se till så ingen server startar automatiskt så borde det funka.

Om du kör på någon annan än standardporten så kan skype eller liknande krocka på portarna också. Stäng ned alla program som jobbar mot nätet om det fortfarande strular.

Permalänk
Medlem

jag kan vara på hal is nu men det första jag tänkte på när jag såg "jre6x64" va att java 7 är ute, du kanske behöver uppgradera till ver7 på både x64 och 32

Permalänk
Medlem

Vet att ni hostar på dator just nu och sånt. Jag skulle rekommendera att ni hyr server från ett företag iställert. Vill du ha på datorn så tyckerr jag att för att slippa massa komplicerad skit att du borde installera om java och installera om server (behåll plugins,världen och configs) och testa port forwarda igen så borde det funka

Visa signatur

Tid och lag.

Permalänk

kommer ju funka om du inte skriver någon ip i config och sedan portforwardar (Rätt port, 25565 är orginal)