Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Moderkort för 3770K

Ska uppgradera mitt nuvarande härke till en Z77 med 3770K. Har bestämt mig för att stoppa det i en Define R4 låda.
Jag ska överklocka försiktigt - men vill att lådan ska vara tyst så ska satsa lite på bra och tyst kylning. Datorn kommer förmodligen hänga med ett par år så risken finns att jag vill överklocka lite mer mot slutet av dess livstid.

Letar mig blå efter nån aktuell moderkorts "roundup" där nya kort jämförs sida vid sida.

Kommer köra solo gfx kort i början men kanske uppgradera till SLI vid behov.
Thunderbolt är ett starkt plus men inte ett måste. Går det att köpa som expansionskort eller måste MB ha stöd för det?

Finns det nån speciell tillverkare som "gäller" eller är de flesta likvärdiga?
Asus och Asrock ser jag nämnas rätt ofta.

Har inte satt nån speciell budget - betalar gärna lite extra för kvalitet.

Kanske ska nämna att jag kommer använda datorn till både jobb och spel. Video/ljud redigering - ibland tunga beräkningar när jag programmerar hemliga saker - samt gärna nya spel på maxade inställningar - men där hänger det nog med på Gfxkortet och det tar jag nog i en annan tråd

Visa signatur

Sent from my Commodore 64

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i7 3770k 3.5 GHz | Gigabyte GTX 670 2GB OC | MSI Z77A GD65-ATX | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair HX 650W 80+ Bronze | Corsair Obsidian 800D |

Permalänk
Medlem

Ska vara riktigt bra
http://www.inet.se/produkt/1902225/asrock-fatal1ty-z77-profes...
Många SATA utgångar med, stödjer typ allt

Permalänk

Det lutar åt att det blir ett Asus-kort då jag är rätt nöjd med mitt gamla Asus samt hört en del gott om dem.
Men de har ju ett par modeller. Huvudvärk...

Visa signatur

Sent from my Commodore 64

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Ska vara riktigt bra
http://www.inet.se/produkt/1902225/asrock-fatal1ty-z77-profes...
Många SATA utgångar med, stödjer typ allt

De moderkortet har jag och kan rekomendera detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rackarpelle:

Det lutar åt att det blir ett Asus-kort då jag är rätt nöjd med mitt gamla Asus samt hört en del gott om dem.
Men de har ju ett par modeller. Huvudvärk...

Asus P8Z77-V alt Pro imo.