Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Artifakt vid överklockning av i5 2500k?

Hej, har precis överklockat min i5 2500k från 4Ghz till 4.8Ghz. Den är stabil med en max temp på ca 70 grader efter några timmars belastning i Prime95.

Det är dock ett problem, när jag exempelvis ska titta på Youtube/Twitch på min sekondära skärm och ta fullscreen, då flyttar sig fullscreenen till den primära och sen blir 1/4 av skärmen bara som en vit rand, längst ner. Detta började någon gång efter 4Ghz. Kan jag inte köra min processor så högt då? Någon som vet om det kan vara något annat fel? Hjälp uppskattas!

En liten bild på hur det ser ut:
http://imageshack.us/photo/my-images/705/bildcv.jpg/

Notera att tråden kan ligga i fel forumdel. Mod får gärna flytta till bättre om så.

Mvh

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro att det skulle ha något med din processor att göra. En uppdatering till flash släpptes för inte så länge sen, kan vara att nya versionen buggar för dig...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4