Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ja tack, gärna en kram.

En vild gissning är att vi kommer få se en "fredagspanel" om 1-3 veckor?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Entusiast

Nu börjar det ticka in lite nya spel och jag ska snart köpa nytt grafikkort. Jag är på jakt efter ett "casual FPS". Jag har inte tålamod att nöta timmar in och timmar ut utan jag är rätt nöjd med en timmes spel om dagen. Kör lite LoL nu och det är rätt lagom med en match eller två. Sen är jag nöjd för dagen. Vill ha ett FPS som passar in där. Kanske Borderlands 2? Eller någon som har några tips?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Dishonored ser ricktigt ballt ut. hoppas det har ricktiga Hd texturer så kommer det bli coolt

Permalänk
Medlem

Dark Souls verkar hur coolt som helst! Ska definitivt testa det till PC!!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Dark Souls verkar hur coolt som helst! Ska definitivt testa det till PC!!

Ska bli intressant att se hur det fungerar på PC då utvecklaren erkänt att det inte kommer att vara optimerat p.g.a. att de själva aldrig portat något till PC förut. Men vad jag förstått kommer det briljanta gameplayet troligtvis överväga den taskiga portningen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ska bli intressant att se hur det fungerar på PC då utvecklaren erkänt att det inte kommer att vara optimerat p.g.a. att de själva aldrig portat något till PC förut. Men vad jag förstått kommer det briljanta gameplayet troligtvis överväga den taskiga portningen

det beror ju såklart på VAD som blir taskigt i portningen, men jag har bara läst höjningar till skyn av dark souls så verkar ytterst intressant! Däremot kanske jag ska köpa det till xbox ist då jag har ett? Blir kanske bättre upplevelse överlag på xbox?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Hitman Absolution ser jag mest fram emot, men spel jag också ska köpa är Dishonored och Counter-Strike Global Offensive. Får se om pengarna räcker till något mer.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

det beror ju såklart på VAD som blir taskigt i portningen, men jag har bara läst höjningar till skyn av dark souls så verkar ytterst intressant! Däremot kanske jag ska köpa det till xbox ist då jag har ett? Blir kanske bättre upplevelse överlag på xbox?

Jag minns inte vart jag läste det (var nog antagligen på FZ) men utvecklaren snackade om att inte kunna ge oss bra FPS utan att det troligtvis kommer att gå rätt så knackigt (som på PS3 versionen vad jag hört).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Ja, både bild och ljud är bättre på en PS3, frågar fortfarande dig: HUR vanligt är det att en person har en dator ståendes mitt på golvet i ett rum med skärm. och allt? nej, inte vanligt. för att dem flesta har datorerna ståendes intill väggarna. då får du inte samma ljud upplevelse som om du får med en hemmabio med en konsol, och inte heller samma spelupplevelse med att spela med polarna med bra bild och ljud som du inte annars får.

Att koppla ihop det till hemmabio är inget svårt, men att få bra ljud ur det när man sitter och spelar är en helt annan sak, för att få bästa ljud så måste du sitta i centrum framför systemet, annars så blir ljudet förvrängt, och då är vi tillbaka, hur vanligt är det att man sitter med en dator mitt i rummet för att få ljudet bra?

Ja, Uncharted 3, eller RE5 på PS3 ser bättre ut än vad BF3 på PC är u Ultra med maxade inställningar.

Sorgligt men sant, fastän "bara" PS3 kör 720p

Ja och en "HTPC" i mini-itx är inget direkt för spelande, då det inte ger lika kvalité i grunden som PS3 gör.
Och smäller du i bättre komponenter i ett mini-itx chassi så kan du hälsa på delarna på skroten då dem överhettats.

Kommer citera mindre delar av det du precis skrev...

Citat:

Ja, både bild och ljud är bättre på en PS3, frågar fortfarande dig: HUR vanligt är det att en person har en dator ståendes mitt på golvet i ett rum med skärm. och allt? nej, inte vanligt. för att dem flesta har datorerna ståendes intill väggarna. då får du inte samma ljud upplevelse som om du får med en hemmabio med en konsol, och inte heller samma spelupplevelse med att spela med polarna med bra bild och ljud som du inte annars får.

Nej det är sant, datorn står inte mitt i rummet, med skärm och allt.
Men är det så jävla svårt att koppla in datorn till en TV, och ljudet in i surroundsystemet för att sedan sitta i en soffa eller vad du nu sitter i, på samma sätt som en konsol? NEJ, inte svårt alls...
Om du nu vill ha ljudupplevelse, köp ett nytt ljudkort, och ett par bra hörlurar. Du kommer garanterat får en MYCKET bättre ljudupplevelse än vad du får med en konsol.

Citat:

Ja, Uncharted 3, eller RE5 på PS3 ser bättre ut än vad BF3 på PC är u Ultra med maxade inställningar.

http://www.specsavers.se/synvard/syn-undersokning/

Visa signatur

I7 4790K @ 4.0GHz | GTX 780Ti | Corsair TX 750W/ 80+ | 8GB DDR3 1600MHz | NZXT H440W | Corsair K70 Cherry Red | Corsair Vengance 2100 | Mionix Naos 7000 | Sennheiser HD 558 | Asus Xonar D2 |

Permalänk
Inaktiv

För PC är det BF3: Armored Kill och Assassins Creed 3 som gäller för min del.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag minns inte vart jag läste det (var nog antagligen på FZ) men utvecklaren snackade om att inte kunna ge oss bra FPS utan att det troligtvis kommer att gå rätt så knackigt (som på PS3 versionen vad jag hört).

Stämmer bra att utvecklarna From Software gått ut med att de har problem med portningen till PC och att vi inte ska förvänta oss några underverk om ens förbättringar alls mot konsollversionerna. Detta samtidigt som utgivarna NamcoBandai vill spendera så absolut lite pengar som möjligt på PC versionen då de ser projektet som finansiellt riskfyllt. Finns säkert källa på RPS eller PCGamer eller liknande.

Tyvärr verkar det inte blir 1080p med högupplösta texturer och 60 FPS som man först hade drömt om Dock så kommer ju PC versionen att ha en del extramaterial som inte finns till PS3/360 ännu på ett tag.
Sen så kan man ju alltid hoppas på att de ändå lyckas göra en bättre portning än vad de hittills har sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag minns inte vart jag läste det (var nog antagligen på FZ) men utvecklaren snackade om att inte kunna ge oss bra FPS utan att det troligtvis kommer att gå rätt så knackigt (som på PS3 versionen vad jag hört).

Skrivet av clumsyandshy:

Stämmer bra att utvecklarna From Software gått ut med att de har problem med portningen till PC och att vi inte ska förvänta oss några underverk om ens förbättringar alls mot konsollversionerna. Detta samtidigt som utgivarna NamcoBandai vill spendera så absolut lite pengar som möjligt på PC versionen då de ser projektet som finansiellt riskfyllt. Finns säkert källa på RPS eller PCGamer eller liknande.

Tyvärr verkar det inte blir 1080p med högupplösta texturer och 60 FPS som man först hade drömt om Dock så kommer ju PC versionen att ha en del extramaterial som inte finns till PS3/360 ännu på ett tag.
Sen så kan man ju alltid hoppas på att de ändå lyckas göra en bättre portning än vad de hittills har sagt.

Lät ju inte alls lockande, nog för att jag väckte min nya (och första) speldator till liv igår (yehaaaaw!), men vill ju inte tvinga mig själv till att enbart spela dator nu bara för att få ut max av köpet, det är ju spelupplevelsen jag vill ha! Så kanske (för en gångs skull) är bättre att köpa till xbox än dator?

Kan jag läsa mer någonstans om hur spelet fungerar? Vad man gör och hur man gör? Innehåll etc etc, vill inte kolla massa Let's Plays och sådant, förstör mer än gör nytta om jag faktiskt funderar på att spela spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Lät ju inte alls lockande, nog för att jag väckte min nya (och första) speldator till liv igår (yehaaaaw!), men vill ju inte tvinga mig själv till att enbart spela dator nu bara för att få ut max av köpet, det är ju spelupplevelsen jag vill ha! Så kanske (för en gångs skull) är bättre att köpa till xbox än dator?

Kan jag läsa mer någonstans om hur spelet fungerar? Vad man gör och hur man gör? Innehåll etc etc, vill inte kolla massa Let's Plays och sådant, förstör mer än gör nytta om jag faktiskt funderar på att spela spelet.

Personligen skulle jag säga att ju mindre man vet desto bättre nästan Gillar man fantasyäventyr med utmaning så kommer man säkerligen att gilla Souls. Spelupplevelsen som du vill åt tror jag helt klart att man bäst får genom att bara uppleva spelvärlden (innan man sedan börjar fördjupa sig i alla detaljer).
En av de främsta styrkorna tycker jag att man inte får allting förklarat för sig vad gäller story, karaktärer, platser osv. Finns inga in-game böcker eller NPC:s som ger en detaljerad historia om allt och alla à la Dragon Age t.ex.

Om man skulle spela helt offline så är det nog inte så mycket som man måste läsa på för att förstå även om det säkert finns vissa saker som ex Bonfires och humanity.
Online så introduceras en hel del koncept som kan vara luriga att förstå i början, då finns alltid en wikidot: (specifikt om funktioner)http://darksouls.wikidot.com/concepts

Permalänk
Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

Personligen skulle jag säga att ju mindre man vet desto bättre nästan Gillar man fantasyäventyr med utmaning så kommer man säkerligen att gilla Souls. Spelupplevelsen som du vill åt tror jag helt klart att man bäst får genom att bara uppleva spelvärlden (innan man sedan börjar fördjupa sig i alla detaljer).
En av de främsta styrkorna tycker jag att man inte får allting förklarat för sig vad gäller story, karaktärer, platser osv. Finns inga in-game böcker eller NPC:s som ger en detaljerad historia om allt och alla à la Dragon Age t.ex.

Om man skulle spela helt offline så är det nog inte så mycket som man måste läsa på för att förstå även om det säkert finns vissa saker som ex Bonfires och humanity.
Online så introduceras en hel del koncept som kan vara luriga att förstå i början, då finns alltid en wikidot: (specifikt om funktioner)http://darksouls.wikidot.com/concepts

Du har nog rätt angående att det är bäst att inte "veta något alls" i början, va lite så för mig i skyrim faktiskt och det va maffigt som fan att uppleva allt som helt nytt när jag började spela utan att ha sett 100 YT-videos på allt innan. Så där håller jag med dig absolut, har inte sett mycket alls, kanske en timmas gameplay mitt i spelet och sedan endast läst kommentarer etc från folk där 99% höjer spelet till skyarna hehe. Däremot så förstår jag inte riktigt konceptet med att spela det online, hur det funkar och så, det stod på wikisidan du länkade? Kan inte se på jobbet nu.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker dark souls ser ut som en billig kopia av skyrim ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

denna artikel innehåller falsk information. Det står att borderlands 2 ska komma ut 21 september när det igentligen ska komma ut den 18 september.

tycker inte ni också att det är viktigt att tidningar kollar upp saningen istället för att skriva en massa skit som inte är sant? folk kan ju bli lurad.

Haha vem tror du att du är egentligen? Är det någon som skriver "en massa skit" så är det ju du. Är ditt schema så pass fullbokat att en miss på 3 dagar påverkar dig så mycket?

Nu hade du dessutom fel själv så du kanske ska ta och kolla upp sanningen innan du uttalar dig.

Visa signatur

Spel: | Asrock Z68 Extreme3 GEN3 | Intel 2500k | Corsair Vengeance 16GB | MSI 560 Ti | Cooler Master 750w | Antec 300| 1TB Samsung Spinpoint | Corsair Force GT 120GB

Permalänk
Skrivet av flipp3n:

bara jag som tycker dark souls ser ut som en billig kopia av skyrim ?

Kanske inte bara du, men det beror på vad du menar med att det "ser ut" som en billig kopia. Rent visuellt från screenshots eller?
Till gameplay kan försäkra dig om att DS inte alls är likt ES serien. Bättre eller sämre får du förhoppningsvis avgöra själv när du spelat båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

Stämmer bra att utvecklarna From Software gått ut med att de har problem med portningen till PC och att vi inte ska förvänta oss några underverk om ens förbättringar alls mot konsollversionerna. Detta samtidigt som utgivarna NamcoBandai vill spendera så absolut lite pengar som möjligt på PC versionen då de ser projektet som finansiellt riskfyllt. Finns säkert källa på RPS eller PCGamer eller liknande.

Tyvärr verkar det inte blir 1080p med högupplösta texturer och 60 FPS som man först hade drömt om Dock så kommer ju PC versionen att ha en del extramaterial som inte finns till PS3/360 ännu på ett tag.
Sen så kan man ju alltid hoppas på att de ändå lyckas göra en bättre portning än vad de hittills har sagt.

Så var det ja, tack så mycket Men skrev de inte att de kanske kunde tänka sig släppa ett HD paket i framtiden eller även förbättra spelet med patcher när det är släppt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Längtar!

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Så var det ja, tack så mycket Men skrev de inte att de kanske kunde tänka sig släppa ett HD paket i framtiden eller även förbättra spelet med patcher när det är släppt?

Det känner jag inte till då jag varken läst eller hört något sånt. Förhoppningsvis blir det en förbättring från 360 iaf.

Permalänk

Vilket spel är det som är på bilden?

Permalänk

Arma III kommer bli världsklass! Men listan i originalposten verkar mest vara en massa konsollspel(portar..).

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Vilket spel är det som är på bilden?

Call of Duty: Black Ops II

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Blir AC3 Freedom Edition:)

Visa signatur

Maskin 970 Strix | 4770K | 16 GB DDR3 | NH-D15
Nöje Panasonic GX-80 | Samyang MF 14/2,8 | Lumix G 25/1,7 + 35-100/4-5,6
Gear GM900 RGB | GMMK PRO+Gateron Yellow | AKG K7XX+xDuoo TA10-R

Permalänk

Dark Souls på PC: 720p och 30 FPS. Great success.

Permalänk

Synd att Dark Souls har GFWL som DRM, annars hade jag nog kört det.
Men jag ser riktigt fram mot Borderlands 2 och X-com.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk
Medlem

Men.... var är Splinter Cell Black List!?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av censor:

Förmodligen för att spelet lanseras våren 2013 och inte hösten 2012.

Jag gillade faktiskt Conviction, ska bli intressant att se hur Blacklist blir med.

Permalänk

Dishonored
XCOM - Enemy Unknown
Hitman- Absolution

Dessa ser jag fram emot.Sen skulle jag vilja se ett Zombie spel som fångar den där panik känslan och den desperata stämningen

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10