Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med Hamachi/Minecraft

Permalänk

Problem med Hamachi/Minecraft

Tjo!

Jag har lite problem med Minecraft/Hamachi. Polaren har gjort en server på Minecraft men jag kan inte ansluta och vi använder hamachi. En annan kompis kan ansluta så det är alltså hos mig problemet ligger.

Jag är inte så jävla bra på IP grejer och sånt så förhoppningsvis kanske någon av er se problemet.

http://i.imgur.com/yIQvr.png

Bilden förklarar väl lite hur det ser ut. "Can't reach server" på Minecraft och lite problem med något VPN, som sagt är inte så kunnig på det här!

Har även testat starta både Hamachi & Minecraft som admin.

Skulle varit riktigt gött om någon kunde hjälpa mig!

Permalänk

Du har något fel i hamachi-installationen. När du installerar det så ska den även installera en nätverksadapter åt dig, finns det någon sådan om du letar i kontrollpanelen under "Nätverks och delningscenter"?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Skrivet av TommyToad:

Du har något fel i hamachi-installationen. När du installerar det så ska den även installera en nätverksadapter åt dig, finns det någon sådan om du letar i kontrollpanelen under "Nätverks och delningscenter"?

Är ganska kass på det här men jag hittar inget, men ska försöka installera om Hamachi och se om det går.

Permalänk
Medlem

Om ni försöker använda lan funktionen i MC 1.3 så måste personen som hostar göra såhär:

- Gå in i Nätverks- och delningscenter
- Klicka på "Ändra Inställningar för nätverkskort"
- Högerklicka och välj "Egenskaper" på Hamachi nätverket
- Klicka på IPV4 och välj egenskaper
- Klicka på "Avancerat..."
- "Automatiskt mått" ska vara unchecked och "Gränssnittets mått" ska vara 1

Edit: Dock såg jag att det inte var problemet, var lite för snabb på att skriva svar. Men lämnar de här eftersom det kanske är användbart för någon annan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MASKiiNEN:

Tjo!

Jag har lite problem med Minecraft/Hamachi. Polaren har gjort en server på Minecraft men jag kan inte ansluta och vi använder hamachi. En annan kompis kan ansluta så det är alltså hos mig problemet ligger.

Jag är inte så jävla bra på IP grejer och sånt så förhoppningsvis kanske någon av er se problemet.

http://i.imgur.com/yIQvr.png

Bilden förklarar väl lite hur det ser ut. "Can't reach server" på Minecraft och lite problem med något VPN, som sagt är inte så kunnig på det här!

Har även testat starta både Hamachi & Minecraft som admin.

Skulle varit riktigt gött om någon kunde hjälpa mig!

Hållt på lite med hamachi ,
vad har du för ISP?
Com hem hade vi ett he*vetes problem med att få hamachi att fungera mot.
Har du brandvägg isf kolla så portarna är öppnade till hamachi.
Har du windows brandväggen på? isf samma som ovan.

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::