Permalänk
Medlem

Tjenare! Jag och min polare är intreserade av att komma online på Mumble för att få lite Dayz action, men när jag försöker ansluta står det "Serveranslutningen avbröts: Wrong password for user".
Fyllt i all info man skulle och lösenordet "pannkaka" men det funkar inte.

Någon idé ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Temsen:

Tjenare! Jag och min polare är intreserade av att komma online på Mumble för att få lite Dayz action, men när jag försöker ansluta står det "Serveranslutningen avbröts: Wrong password for user".
Fyllt i all info man skulle och lösenordet "pannkaka" men det funkar inte.

Någon idé ?

Har du varit inne på Swelockers mumble tidigare? Servern sparar ett certificat per användarnamn och dator, så om man har formaterat eller bytt datordelar etc. så behöver man skapa en ny användare, eller låta en admin ta bort den gamla användaren. Även om du aldrig vart inne, testa med ett annat användarnamn, kan hända att någon annan använt samma.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar som att Rocket Blast har tekniska problem. Mumble-servern är instabil, och RB:s hemsida går inte att komma åt. Har inte fått någon info om planerad downtime, så vi får avvakta och se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Får prompt upp "[03:14:37] Du nekades behörigheten "Gå med" i ***" när jag försöker hoppa in i kanaler under "övriga datorspel". Det fungerade bra tidigare idag.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av snakedad:

Får prompt upp "[03:14:37] Du nekades behörigheten "Gå med" i ***" när jag försöker hoppa in i kanaler under "övriga datorspel". Det fungerade bra tidigare idag.

FYI, Jag löste det på mumble med honom nyss.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av snakedad:

Får prompt upp "[03:14:37] Du nekades behörigheten "Gå med" i ***" när jag försöker hoppa in i kanaler under "övriga datorspel". Det fungerade bra tidigare idag.

Problemet är troligen att du inte är registrerad, högerklicka på dig i kanalen och välj "registrera".

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

Verkar som om Rocketblast har problem, mumble ligger nere för tillfället.

Edit: Hela deras site är nere.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Vi är tillbaka online, får se hur det går.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Problemet är troligen att du inte är registrerad, högerklicka på dig i kanalen och välj "registrera".

Var registrerad sedan tidigare och hade tillgång till samtliga olåsta kanaler. Det löste sig i vilket fall som helst när Lan kom in och hjälpte mig.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Verkar som om Rocketblast har problem, mumble ligger nere för tillfället.

Edit: Hela deras site är nere.

Skrivet av Lan:

Vi är tillbaka online, får se hur det går.

Fortfarande problem nu på morgonen.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Vad är lösen nu?? Är det samma "pannkaka"?

Visa signatur

Cooler Master Storm Trooper,MSI Z77A-G45,ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP,Corsair 8GB 1600MHz/CL9/VENGEANCE,OCZ 750W ZS,Intel Core i5-3570K 3.4GHz,Cooler Master HYPER 212 EVO,Arctic Cooling ARCTIC F12,Be quiet ShadowWings 120mm PWM

Permalänk
SpelClockers

Lösenord är detsamma. Får man upp fel användarnamn/lösenord så är troligen nicket upptaget, antingen av någon annan eller dig själv med annat certifikat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer inte in på något rum, har gjort ett certifikat men får bara [21:27:26] Du nekades behörigheten "Gå med" i DayZ Streaming.
Några idéer?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
SpelClockers

Du måste registrera dig för att kunna byta kanal. Högerklicka på digsjälv och välj "Registrera"

Visa signatur
Permalänk

Kan inte ansluta till servern. Är det bara jag som har problem med det?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lergöken:

Kan inte ansluta till servern. Är det bara jag som har problem med det?

Såg ut som att den var nere i runt 40 minuter, men jag trodde att det var mitt nät som var nere istället.

Visa signatur

Meow

Permalänk
SpelClockers

Japp är problem nu med servern. När man väl kommer in så står snittpingen i mumble på ca 12sekunder.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick preliminärt svar från RB att de har haft problem med DDoS-attacker och att det troligtvis är därför Mumble har strulat. Inte så mycket vi admins kan göra åt det tyvärr.

De har åtgärder på gång för att minimera strulet när de blir DDoS:ade.

Permalänk
Hedersmedlem

Rocket Blast har problem med sin ISP för tillfället.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som ser avsevärt fler användare när servern visas i server-listan (50/100) än vad jag kan räkna till inne på servern (14)?

Permalänk
SpelClockers

Jag har också upptäckt det tidigare och försökt googla fram något men inte hittat något vettigt. Men det verkar inte påverka funktionerna i mumble så jag la inte ner speciellt mycket tid på att hitta orsaken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gjort ett nytt skin om någon är intresserad

Visa signatur

ASUS Z170A | i7 6770k | ASUS STRIX 3080 OC | Kingston HyperX Fury 16GB | Corsair HX750W | Corsair Force 3 F120

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Nu så har vi en ny tråd, en ny address att ansluta mot!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers